Pfff.. al de vierde krentenbaard in 1 jaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 01Patricia, Apr 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Mijn dochter heeft vandaag wéér krentenbaard.. de vierde keer dit jaar. Één of twee keer is 'normaal', maar 4 keer ook?

Kan er nog iets verder achter zitten?

Iemand ervaring?

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Toevallig kijk ik hier bij de babies....mijn kinderen zijn 4 en 7...maar ja ik heb ervaring. Wat vervelend voor je dochtertje en voor jou, ik weet hoe veel werk het is en hoe erg het er uit kan zien.

Mijn zoontje van net 4 heeft ook net voor de 4de keer krentenbaard gekregen....een plek op zijn kin, redelijk groot. De eerste 3 keren kreeg hij Fucidine, de 3de keer knapte het er niet van op dus toen een ab kuur Floxapen...nu 7 maanden maanden later en nu vorige week kwam het weer terug. En oh wat schrik ik elke keer weer....gewoon 'overnight' gebeurd het en wordt hij wakker met een enorme plek op zijn gezicht.

Na een paar dagen Fucidin werd het minder maar niet heel snel. De huisarts werd al weer geïrriteerd en kwam al meteen met een ab kuur voor die ene plek en dat wilde ik niet. Ik ga niet elk half jaar aan de antibiotica kuren...zooo slecht voor de toch al slechte weerstand. Ik heb direct een doorverwijzing gevraagd en we zaten afgelopen donderdag al bij de dermatoloog. Hij bevestigde wat ik al had gelezen en verwachtte gezien ik zelf al 3 weken loop met een soort verkoudheid, abnormaal snotterige neus en af en toe lichte keelpijn....een of meerdere van ons in de familie dragen hoogst waarschijnlijk de bacterie en dus wordt hij tijdens lage weerstand aangestoken...

We hebben nu sinds vrijdag alle 4 een kuur Bactroban neuszalf voor in de neus, oren en hier komt het...het achterwerk. Dit moet 3 keer per dag voor 7 tot 10 dagen en ik heb al vaker gelezen dat het hierna wel eens over zou kunnen zijn. De plek op zijn kin was gister opeens stukken beter (uiteraard moet het ook op zijn kin). Ik denk dus echt te maken met de stafylokok bacterie waarschijnlijk vanuit onze neuzen.

Ik zou deze behandelingen vragen bij de huisarts of een doorverwijzing vragen. Laat je niet steeds afschepen met ab kuren....het komt ergens vandaan...verder met dettol door het huis en we doen hier nu ook heel vaak de handdoeken op 90 graden, NOOOOIT meer handdoeken delen etc...het kan gewoon niet.

Veel beterschap...het is echt heel naar...

ps. mocht ze vaak ziek zijn, verkouden etc dan zou je ook Orthiflor Junior kunnen overwegen, een probiotica voor de weerstand in de darmen. Dat kan door de yoghurt oid en kan de weerstand helpen verhogen...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Hier dezelfde ervaring als Charlie, maar dan alleen bij mezelf. Na een tijd neus en anus smeren was ik er eindelijk vanaf!

4. Charlie007

Ha ha Snoopy ik moest nog aan jou verhaal denken afgelopen week....hoe lang moest jij smeren? en is het toen echt weggebleven? Ik moet zeggen dat nu na die paar dagen mijn viezen neus en keelpijn al over is...jemig wel een schuldgevoel als hij het steeds van mij krijgt...

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Volgens mij heb ik 2 tot 3 weken gesmeerd destijds. En het is nooit meer teruggekomen :)

6. Charlie007

En ts? hoe gaat het nu? zit het over haar hele lijfje eigenlijk?

Share This Page