Dag allemaal 14 weken pas.. Maar met een volle blaas, voel ik mn baarmoeder al tot net boven mn navel!! Smorgens dus als ik wakker wordt. Na t plassen zakt t een eindje, maar voel t toch duidelijk. Iedereen zegt ook dat ik al zo een buik heb voor 14 wk. Herkenbaar?
Ja, met 28 weken had m'n baarmoeder een grootte van 33-34 weken .. helemaal als je al vaker zwanger bent geweest dan groeit 'ie sneller heb ik mij laten vertellen.
Ik denk dat iedereen anders groeit en dat het idd ook afhankelijk is van eerdere zwangerschappen. Ik ben nu bijna 13 weken maar bij mij is Mn baarmoeder nog verstopt achter Mn schaambot. Bij Mn eerste duurde het ook lang voordat ie omhoog groeide (baarmoeder lag naar achter gekanteld waardoor zelfs hartje luisteren met 15 weken niet lukte omdat ze niet goed bij Mn baarmoeder kwam met de doptone) Ik denk dat het dus ook afhangt van de stand van je baarmoeder.
Nu 24 weken zwanger van ons zesde kindje. Vorige week zat mijn baarmoeder net boven mijn navel. Bij de vorige zwangerschap ging het veel sneller
Mijn bm is van nature smal en hoog. Qua hoogte liep hij altijd voor op het aantal weken zwangerschap. Is hier gewoon de manier van vorm
Hier ook met controle 15 weken baarmoeder al bij navel. Flinke buik ook al. Denk indd dat het heel normaal is bij een tweede (derde/etc) zwangerschap. Mijn vk keek er ook niet van op .
Hier dan weer niet. Vijfde kindje en bijna twaalf weken maar het zit nog onder mijn schaambeen. Savonds heb ik nu wel een buikje maar overdag is mijn buik maar heel iets meer. Dat terwijl de vk zei te zien dat ik al veel vruchtwater had. Wel heb ik afgelopen jaar veel getraind, wie weet houdt dat de boel nog een beetje op de plek.
Ja dit! Mijn baarmoeder groeide juist altijd een beetje “achter de feiten aan” vaak 4 weken minder ver dan de weken die ik moest “zijn” Bij beide. Ok ik had kindjes van rond de 3200 gram wat niet heel groot is maar ook niet echt klein dus daar had het niet zoveel mee te maken denk ik. Ook altijd kleine buikjes gehad..
Niet veel verstand van , maar las dat je baarmoeder sneller kan groeien na meerdere zwangerschappen. Anders vraag je de volgende keer je vk
Aah wel herkenbaar dus! Moet dinsdag indd naar de verloskundige, maak me geen zorgen hoor naar t valt me wel op! Ik ben maar 1,60m hihi en was vorige zwangerschap ook echt GROOOOT. Waar ga ik t dit keer laten..