dagje uit met 30 graden, wat doen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb even wat tips nodig mbt het iets leuks doen met een peuter van 3.
    Sven gaat morgen een dagje naar mijn moeder, zowel ik als mijn vriend moeten werken. Nu heeft mijn moeder geen zin om de hele dag thuis te zitten, wat ik ook begrijp.
    Alleen wordt het morgen 30 graden en was het haar idee om naar een pretpark te gaan. Met die temperatuur en mogelijke drukte heb ik haar gevraagd om dit niet te doen. Ik denk dat mijn zoontje er namelijk niet gelukkig van wordt. Ik moet er even bij zeggen dat hij een ass heeft en in combinatie met drukte in een park/lange wachtrijen en de warmte denk ik dat hij het moeilijk gaat krijgen. Daarbij denk ik dat het gewoon echt te heet is om in een attractiepark rond te gaan lopen.

Een zwembad of strand is ook geen succes. Hij is erg gevoelig voor aanraking met water en zal het water dus amper in gaan. Dit moet echt goed begeleid worden wil hij er zelf ook van kunnen genieten. En eerlijk gezegd ben ik de enige die goed weet hoe dit aan te pakken.

Met deze temperatuur zitten wij eerlijk gezegd gewoon thuis. Een spelletje spelen, knutselen oid, allemaal onder de parasol. Dit vind mijn zoontje ook wel prima. Maar mijn moeder wil dus niet thuis blijven, want ze heeft ook vakantie en wil dus echt iets leuks gaan doen met mn zoontje. Ben ik ook heel dankbaar voor!

Wat zouden jullie in zo’n geval gaan doen? Hebben jullie tips? Zodat het leuk is voor mijn zoontje, maar ook voor mijn moeder (en haar vriend).

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij zijn afgelopen dinsdag naar Plaswijck in Rotterdam geweest. Veel schaduw plekken, speeltuin, een verkeerstuin, dierentuintje/kinderboerderijtje, rondvaartboot, genoeg ruimte om te picnicken en voor de kinderen om te rennen, en (heel belangrijk met die warmte) een waterspeeltuin dus vooral zwemkleding meenemen. Het water is ongeveer (kinder)kniehoogte. Al mijn kinderen vinden het daar superleuk, en het is nog enigszins betaalbaar (€11,-, kinderen t/m 1 jaar gratis) en parkeren is ook gratis.

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Kinderboerderij?

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Is een dierentuin misschien een idee? Als het allemaal te veel wordt dan kunnen ze ergens de schaduw gaan opzoeken en vaak is er ook wel een leuke speeltuin waar kinderen zich eventueel mee kunnen vermaken.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

In deze situatie zou ik ook zeggen dierentuin!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Misschien stom idee, maar een binnenspeeltuin? Ik zou verwachten dat het daar nu minder druk is omdat iedereen aan het strand zit, daarnaast waarschijnlijk goede temperatuur. Wel even vantevoren bellen of ze open zijn.

Ik weet niet wat je zoontje leuk vindt, maar anders een kasteel of zo. Ivm dikke muren zijn ze redelijk koel en vaak kun je er allemaal dingen doen.

7. Romy1979

Plaswijck: Klinkt goed!! Ga het overleggen. En met zn voetjes in het water wil hij wellicht nog wel doen.

Dierentuin is ook een idee, dolfinarium bv...Mijn zoontje vind vissen ook wel erg leuk om te kijken.

8. Romy1979

Is iemand wel eens in miniatuurwereld geweest? Zijn dat veel treinen?

Dat vind mijn zoon nu wel weer heel bijzonder om naar te kijken.

9. tuc

tuc Niet meer actief

tja, lullig voor je moeder maar ik wil echt niet dat mijn moeder met mijn kindjes als het 30 graden is door een pretpark of dierentuin loopt. Zeker midden op de dag moet je ze gewoon helemaal uit de zon houden.

10. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    spoorwegmuseum in utrecht, als hij treinen heel leuk vind.

of een indoorspeeltuin. hier zijn ze altijd open en met airco. zal er vast niet heel druk zijn (of juist wel ivm de koelte)

11. Romy1979

Ja dat vind ik dus ook en dat heb ik haar ook verteld...nu ziet ze gelukkig zelf ook wel in dat het teveel gevraagd is en daarom zoeken we een geschikte optie, waar ook nog eea overdekt is en in de schaduw. En vooral: niet te groot...want dan raakt mijn zoontje het overzicht echt kwijt en duurt het een halve dag voor hij een beetje zichzelf wordt.

Binnenspeeltuin is helaas ook niet zo'n goede optie. Hoewel het wel heel erg leuk is hoor, maar hij gaat al die klimdingen niet zo makkelijk in.

Wel als ik er bij ben en ik begeleid hem daarin. Je moet hem echt stap voor stap bijstaan..totdat ie het doorheeft en plezier kan beleven. Voor mijn moeder is dat niet zo makkelijk (is ook rugpatient) en haar vriend is hartpatient.

Uberhaupt dus stom dat ze met die hitte naar een pretpark wouden gaan, haha...

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier met het warme weer het bos en duin ingegaan. Was heerlijk koel! Picknick kleed mee, bal, wat hapjes en hebben ons prima vermaakt.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Binnenspeeltuin ga je kapot van de hitte nu joh! Zodra je binnenkomt sla je neer.

Wat dacht je van het land van jan klaassen?

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Spoorwegmuseum! :D

15. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Waarom niet iets grotendeels indoors

Dolfinarium? Sea life?

16. Romy1979

ja, dat stelde ik ook voor! Maar nee, dat vond ze niet wat...:D

Fijn dat jullie allemaal zo meedenken!

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Naar de bios:)

18. Nou, wij zijn gister naar de Efteling geweest en ik vond het vreselijk. Had ik eigenlijk van tevoren moeten bedenken, maar goed, we hebben er van geleerd.. Een pretpark zou ik in ieder geval overslaan! Met dit weer moet je eigenlijk niet teveel bewegen, maar gewoon lekker aan het plaatselijke zwemstrandje gaan liggen, of in het zwembad in de tuin.. Maarja, als je een kind hebt wat dat niets vindt.. Is gewoon met bakken water in de tuin spelen ook geen optie? Desnoods zelf de tuinslang vasthouden en de planten nat spuiten oid?

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij zijn gister naar burgers zoo gewest was best te doen behalve dessert whahaah maa jahs das altijd zo. beter nu dan met ene ikke winterjas. viel ook mee qua drukte je vond de mensen er niet weer. pretpark is idd nu niks vooral het wachten i nde brandende zon.

20. Romy1979

Oh draait daar iets dan voor een 3 jarige op het moment?
    Sowieso leuk idee hoor!

Deel Deze Pagina