Baby in droomritme en zo krijg je een blije baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieska, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het boek van baby in een droomritme gelezen... Heeft iemand ze beiden gelezen en wat is het verschil en heeft het zin om ze beiden te lezen? Ik blijf op de sukkelen om een goed ritme te krijgen... eerlijk er is geen ritme 😀. En ja iedereen die zegt ja maar baby is nog maar 9 weken die hebben geen ritme... je hebt gelijk... maar toch hier valt er geen ritme te bespeuren. Dan 5 uur tussen de voeding, dan 2 uur,... zo krijg je niets gepland. Vandaar dat ik op zoek ben naar... hulp hulp krijg hier niets georganiseerd... slaapjes duren ook maar Max 45 min en hop weer wakker maar nog duidelijk moe... dus vroeg mij af of zo krijg je een blije baby nog wat meer inzichten geeft voor mij.

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik had beidr boeken ook gelezen en werd er eigenlijk best nerveus van. Werd paniekerig als ie wéér na 45 min wakker werd. Hoe moest ik nou de rest vd tijd opvullen, dacht ik steeds.
    Ik heb het boek in een hoek gesmeten en gewoon mijn baby gevolgd. Zodra ie wakker werd na 45 min, deed ik hem in de draagzak en zo sliep ie direct weer in en kregen we toch een ritme.
    Mijn zoon is inmiddels ruim 2 jaar. Het is allemaal goedgekomen :)

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Heel herkenbaar. Ik zocht ook naar een ritme toen ZL zo jong was en deze is er niet.. Hij had ook slaapjes van 45 min soms een uur en dan weer een uurtje wakker. Ik ging dan maar niet weg en bleef hele dagen thuis. Uiteindelijk heb ik dit een beetje los kunnen laten. Ik heb hem gevolgd en daar werd ik veel blijer van. Ook ben ik na een tijd wel weggegaan met hem en dan sliep hij ergens anders een uurtje.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet 'gezellig' naar een vriendin kan met de kleine want mijn antenne staat altijd uit en zo kan ik nog niet rustig zitten. Tja, dan dat soort dingen maar op een ander moment zonder ZL.

4. tuc

tuc Niet meer actief

De boeken ken ik niet. Wel heb ik vanaf een maand of 2/3 een vast ritme gekregen. Voor de slaapjes is het goed te weten dat een baby een slaapcyclus van 45 min heeft, daarom lees je overal: " mijn baby slaapt maximaal 3 kwartier". De kunst is om je baby dan weer te leren terug in slaap te vallen. Als ze zo jong zijn maakt het niet zoveel uit of dat nu in bed, in een draagdoek of kinderwagen is. Maar leren je baby weer terug te gaan slapen. Ieder moet daar zijn manier in vinden. Hier hielp het goed als ik er even naast ging zitten en dan mn hand op hen legde en ze zachtjes wiegde (hier sliepen ze op hun zij). In het begin vonden ze dat moeilijk...ze deden wel direct hun oogjes dicht maar sliepen dan niet meteen. Dan zat ik bij wijze van spreken een half uur naast hen en sliepen ze uiteindelijk maar een kwartiertje door daarna. Maar toch ben ik vol blijven houden en al snel zag ik dat het in slaap vallen steeds sneller ging, op het laatst hoefde ik er maar 5 minuten bij te zitten en op een gegeven moment sliepen ze zo 2/3 slaapcyclussen achter elkaar. Als ze het eenmaal door hebben is dat winst voor alle slaapjes.

Ook hield ik vaste tijden aan voor eten en slapen om zo een ritme te krijgen. Ze aten bv om 8.00-12.00-16.00 enz. Dan maakte ik hen met het slaapje uiterlijk 12.30 wakker voor de fles. Meestal waren ze dan wakker maar anders deed ik dat.
    Zo had ik al heel snel een vast ritme waar we allemaal bij gebaad waren. De dagen waren voorspelbaar en duidelijk.

5. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ben ik echt eens blij dat iemand zegt ik hou vaste tijden aan voor te eten. Vandaag ben ik daar ook mee gestart. Ik werd er echt krankzinnig nerveus van... wakker om 6u, wakker om 7u, wakker om 9u en zo lopen al je tijden in elkaar. Nooit zeker weten hoelaat ze moet eten of wanneer ik eens de deur uitkan. Alleen zit ik nog met een dilemma. Zou willen dat ze haar 5 voedingen natuurlijk tussen 7u smorgens en 7 u savonds zou pakken en niet tussen 7u smorgens en 4 u snachts. Ze draait vaak de nacht om met de ochtenden want dan slaapt ze het beste in en het langste. Maar dat is dus om de 3u ongeveer eten... nu als ik haar laat doen komt die ook overdag makkelijk aan 4,5 uur tussen de voedingen. Dat is natuurlijk fijn maar zo gaat ze nooit haar voeding binnenkrijgen doorheen de dag hé.

6. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus kort gezegd geen extra meerwaarde om het andere boek ook te lezen?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die 45 minuten is ook wel typisch een slaapcyclus van zo'n ukkie.. Soms hielp het om na 45 minuten weer even een stukje van het slaapritueel te doen (liedje zingen, over zijn bol aaien, speen erin), dan pakte hij wel 45 minuten extra soms.. Maar andere keren haalde ik hem er gewoon uit. Klaar met slapen, dat kan.. Niet elk kind heeft een strak ritme. Mijn oudste was redelijk voorspelbaar, maar die kwam continu te vroeg voor zijn fles. De jongste was (en is) ontzettend rommelig qua tijden. Maar als ik ritme probeerde te krijgen werd het niks. Als ik gewoon hem volgde, dan had ik in ieder geval een blije baby..
    Ik begon bij de jongste de dag wel altijd om 7 uur (ivm school oudste), Dat gaf nog een beetje richting aan de dag. Maar soms gaf ik om 23:00 een voor-mijn-slapen-fles, terwijl hij om 20 eentje gehad had. Zijn ritme gaf dan 24:00 aan, en dan brulde hij om 24:00 alsnog, totdat hij nog een hele fles had opgezopen. Weinig keus, behalve toch maar je kind volgen..

8. tuc

tuc Niet meer actief

Tussen 7 en 19 is idd het fijnste;) nachtvoeding is ook helemaal niet gek hoor op deze leeftijd.
    Ik gaf om 23.00 de laatste en dan konden ze nacht door. Maar als ze s nachts honger heeft zou ik gewoon geven. Je kunt proberen of het op 1 voeding lukt, want zoals ik lees komt ze vaker? Dus kun je als je haar voor het eerst hoort een speentje proberen en later een fles?

9. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noreaal deed ik haar pas in bed rond 9 á 10 u en dan kwam ze rond 3 á 4 uur... maar voor 9 uur zat ik dan echt met een vervelende baby en in de ochtend sliep die dan vaak langer als 9u... en aangezien ik hier nog een kleuter heb die naar school moet is dat niet echt een leuk ritme. Aangezien ik dan precies veel te veel op moet. Baby om 22u, zoon nog vaak voor pipi rond 24u, dochter terug om 3u en dan zoon om 7u. Ik zou graag een beetje zelfde ritme hebben... beiden om 19u in bed ongeveer en rond zelfde tijd op... maar met mijn voedingen komt dat nooit echt goed uit... en als ik in de nacht uit moet voor eten te geven vind ik niet erg... maar die krijs buien van 19u tot 23u als ze beneden was vond ik niet erg prettig. Zou fijn als de avond voor ons als partners rond 19u start zodat we ook nog iets aan elkaar hebben. Snap je het zo een beetje?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik snap het.
    En is een ritme 7-11-15-19-23 dan niks voor je? Dan gaan ze idd om 19 uur in bed. De jongste dus na een fles...dus met buikje rond zal die vast lekker slapen. En de oudste ook in bed. En om 23 uur laat je de oudste plassen en de jongste een flesje. En dan kijk je even hoelang die dan slaapt na de fles van 23 uur. Dan om 7 uur beiden weer op.

11. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Lijk wel alsof ik mezelf terug lees!!
    Toen ik ben begonnen met vaste tijden flessen en ongeveer vaste tijden slaapjes kwam er een ritme! Dit was ongeveer bij 3 maanden echt een duidelijk rimte geworden.
    Toen was het 7-11-15-18:30-23 en vaak 4/5 uur klein flesje.
    Nachten deed en doe ik altijd de hoeveelheid bepalen aan hoelaat ze wakker wordt. Is dat bijvoorbeeld tegen 2/3 uur dan gaf ik 90/3 en werd het 4/5 uur 60/2 of soms 80/2.
    Ochtend gewoon altijd 7 uur. Ongeacht hoelaat ik d'r nachtfles gegeven had..
    Nu zit ik (4maanden) op het volgende flessen schema:
    07:00-8:30 uur
    11:00-11:30 uur
    14:30-15:30 uur
    18:30-19:30 uur (rijstebloem)
    Rond 23:00 uur.
    Heb dus een beetje speling tussen de tijden nu. Grofweg is het 8-11-15-18:30-23 uur.

Qua slaaptijden hou ik d'r wakkerijd aan van 1,5 tot 2 uur per keer (voor 9 weken dacht ik 1-1,5 uur).
    Dus na die tijd gaat ze naar bedje toe! En 3x raden... ze slaapt 45 min!! Kan de klok erop gelijk zetten! Heb van alles geprobeerd d'r weer in slaap te krijgen maar niets werkte! Ik kijk nu gewoon naar d'r.. is ze echt nog heel moe dan zet ik het muziekje weer aan, speentje en aaitje en ga weer weg. Soms moet ik 5x terug voor d'r speen maar dan slaapt ze wel weer. En als ze echt uitgerust is haal ik d'r uit bed en gaat ze lekker spelen. Na 1-2 uurtjes gaat ze terug in bed en soms na 30 min al...
    Zitten nu wel redelijk in een ritme van 3-4 slaapjes per dag en na d'r fles van 18:30 uur gaat ze de nacht in. Maak d'r wakker voor een flesje rond 23 uur en dan slaapt ze vaak tot 6 uur en dan geef ik d'r een speentje of als het nodig is een klein flesje van 60/2.
    Daarna dus uiterlijk 8:30 uur de ochtend! Meestal is het rond 7:30 uur.
    We beginnen dan ook echt de dag! Flesje krijgt ze op d'r kamertje en daarna gaan we in onze pyjama naar beneden.
    Zodra ze beneden is geweest komt ze in d'r dagritme.. als ik dus een keer wil uitslapen dan hou ik d'r boven en stop d'r terug in bedje en dan slaapt ze weer 2 uurtjes ofzo hahaha! Doe dit eigenlijk nooit hoor alleen als de nacht zwaar was (vaak wakker voor d'r speen of een snurkende man haha).

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik deed er niets aan, ze kregen voeding om verzoek en sliepen wanneer ze moe waren. Tegen de tijd dat ze drie maanden waren hadden ze een ritme waar ik de klok gelijk op kon zetten en gelukkig nog een aardig handig ritme ook.
    Die boeken heb ik nooit gelezen, dus geen idee waar die over gaan.
    Overdag sliepen ze gewoon in de wandelwagen in de woonkamer of tuin (zomerkindjes ;)), tot een maand of drie, dan kon ik ze mooi in de gaten houden en gewoon meerollen naar waar ik was of als ik de hond uit ging laten, boodschappen doen etc.
    Slaapjes werden vanzelf langer, maar minder frequent.

Deel Deze Pagina