Pannenkoeken eten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marie85, 11 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie85

Marie85 Lid

22 jan 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Mag een baby van 8 maanden een pannenkoek eten? Ik lees op de site van het Voedingscentrum dat kinderen tot 1 jaar geen gewone melk mogen. Maar 'mogen' ze dit niet omdat het schadelijk is of bedoelen ze daar alleen mee dat je tot 1 jaar borst- of flesvoeding moet geven, omdat er in melk niet de juiste stoffen zitten. Want als het dat laatste is, dan is het denk ik niet erg als ze een keer een pannenkoek eet (waar melk doorheen zit). Het is dan geen vervanger van de flesvoeding.

Ik ben benieuwd!

2. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ah joh niet eens over nadenken of zorgen over maken en lekker een paar hapjes laten proberen. Ze eet vast heel weinig ervan. Is toch leuk en gezellig. Kan echt geen kwaad hoor

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ze mogen toch ook gewone yoghurt? Dat is ook zuivel. Gewone melk moet inderdaad niet de voeding gaan vervangen, maar dat beetje melk in een pannenkoek kan volgens mij geen kwaad.
    Ik zou het rustig durven geven. Maar een pannenkoek is wel anders eten dan een boterham bijv. Ik zie mijn zoontje van 7 maanden volgende maand nog geen pannenkoek eten. Hij is net met bijvoeding begonnen.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Lekker mee laten eten! Als melk schadelijk zou zijn dan zouden ze ook geen vla of yoghurt mogen. Het is meer dat gewone koemelk nu nog te weinig voedingswaarde heeft om de borst- of flesvoeding te vervangen.

5. Marie85

Marie85 Lid

22 jan 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :)

We wilden voor mijn vriend zijn verjaardag pannenkoeken eten en het lijkt me leuk als ze mee kan! Geen idee inderdaad of ze er veel van eet.. maar ze eet boterhammen super snel op. Dus ik denk dat het wel in de smaak valt ;)

Maar goed, ging mij er even om of het nou niet mag omdat het schadelijk is.. maar inderdaad, yoghurt eet ze ook. Dus zal wel meevallen dan!

6. Lena1982

Gefeliciteerd en veel plezier!

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ja lekker eten hoor. Hier vond ze het toen helemaal geweldig. Veel plezier!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Yoghurt is niet met melk te vergelijken in dat opzicht. Een babytje van 8 maanden zou ik nog geen pannenkoek met gewone melk geven. Met flesvoeding kan het wel.

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje vind het heerlijk pannekoeken en poffertjes,
    hij kreeg dit ook al eerder hoor!
    Het kan echt geen kwaad om het een keertje te geven.

Gefeliciteerd!!

10. Lena1982

Gewoon doen hoor.. dat ene hapje.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou er zelf niet direct voor kiezen, hier maakte ik ze bij voorkeur met borstvoeding of bij de oudste met flesvoeding (die ene pannenkoek was niet zoveel moeite ;)). Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan hoor. Zeker met uiteten wel wat lastiger om te zeggen 'doe er maar eentje met flesvoeding' :D

12. Veera

Veera Niet meer actief

Tuurlijk kan dat, gewone melk is alleen niet goed voor babys als je dit als vervanger van de flesvoeding geeft

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Tja ik zou het toch ook niet doen. Koemelk is echt slecht voor baby's onder de 12 maanden. Kun je niet een extra pannenkoekje maken van moedermelk/flesvoeding?

14. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Yoghurt/kwark e.d is inderdaad niet met melk te vergelijken. Toevallig aten wij gisteren pannenkoeken. Ik had voor de baby (9 maanden) gewoon groente gemaakt en toen dat op was heeft hij een paar kleine stukjes geproefd. Zo zou ik het dan doen :)

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Volgens mij kun je dan nog beter voor kokosmelk kiezen ( dit mag dacht is vanaf 8 mnd). Dus zelf thuis maken en meenemen.

Een baby van 8 mnd zou ik ook geen pannenkoek van koemelk geven.

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Dat koemelk echt slecht is vind ik wat overdreven hoor. Ik neem aan dat ts niet elke week pannenkoeken bakt, dus die ene keer zal niet echt veel schade aanrichten. Zolang de melk maar geen vervanging is voor een fles.

17. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Idd;) heb het zelf op het cb gevraagd,
    een keertje pannekoeken met koemelk is helemaal niet erg!

Zolang je niet wekelijks pannekoeken gaat geven:p
    Maar dat zal ook vast niet de bedoeling zijn van ts

18. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een recept op internet gevonden voor pannenkoeken zonder ei (kon hij niet verteren op die leeftijd) en met amandel of rijstmelk. Ik gaf bv dus geen opvolgmelk in huis om mee te koken.

Ik denk dat het minder moeite is om een alternatief te koken dan een risico te nemen met koemelk.

19. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Waarom is gewone melk slecht onder het jaar? Ik heb er nooit een goed antwoord op gekregen, behalve de voedingswaarden als je het zou vervangen.

Loveischocola vindt dit leuk.
  20. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Kindje van ts is al 8 maanden dus een keertje koemelk kan geen kwaad! Als het nou om een baby van een paar weken/maanden gaat zou ik het afraden!

Dus geniet van de verjaardag van je vriend en eet lekker met zijn alle pannekoeken :D

Deel Deze Pagina