kan mijn dochter weinig??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Oke dan ik ook maar, vinden jullie dat mijn dochter weinig kan, naar de gemiddelden gekeken?

Rollen, van rug naar buik. Terug kan ze ook maar begint meestal te schreeuwen

Los zitten, heel de dag..

Heit zeggen, (papa) en memmemmemmem.. (mama)

???

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dan zegt ze al meer dan mijn mannetje deed op die leeftijd. Nu heeft hij meestal nog steeds weinig zin om mama te zeggen. Hij houdt het meestal op die-daar en nee.

3. adi

adi Niet meer actief

Nee hoor, valt wel mee. Ik zou haar alleen niet los laten zitten de hele dag, maar gewoon op de grond op de buik leggen. Dan kan ze zich ook verder ontwikkelen richting tijgeren, kruipen enz.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Nee hoor. Mijn zoontje deed hetzelfde (wel een beetje achteruit tijgeren) en zei nog geen echt woord.

Met 9,5 is hij begonnen met zijn grove motoriek en met 12,5 liep hij volledig los. Zegt dus heel weinig nog.

Als ze nu al bezig is met praten, zal ze misschien daar haar prioriteit hebben gelegd en komt de motoriek gewoon wat later op gang. Geen zorgen maken hoor!

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Dat wil ze 1 minuut en dan begint ze te schreeuwen en met de armen te slaan. Ik stimuleer haar wel eens om iets te pakken maar ze kijkt er niet eens naar.

6. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Zo was Aaron ook. Hij kwam echt liever lui dan moe over ;).
    Ik legde hem toch een paar keer per dag op zijn buik (rollen kon hij wel maar deed hij neit namelijk) en dan moest hij zich kwaad maken als het ware. Ik deed het niet te lang. Een paar minuten aangezien het wel leuk moet blijven.
    Wat ik ook deed is hem zeg maar over mij heen laten klauteren. Dan trainen ze wel de spiertjes die nodig zijn voor de motoriek, maar dan blijft het speels. Dat ging erg goed!

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Maar dan wel iets later zeker? Als ze niet terug wil rollen en niet kan kruipen kan ze zeker niet klauteren!

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Nee hoor ook met die leeftijd. Klauteren is ook niet het goede woord eigenlijk. Ik ging met hem op bed liggen of de bank. En dan probeerde hij te klauteren zeg maar haha.
    Moeilijk uit te leggen. Maar dan was hij op een andere en speelse manier bezig op zijn buik (dus over mijn been of buik hangen) en dan was het wel goed. Die tip heb ik toen van een fysio gehad omdat ik me ook zorgen maakte.

9. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hmm.. Dus maar gewoon naast, of beter gezegd, tegen haar aan gaan liggen? Of wacht.. dat doe ik in bed natuurlijk wel maar dan wil ze meteen drinken ;)

10. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Of je gaat op de bank liggen, pakt haar bij je en zij dan op haar buik en dan kan ze omhoog klauteren/kruipen (niet te definieren vorm van voortbewegen :p).
    En toch ook af en toe op haar buik leggen met iets wat haar interesse heeft net buiten haar bereik. Hier werkte de afstandbediening of telefoon erg goed. Speelgoed kwam hij niet voor in beweging. En zodra hij begon te huilen meteen weer gewoon neerzetten en laten spelen.

Wij hebben toen ook te horen gekregen dat we hem niet moesten neerzetten, maar als hij lag was het alleen maar huilen/zeuren/mopperen. Dus we hebben gewoon gedaan waar hij zich het beste bij voelde. Ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb en dan gewoon een paar keer per dag stimuleren tot tijgeren/kruipen.

Deel Deze Pagina