Dagje thuis (spijbelen)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boef12, 14 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Dan moet je het wel melden en dan pas heb je verlof ;)

Zag ook hier een bericht over een concert. Zou dat zelf nooit doen door de weeks. Niet in gr 3 t/m 8 in ieder geval.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee, komt hier niet voor. Dl wil altijd perse naar school, ook als ze ziek is en vooral op lange gymdagen (van mij heeft ze het niet haha)

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje gaat na de vakantie naar school, maar hij gaat nu al 3,5 dag naar een voorschoolse groep. Dit is al te veel voor hem, dus ik laat hem nu weer op woensdag ochtend thuis. Na de zomer hou ik hem voorlopig ook de woensdagen thuis. Maar hij is dan pas net 4 natuurlijk. Maar als het hem zoveel energie blijft kosten zou ik hem daarna ook nog thuis houden. Maar hij heeft ass en gaat naar speciaal onderwijs straks.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Dat geldt wanneer het voor je kind structureel te vermoeiend is. En wat iemand anders zegt je moet dat wel melden. Maar dan heb je een reden namelijk vermoeidheid.
    Als je geen reden hebt zoals ts dan geldt deze regeling niet.

Ik zou het nooit doen. Ziek zijn of gewoon erg moe komt bij kleuters nog veel voor en dan mag je ze echt wel een dagje thuishouden. Maar gewoon zomaar? Nee. School is geen instuif of hobbyclubje.

Wen86 vindt dit leuk.
  5. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wow, ik ben echt heel anders opgevoed dan iedereen in dit topic, merk ik!

In mijn hele schoolperiode mocht ik van mijn moeder thuisblijven wanneer ik niet naar school wilde. Dat mocht niet op dagen met proefwerken/overhoringen/belangrijke dingen, maar wel op de normale dagen. Baaldagen, zeg maar. Af en toe even thuisblijven om bij te komen, of om niets te doen, of wat dan ook. Al was het maar omdat ik geen zin had.
    Omdat het mocht, maakte ik er geen misbruik van. Ik denk dat ik misschien 5 dagen per jaar thuis bleef.

6. MrsBucket

Oeps, dubbel...

7. MrsBucket

Oeps, driedubbel door slechte verbinding...

Deel Deze Pagina