Tieners!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door muuske64, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je een tiener? Hie is zij/hij?

  1. makkelijk

  2. moeilijk

  3. brutaal

  4. de weg kwijt

  5. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Heb een tienerdochter van nu 16!
    Heb al heel wat met haar meegemaakt!
    Van grote bek tot erger!
    Ze laat zich te gemakkelijk beinvloeden door anderen!
    Van nature een heel lief kind, maar sinds haar pubertijd de weg kwijt! :oops:
    Wie heeft hier ook ervaring mee? ;)

    Liefs Marjo
     
  2. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier nog een dochter die de wijg kwijt is :(

    ik loop met haar onder behandeling , merendeels is dit gekomen door verkeerde vriendjes en vriendinnetjes

    ook zij laat zich prima meeslepen , maar zit nu met de problemen :(

    zoonlief knokt zich er redelijk doorheen alleen heeft hij nu het idee dat school niet belangrijk is en doet er dan ook weinig aan :(

    zal dit jaar waarschijnlijk ook wel blijven zitten
    brutaal zijn ze neit echt alleen zijn ze goed in bijdehante opmerkingen geven

    maar uitschelden ed gebeurt er niet bij ons in huis
    wat dat betreft hebben ze redelijk ontzag voor me :)

    stem verheffen gebeurd meestal tegen elkaar , broer/zus dus

    ook omdat ze maar 11 en 1/2 mnd schelen in leeftijd

    nee ik mag niet echt klagen alleen zou graag zien dat me dochter haar weg weer in haar leven terug vindt
    maar daar doen we ons best voor met hulp vanaf buiten :)

    ow zijn 13 (meisje) en 14 (jongen) jaar oud
     
  3. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Debbie....van wie krijg je die hulp als ik vragen mag?
    Op welke manier is ze de weg kwijt?

    Mijn dochter zat al eens 5 maanden ter bescherming gesloten. Via OTS. Ze is nu 1 jaar weer thuis en alles ging prima! Ze gaat weer graag naar school. Haalt goede punten etc. Maar nu heeft ze een nieuw vriendje en nu ben ik bang dat het were fout zal gaan.
    Zou die angst ooit verdwijnen? :oops:

    Liefs Marjo
     
  4. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijnzoon is bijna 14, en van af en toe war nors, en stampvoetend naar boven lopen is het een heel lief joch wat graag nog knuffeld en super lief met zijn broertje is. (niet met zijn zusje van 10 hoor ;) dat gaat hem te ver)

    maar wie weet wat nog komen gaat
     
  5. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Mijn oudste zoon is nu 14 jaar, en wat is hij veranderd. Hij is echt moeilijk geworden. Pfff ff doorbijten...........
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb zelf geen puber maar mijn broer(tje) is nu 19. Hij heeft veel meegemaakt in z'n jeugd en in de pubertijd werd ie rebels. Hij gebruikt(e) drugs, stal dingen, loog/liegt altijd.. Máár hij is zo lief voor Justin. Ik vind t zo zonde.. want t is en blijft mn broertje en ik wil alleen maar t beste voor hem. Maar hij luistert niet naar z'n grote zus.. Dus ik kan alleen maar toezien :cry: .
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Ik was zelf z'n moeilijke puper.

    Ontzettend lastig en doen wat ik zelf wilde.

    Mijn moeder heeft me gewoon helemaal vrijgelaten.

    Mijn hormonen gierden door mijn lijf. Ik denk dat ik daarom zo verschrikkelijk puberde.
    Waardoor het ineens over was weet ik niet, maar toen ik 17 jaar was, was het gewoon weer over. Toen wilde ik weer naar school omdat het verstandig was, vond ik mijn moeder weer aardig en respecteerde ik weer mensen.

    Dat mijn moeder me kon vrijlaten vond ik heel knap. Ze moest er maar op vertrouwen dat het met drugs niet verkeerd ging.
    Misschien kon ze me beter dan ik dacht, want ik vond een jointje wel kunnen, maar ik waagde me niet aan andere drugs. ( durfde ik gewoon niet)

    Succes dames, over 15 jaar mag ik met dit bijltje gaan hakken, :(
     
  8. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nou mijn dochter was 2 jaar geleden het spoor echt bijster.
    Ze rookte jointjes en snoof coke.
    Ook heeft ze XTC en paddo's geprobeerd!
    In die tijd sliep ze ook voor het eerst met een jongen. Ze was pas 14.
    Ze werd gesloten geplaatst voor haar eigen veiligheid!
    Het was een vreselijke tijd! :oops:
    Sinds mei 2006 is ze weer thuis en het gaat prima!
    Ze gaat weer naar school en haalt goede punten.
    Ze heeft spijt van alles wat ze heeft gedaan (zelfs sex houdt ze voorlopig weer voor gezien. Hihi....) en is me dankbaar dat ik haar gesloten heb laten plaatsen!
    God weet waar ze anders gestrand was!
    Nu heeft ze echter weer een niet zo best vriendje! Hij steelt brommers etc. Maar ik ben trots hoe zij zich staande weet te houden! Tot nu toe is ze niet meer teruggevallen! Ze biedt er weerstand tegen en daar ben ik apentrots op! ;)
    Hoop dat het zo blijft en dat dit vriendje snel weer uit beeld mag verdwijnen. Maar haar de omgang verbieden werkt averechts, dus hou ik maar een extra wakend oog op haar!

    Liefs Marjo
     
  9. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Hier 2 pubers, 1 van 16 en 1 van 13. De oudste is heel erg moeilijk geweest, nu merk ik dat het beter gaat met hem. Helaas wonen ze niet bij mij, ze wonen bij hun vader, maar ik spreek ze heel erg veel, en ze zijn vaak hier, dus ik maak nog genoeg met ze mee. De oudste heeft het erg moeilijk gehad met de scheiding van mij en heeft veel problemen met zijn vader gehad. Hij veroorzaakte toen hij hierwoonde ook enorm veel problemen, bij Halt gelopen, politie, rotzooi uithalen, noem het maar op. Door zijn moeilijke gedrag ging het hier toen niet goed, en volgens de kinderbescherming kon hij beter bij zijn vader gaan wonen want daar was de structuur van het opvoeden minder los als bij ons ( ik was het hier helemaal niet mee eens, juist de problemen kwamen voor een groot gedeelte door hem, je zoon 9 maanden niet te willen zien heeft een behoorlijke impact). De jongens zijn toen samen bij hun vader gaan wonen. Achteraf denk ik dat de harde aanpak voor de oudste wel goed is geweest, ik ben toch iets makkelijker, ben meer een prater, en Joey kon mij dus behoorlijk manipuleren wat dat betreft. Gelukkig heeft hij de moeilijke tijd gehad, het is nu een schat van een gozer, heeft nog wel zijn buien hoor, maar het scherpe is eraf. Hij is enorm zorgzaam, lief, heerlijke humor, haalt nog wel streken uit, maar denkt meer na.
    De andere begint nu te bokken. Hij durft nu eindelijk zijn mond open te doen tegen zijn vader en stiefmoeder, en dat gaat dan hard tegen hard. Hij zet zich behoorlijk af tegen zijn stiefmoeder, en trapt ook behoorlijk om zich heen omdat ze daar zijn hobby's niet leuk vinden en zo. Hij begint nu eindelijk ook op zijn kleding te letten, maar word behoorlijk dwars al, we krijgen nog wat met hem te stellen.
    Maar verder, 2 heeerlijke knullen die ook stapelgek op hun broertje zijn !

    greetz
    celientje
     
  10. Jotim30

    Jotim30 Fanatiek lid

    hier nog een met een puber van bijna 16.
    Wel heel lief thuis. Geen probleem.
    School is hier het grote probleem. Wilt niet na school, doet niks op school en is nu 13 weken in een project geplaatst. Alleen nog steeds niet duidelijk wat volgend schooljaar. Hij is leerplichtig.
    Ik weet het ook niet meer. Hij maakt geen huiswerk en ziet niet het nut van school in. Kan hem met geen mogelijkheid dwingen. PC weg e.d. hebben we allemaal al gedaan. Voor de rest thuis geen probleem, doet klusjes in huis. Past op zijn zusje. Doet wat hem gevraagd wordt. Behalve school.
    Leerplicht zit al op zijn dak. Aan de ene kant ben ik heel blij want hij heeft het nog niet over stappen e.d.
    Ja hij rookt maar heeft altijd van mij dat voorbeeld gehad. Wie ben ik kan alleen maar zeggen dat het heel ongezond is. En dat het beter is dat hij nu nog stopt.
    Graag zie ik dat hij gaat werken voor een paar uurtjes in de week maar dat doet hij ook niet.
    Sta soms echt me me rug tegen de muur en voel me erg machteloos.
    Hij heeft al genoeg meegemaakt. Om te weten dat het leven niet altijd makkelijk is. We zijn lang met zijn 2tjes geweest een sterke band hebben we wel opgebouwd. Zelf was ik 16 toen ik hem kreeg. Vr5ijdag weer een gesprek op school en dan zien we maar weer verder.
     
  11. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn pubers zijn best makkelijk. Ze hebben wel de gebruikelijke grote brutale mond. Maar dat is alles. Ze moeten ook ergens tegenaan kunnen schoppen he, en dan zijn ouders de juiste persoon, die blijven toch wel van je houden.
    Oudste (nu 18) wilde ook nooit wat doen aan school (havo), maar die is zo slim dat ie toch slaagde (hebben hier veel ruzie om gehad, heb uiteindelijk gezegd, zoek t maar uit met je school, tis jou toekomst, jou diploma) Nu zit hij op t HBO (small business & retail management) en doet nog steeds niet superveel aan school maar in ieder geval meer als op de havo). Hij moest ff tijdelijk stoppen met school omdat zijn kleine lievelingsneefje is overleden, hierdoor waren projecten niet af. Hebben we de nodige ruzie's gehad omdat hij van ons dan moest gaan werken wat hij niet wilde. Toen kreeg hij de keus van ons: of je zoekt werk, of je zoekt een kamer. heeft ie toch maar werk gezocht.
    Hij vreet geen rottigheid uit en als hij al eens stoute dingen wil doen komt hij eerst n soort toestemming aan mij vragen :). Ik weet dat hij heel af en toe eens n hijsje meerookt van een joint, dat hij dit wilde doen wist ik al voordat hij t gedaan had, is daar heel open en eerljk in. Van al die andere drugs moet hij niks hebben, hopelijk blijft dat zo.
    Er zitten enkele jongens in zijn vriendengroep die t leuk vinden om bv fietsen te slopen tijdens t stappen. Mijn zoon gaat dan ergens anders staan bij anderen die hij kent, hij gaat niet mee doen/toe zitten kijken. Vind t nergens op slaan.
    Als hij ergens ver weg naar een hardcore party gaat krijg ik s'nachts een smsje van hem dat ie nog leeft, dat alles goed gaat en dat ik gerust verder kan slapen.
    Ik ben blij dat hij wat rottigheid betreft niet op mij lijkt :)
    De middelste (16) is ook een makkelijke en heeft totaal geen intresse om op stap te gaan. Heeft zelden een grote mond.
    Van de jongste (14) is nog weinig te zeggen w.b. zijn pubertijd.
     
  12. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0
    nou hier dan een berichtje van een 16 jarige,
    zelf ben ik af en toe moeilijk geweest, maar nooit heel erg . ik heb wel steeds meer vriendinnen zien afdwalen. nette meisjes die opeens zijn gaan blowen, roken, drinken, elk weekend feesten. daardoor ben ik veel vrienden ook kwijtgeraakt omdat ik weigerde mee te doen. maar ik kon er helaas nooit wat van zeggen, want wie was er hier nou op z'n 15e zwanger geraakt. ik dus!

    zelf ben ik wel ooit in contact geweest met jeugdzorg, maar om eerlijk te zijn doen die helemaal niks voor je ! alleen maar praten ,praten,praten..over dingen waar ik niet voor kwam.
    en als ik ze dan een keer nodig had waren ze nergens te bekennen.

    ik denk niet dat je haar kan verbieden dingen te doen of met mensen om te gaan , probeer gewoon af en toe gezellig samen te praten, leuke dingen doen, etc. (ik weet iig dat ik dat goed had kunnen gebruiken toen) en als het erger wordt misschien toch nog ergens hulp gaan zoeken

    groetjes ;)
     
  13. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nou afgelopen vrijdagnacht werd ik om 4.00u door de wouten opgebeld dat me dochter vastzat.
    Ze was opgepakt samen met 2 jongens i.v.m. straatroof.
    De eigenlijke dader was gevlucht!
    Zaterdagmiddag konder we me dochter weer ophalen. Ze was onschuldig!
    Haar vriend moest wel nog blijven. Die werd vanmorgen vrijgelaten.
    De dader is gistermiddag opgepakt door toedoen van me dochter.
    Dat wordt haar nu dus niet in dank afgenomen!
    Maak me ernstig zorgen om haar!
    Het is zo'n beste meid! Maar ze vertrouwt steeds de verkeerde mensen! Ze is te goed! Zal ze ooit een rustig, normaal leven kunnen lijden?
    Of zal haar verleden haar blijven achtervolgen!
    Duimen jullie voor haar? Voor ons!

    Sorry moest het ff kwijt! :oops:

    Liefs Marjo
     
  14. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Zo Muuske je schrikt je dan echt een ongeluk als je zo laat door de wouten wordt gebeld. Veel praten zal vast wel helpen.

    Ik las laatst stiekem de smsjes van me zoon, ja ik weet het is fout maar hij doet zo panisch over zijn telefoon mag niet eens de foto's enzo bekijken en wat las ik, 1 van zijn vriendjes zei, ik heb paddo's. Gelukkig was net die dag dat hij thuis bleef, dus hij had niks gedaan. En dat was nog wel een vriendje waarvan de moeder rechter is, waarvan ik dag, dat zit wel goed. Niet dus, maar ik hou hem vanaf nu echt wel nog meer in de gaten.
     
  15. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ja zo zie maar weer he! Niemand is meer echt te vertrouwen! Helaas....
    En paddo's zijn echt SUPERGEVAARLIJK! Ze geven hallucinaties waardoor ze denken dat ze ALLES kunnen; zelfs vliegen!
    Is er hier laatst eentje mee van het dak van een flat gesprongen!
    Moet je toch niet aan denken....
    We kunnen onze kids niet genoeg beschermen! Sterkte ermee!

    Liefs Marjo
     

Deel Deze Pagina