Mijn zoon viel nooit zomaar in slaap. Zeker niet als er wat te horen of zien viel. In de wagen lukte het wel eens, maar dan moest hij heel moe zijn en zocht ik een rustig plekje op waar ik de wagen dan heen en weer wiegde. De kap kon ook vrij ver naar beneden. Zo had hij minder prikkels. Ik had een bondolino draagzak. Daar ging het sneller in, maar dan nog moest het slaapkapje zijn zicht belemmeren. En als ik 'hallo' antwoordde naar een kennis, kon ik weer opnieuw beginnen. Ik zou het gewoon uitproberen en lukt het echt niet, kun je kijken hoe het met haar gaat. Misschien trekt ze het door de prikkels wel wat langer. En dan kan ze op de terugweg in de auto misschien bijslapen.
Hier zien we het wel. Slapen in wagen kan ze slecht. Valt ze in slaap is dat mooi. En anders maar een keer niet. Ze is vanzelf 'over' de slaap heen.
Hier nog 2 slaapjes overdag, maar laatst moest ik gewoon smiddags weg met hem, maar in de auto heeft hij niet geslapen, en in de buggy daarna óók niet. Er viel teveel te zien. Zelfs om half 8 op de terugweg in de auto niet slapen, alleen maar kijken kijken. De hele nacht uiteraard keihard geslapen en de volgende dag ook meer. Ik ben ontzettend onzeker over ons zoontje soms, maar soms moet je dingen gewoon doen (merk ik steeds meer)
We gaan zaterdag idd gewoon en zien het wel. Anders korten we het iets in zodat ze niet helemaal uit haar ritme is. Dan zijn we gewoon van 10-14 uur in de dierentuin en slaapt ze maar lekker op de terugweg in de auto. Als ze niet slaapt wordt ze een enorme drama queen met overstrekken en krijsen (niet te trossten), dikke tranen, niet meer eten en slecht in slaap vallen. Wil dat een beetje voorkomen eigenlijk..
Alleen de ochtend gaan! Mijn kinderen slapen niet in de wagen, ook niet in de auto trouwens. Dat betekent rekening houden met hun ritme, dus op tijd weer thuis zijn voor het broodnodige middagslaapje. En een middag-uitje met een vervelend huilend kind is ook niet leuk hoor Als we dit rekken, of hij krijgt het niet, is het echt geen doen. Daar heeft hij zoveel last van, dat de dagen daarna voor ons ook niet leuk meer zijn.
Je moet het ook positief bekijken: dankzij mijn dochter, die dus niet sliep in een buggy, hebben we ontdekt dat het zoveel leuker is om bij openingsuur aan de ingang van parken te staan. De meeste mensen gaan pas na de middag naar een dierentuin of pretpark, dus als je er om 10u staat, heb je zoveel meer van je dag.
Micera, herkenbaar Shakes, wij zijn altijd overal vroeg! Dat is voor ons en haar het meest fijn inderdaad! En als ze dus niet in slaap valt gaan we om 14 uur naar huis, in de auto valt ze altijd goed in slaap. De kunst is dan nog om haar er weer uit te krijgen (al slapend). Maar anders kunnen we mogelijk de auto even voor het huisje (we gaan een weekendje weg) parkeren of een mooie route rijden, we zitten in een prachtige omgeving dus ook dat is geen straf.
Slapend uit de auto halen lukte hier ook nooit, dus wij reden dan gewoon wat langer rond. We hebben zo de leukste gesprekken gehad in de auto in die periode
Alle tip nav de vraag van Roin hebben ons er toe gezet om vandaag naar de dierentuin te gaan en t ging perfect. Half uur als zijnde powernap gedaan in de wagen. Om 15.30 waren we thuis en nu ligt ze even op bed. Maken haar zo wakker anders wordt t vanavond niets. Dank allemaal voor de onbewuste aanmoediging
Dit vraag ik mij dus ook af! Ik heb geen idee of dochter nog in de buggy in slaap zou vallen.. En ik wil binnenkort ook graag eens een dagje weg.. RoIn, laat je weten hoe 't ging?
Mijn dochter is ook geen geweldige slaper in de buggy, maar uiteindelijk valt ze idd wel in slaap. Wel later dan normaal thuis in haar bed, omdag ze alles wil zien, maar daar hou ik dan rekening mee. Als ik merk dat ze echt moe wordt zet ik de buggy plat, zonnenklep uit en doe er een grote hydrofiele luier overheen, zodat ze afgeschermd wordt van de indrukken. Vaak loop ik dan even naar een rustig stukje en dan valt ze uiteindelijk wel in slaap. Wel korter dan normaal thuis, maar wel genoeg om er weer ff tegen aan te kunnen. Tegenwoordig houdt ze het echter goed voel zonder slaapje (thuis slaat ze hem ook wel eens over), dus ben ik er ook makkelijker ingeworden en wil ze niet slapen, dan slaapt ze niet of ff kort in de auto.
We stonden om 10 uur voor de ingang van GaiaZoo. Ik keek er echt naar uit haar allerlei dieren te laten zien maar Veel hokken leken leeg en er waren weinig dieren. Het was wel mooi en ruim aangelegd allemaal. Maar om 13 uur hadden we het wel gezien en gingen terug. Thuis op bed gelegd. Dus..niet geslapen in de dierentuin, niet in de auto. En helaas weinig dieren gezien. Paar giraffen, apen en wat kleine dieren en vogels. Er waren geen olifanten/leeuwen/tijgers/beren etc. Jammer! Had gehoopt het haar te kunnen laten zien.