dagje uit alle kosten delen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ligt er echt aan hoe de situatie is.

Ga ik met een vriendin en onze kinderen weg dan delen we ook. Of de 1 betaald entree en de ander wat te eten/drinken.

Gaan we stappen met vrienden dan legt mijn man wel geld in de pot en ik betaal zelf. (ik drink maar 2 cola'tjes op een avond en de mannen drinken het ene biertje na de andere)

Gaan we met meerdere gezinnen een dagje uit dan betalen we gewoon alleen voor ons gezin.

Ga ik met collega's uit eten dan delen we de rekening gewoon door zoveel personen.

2. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    dat ligt er hier echt aan met wie we weggaan.

ik doe over het algemeen niet moeilijk, maar bij 1 stel was het altijd op onze kosten zuipen en nooit eens iets terug. Daar doen we nu dus alleen voor onszelf.
    Maar een ander stel dat het wat minder heeft trakteren we wel vaker op een rondje. Maar die staan ook altijd als eerste klaar om een keer te helpen hier.

Ik ben niet van de weegschaal, maar zodra ik merk dat er misbruik van me gemaakt wordt dan is het snel klaar.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Als wij met onze vriendengroep een dagje weg gaan, doet iedereen voor zich en dat vind ik prima. We gaan om het jaar ook een weekend weg en dan worden achteraf alle kosten verrekend.

Met onze familie doen we niet moeilijk en geeft dan de een eens een rondje en betaalt de ander iets anders.

4. tuc

tuc Niet meer actief

hier net als sommigen hier ligt het er een beetje aan met wie we zijn. Met de meeste bevriende stellen doen we om en om een rondje als we bv op het terras of in een speeltuin wat drinken.
    Gaan we eten in de binnenspeeltuin oid dan haalt ieder meestal voor het eigen gezin.

Maar met een andere groep op het terras liepen de verhoudingen wel erg uiteen. De 1 kan het op 2 colaatjes op een middag en een ander drinkt meerdere Westmalle oid. Als je dan een pot doet betaalt degene met cola misschien wel een tientje voor 2 glaasjes cola, dan doet de rest een pot en de ander legt bij.Met de carnaval werken ze bij ons met bonnen...die koop je van te voren en 1 bon= 1 fris/bier/wijn (sterke drank is meer bonnen) en degene die een rondje haalt roept dat ff en ieder die wat wil levert een bon in. Dat werkt perfect eigenlijk.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja erg grappig hè die cultuur verschillen! In mijn woonland wordt letterlijk de rekening uit je handen geritst of zit je te 'vechten' aan tafel om de rekening te mogen betalen, dat wordt als een eer gezien. Dat zie ik in Nederland nog niet zo snel gebeuren. :D

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Precies! Same here :D

7. Amare

Amare Niet meer actief

Wij deelden voorheen altijd de rekening, dat ging eigenlijk altijd goed, tot ik begon te merken dat daar gretig misbruik van werd gemaakt.
    Dronk ik op een hele middag bv twee cola en andere het ene na het andere alcoholische drankje kon ik mee dokken.(het kon dan makkelijk €20zijn)
    Dronk ik bv cola met wat alcohol erdoorheen, kon ik mooi voor mijn eigen drankjes betalen.
    Ik heb vanaf toen besloten de eer aan mezelf te houden en altijd mijn eigen drankjes te betalen.

Deel Deze Pagina