Onze kleine meid willen we volledig baby-lead/op verzoek 'opvoeden', iig het eerste half jaar. Ze krijgt borstvoeding op verzoek, en spelen en slapen ook op haar aangeven. Nu is het zo dat ze overdag eigenlijk alleen op schoot slaapt, als ik haar in bedje leg schrikt ze wakker en valt niet meer in slaap. Nu ligt ze ook op mijn schoot te slapen. Geen probleem, ik heb verlof Maar, wanneer weet je dat ze wel toe is aan slapen in haar bedje? Gewoon af en toe proberen? Ps. 's avonds ligt ze op schoot op de bank. Als ze wakker wordt schone luier, pyjama aan, drinken en in voorverwarmd bedje. Wij gaan dan ook slapen (rond 22/23 uur). Om 2/3 uur komt ze voor volgende voeding, dan kan ik haar ook terugleggen en slaapt ze door. Om 6/7 uur lukt het niet en slaapt ze op mij tot we opstaan...
Ik zou het idd gewoon af en toe proberen, vooral als je zelf ook bijv nog iets wil doen in huis of even je handen vrij nodig hebt. Ik heb in de eerste twee maanden bijna alleen maar met baby op mij/over mij heen/tegen me aan gezeten en vond het op een gegeven moment zelf genoeg geweest. Toen zijn we gaan oefenen met in eigen bedje slapen. Hij heeft er nog niet altijd zin in hoor, maar het is in ieder geval niet 'vreemd' voor hem.
Een verwarmd bedje hielp hier ook vaak goed om verder te slapen! Blijven doen zou k zeggen Maar hielp niet altijd, hij schrok soms ook wakker bij neerleggen. Dan maar weer terug op mama's buik S Morgens ging het bij ons ook vaak zoals bij jou. Hij was dan ook onrustig. Lag dan ook altijd op mijn buik. Zo kon ik nog lekker doezelen en hij genoot ook! Verder idd gewoon blijven oefenen met in eigen bed slapen, dat heeft echt tijd nodig maar komt wel! Op een gegeven moment ging dat op mn buik slapen steeds minder goed, hij ging zn hoofd optillen wat hij nog zwaar vond dus vond het ook niet meer leuk op een gegeven moment. Het werd zo geleidelijk aan steeds minder dat hij op mn buik sliep. Heb net ook gereageerd op een soortgelijk topic hoe wij het hebben aangepakt: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/548877-baby-laten-huilen-bedje.html
Als je je handen lekker vrij wilt hebben, maar je baby wil echt bij jou zijn, zou je een draagdoek kunnen overwegen. Hier namelijk precies hetzelfde verhaal.
Ik heb een draagdoek, gebruik 'm voornamelijk voor buitenshuis. En binnen als ze veel huilt, maar dat is bijna nooit. Blijf maar gewoon proberen met terugleggen, en op 'n keer blijft ze vast in slaap.
Ik heb mn oudste tot ruim 8 maand bij me op schoot laten slapen. Vanaf 4 mnd ging ze ook naa het kdv, maar daar kon ze wel gewoon in bed slapen. Vanaf 8 mnd werd het zo warm in ons huis (hoog zomer) dat op schoot gewoon niet meer lekker sliep. Ze is toen zonder morren naar haar bedje verhuisd. Sindsdien heeft ze eigenlijk altijd probleemloos in bed geslapen. De jongste slaapt nu ook meestal op schoot, in de drager of soms even een half uurtje of drie kwartier in de box. Ik vind het gewoon prettig om haar altijd bij me te hebben. Ik hoop dat de overgang naar haar bedje straks weer net zo probleemloos zal verlopen als bij de oudste. Het hoeft in ieder geval niet per se tot problemen te leiden, zelfs als je ze lang op scoot houdt weet ik nu.