Onverzadigbaar?

Discussie in 'Voeding' gestart door sjorsje, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Hoi,

    Lianna is nu 4 weken oud en weegt 3500 gram. Twee weken geleden ben ik overgestapt van Nutrilon standaard naar Forte omdat ze na iedere voeding bleef huilen tot ze de volgende voeding kreeg (na 3 uur). Ze kreeg toen 90 + 3 schepjes. Daarna ging het stukken beter, maar nu lijkt ze zelfs nog niet genoeg te hebben. Ze zit nu inmiddels op 120 + 4 schepjes en na krap 2,5 uur komt ze weer voor de volgende voeding. Van deze voeding drinkt ze bijna alles op. Ik heb al geprobeerd om iedere voeding uit te stellen door d'r speentje te geven ivm de zuigbehoefte, maar die blijft ze uitspugen. Dus lijkt het mij dat ze dan honger heeft. Maar zo komt ze wel uit op dagelijks meer voeding dan dat ze eigenlijk mag hebben, namelijk zo'n 740ml ipv 600.

    Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, want het lijkt mij niet normaal dat ze dan nog steeds honger heeft.
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka was ook zo'n hongerlapje. Zo lang ze niet meer dan 1 liter op een dag drinkt, kan het geen kwaad, geloof ik.
    Ik zou haar die flesjes van 120+4schepjes blijven geven, als ik jou was. Want een baby die blijft huilen van de honger is ook niet leuk.
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Weet je zeker dat het honger is en geen krampjes?
    Soms lijkt het of ze wilt blijven eten maar het kan ook wat anders zijn, en dan bied voedsel alleen maar troost.
    Of je doet door de voeding koekjesmeel ( verdikt de melk wat)
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mn nichtje had t zelfde. Hier hadden ze bijvoorbeeld ipv 90/3 eens 110/3 te geven.. Dit had bij hun wél resultaat. Maar t is en blijft n zuiplapje!
     
  5. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Volgens mij zijn het geen krampjes, want dan trekt ze met haar beentjes en heeft ze een iets ander huiltje. En ik heb het ook al eens geprobeerd met het aanvullen met water (met 3 schepjes), maar dan komt ze nog eerder voor de volgende voeding.
    Maar als het niet kwaad kan dat ze zoveel krijgt, dan laat ik het hier voorlopig maar bij.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als je ziet dat Lianna hier goed op reageert, moet je t gewoon doen hoor~! Luister naar je eigen gevoel.
     
  7. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoe lang doet ze over haar voeding? Als ze haar flesje te snel leeg heeft, kan het ook zijn dat ze eerder komt voor haar volgende fles..

    En aanlengen kan wel hoor, alleen dan vult de voeding minder, vandaar dat ze dan nog eerder komt denk ik.

    Succes ermee!
     
  8. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Als ik een gewone fles geef dan kan ze 'm leeg hebben in 10 a 15 minuten. Maar meestal geef ik een 4 standen speen en als ik 'm afwissel tussen stand 2 en 3 doet ze er ongeveer 25 a 30 minuten over.
     
  9. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat je er gewoon aan toe moet geven. Soms hebben ze het nou eenmaal een tijdje nodig.

    Jennifer was ook een echt hongerlapje. Toen ze nog niet eens 3000 gram was zat ze al op de 120 en dan 6 keer per dag.
    Mijn idee was dat ze gewoon wat in te halen had.

    Die behoefte is vanzelf bijgetrokken en nu drinken ze allebei heel netjes volgens de maatstaven.
    Ik heb ze iig nooit honger laten lijden.
     

Deel Deze Pagina