of beter gezegd mijn vriend... ik was de was op aan't ophangen en mijn vriend zat met Max op bed...hij let even niet op en mijn kleine mannetje valt zo achterover het bed af gelukkig met zijn hoofdje tegen een (flexibele) prullenbak aan wat zijn val een beetje gebroken heeft en waardoor hij op zijn kontje viel en niet op zijn hoofd maar huilen dat hij deed!! ik heb hem (heel asociaal) uit de handen van mijn vriend getrokken en ben hem gaan troosten...ooooh dat gaat door merg en been! toch even gecontroleerd of hij nog reageerde op kietelen onder zijn voetjes en of zijn pupillen kleiner werd in het licht...staan en kruipen ging ook prima en na een paar minuten kon hij alweer spelen en een beetje lachen maar wel een rand in zijn nekje van de prullenbak...we zijn niet naar de ehbo geweest...of zouden we wel moeten gaan?? bah ik ben zo geschrokken en mijn lieve Max ook hij ging ook niet geheel zonder protest slapen...ben nog 2 keer bij hem geweest arm mannetje moest het even van me af schrijven...voel me echt slecht groetjes FLoor
Kan gebeuren... en zal nog wel vaker gebeuren als je zoontje gaat kruipen en lopen. De eerste buil is hier opgelopen met 5 maanden. Gelukkig viel ie op zn kontje en moest ie hard huilen, van schrik waarschijnlijk ook. En dat ie nu onrustig is kan ook komen omdat jij van slag bent. Je vriend al bekomen van de schrik?
@ankeM dank je voor je reactie...hij slaapt inmiddels volgens mij, hij zal mijn onrust inderdaad wel gemerkt hebben...mijn vriend voelt zich heeeel schuldig maar we hebben even lekker met zijn drietjes gespeeld en geknuffeld en het gaat weer met hem ik geloof dat ik er erger aan toe ben haha
Ongelukjes zitten in een klein hoekje en zullen nog wel vaker gebeuren, maar ik snap heel goed dat je geschrokken bent. Aangezien je zoontje het gelijk op een brullen zette is er niks ernstigs aan de hand en die rand in zijn nek zal waarschijnlijk ook niks ergs zijn. ik denk dat het vooral de schrik is geweest hij is het waarschijnlijk allang weer vergeten maar bij mama's duurt dat soms nog wel even
jeetje ik begrijp dat je dan schrikt! maar idd, mama's (en papa's) schrikken vaak erger/langer dan het kind. Succes met bijkomen van de schrik
Ohh jee wat naar!!! R. is voor het eerst gevallen toen hij nog veel kleiner was en dat was echt mijn schuld, ik had hem beter vast moeten houden ('t is nogal een worstelaatje, die wurmde zich zo uit mijn handen toen ik hem vasthad met zijn zes maanden). Ooh ik heb me zo rot gevoelt en 10000 keer gekeken terwijl hij sliep.. Maar niks aan de hand, inmiddels is me duidelijk dat die kleintjes bijna van elastiek zijn.. Als je nu eens kijkt wat die kleine man van me allemaal uitvreet en hoe vreselijk vaak hij valt. En (klopt af!) nog nooit wat ernstigs gehad gelukkig! Ze vallen vaak heel goed al. Als je kleintje na een val huilt, alert is en in zijn doen is dan is er vaak echt niks aan de hand.
Zoals hier boven al een paar keer gezegd, je gaat het nog vaker mee maken!! En je schrikt zelf eigenlijk altijd erger dan je uk!! Doordat ik al 2 pubers heb lopen ben ik wel wat gewend qua vallen/struikelen/stoten, maar ook ik heb soms echt mijn hart in mijn keel zitten door wat mijn jongste uithaalt! Net voor zijn 1e verjaardag ontstond zijn 1e litteken, een gaatje in zijn wang... Daarna nog een paar keer bij de huisarts gezeten (bv ... meneer trok een magnetron bij oma van de kast en toen deed zijn beentje het even niet meer, gelukkig was de rontgenfoto goed en liep ie al snel weer als een kievit). Sterkte
Wat rot zeg! Wat fijn dat je kindje er al gauw geen last meer van leek te hebben. Gelukkig is dit vaak het geval, en hebben ouders hier inderdaad meer last van dan het kind zelf! Ik zei ook dat het me nooit zou gebeuren... Maar vorige week legde mijn vriend haar bij me in bed, doen we iedere ochtend, beetje knuffelen en spelen. Tot voor kort kreeg ze nl nog BV rond dit tijdstip. Maar toen was ik dus zo erg moe (werk, verhuizing, studie) dat ik gewoon in slaap gevallen ben en zij naar de rand van het bed in gekropen en hier dus is uitgevallen. Ik voelde mij vreselijk en heb echt moeten huilen!! Iedereen kan wel zeggen dat het er bij hoort, en dat dit nog wel meer zal voorkomen met kruipen, lopen enz. Ja dat klopt, hoort erbij.. Maar op dat moment dat zij gewoon bij mij in bed ligt draag ik die verantwoordelijkheid en hoort zij niet uit bed te vallen. Dus ik voel mij nog steeds erg schuldig!
En dat is ook begrijpelijk MissXX!! Gelukkig maar!! Ondanks dat ik weet dat het er bij hoort voel ik me ook gewoon rot als er wat gebeurt!! Dat heeft elke moeder! Ik bedoelde het dus ook niet vervelend
dank jullie voor jullie reacties! ik ben nog steeds een beetje uit mijn doen maar Max heeft lekker uitgeslapen tot half 9 en is weer helemaal zichzelf geloof ik ik heb wel verschrikkelijk geslapen hahaha maar dat trekt wel bij. en het zal inderdaad nog wel vaker gebeuren maar op het moment zelf....en hoe hij huilde...bah voel me weer naar als ik eraan denk!
Ohh verschrikkelijk is dat de eerste keer(en).. Ze zijn ook nog zo klein he, en onschuldig.. en zien er (onterecht ) zo breekbaar uit. FIjn dat vannacht goed is gegaan voor je kleine vent. NU hopen dat de volgende buil nog even op zich laat wachten
Ja, is heel erg verveledn, maar gaat zeker vaker gebeuren. Ons meisje is nu aan het kruipen, en al 2 keer een tand door haar lip gehad, omdat ze zicht opeens liet vallen op de grond. Gewoon lekker veel knuffelen dan. Zal vast nog wel vaker gebeuren meid.
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Mijn kleine is gister van de bank afgevallen toen ik me eventjes 1 sec omdraaide. Was zoo geschrokken en voelde me erg schuldig! Wel heb ik m zelf getroost en toen hij stopte met huilen en ik hem aan mijn vriend gaf moest ik huilen haha van de schrik en schuldgevoel
Och wat sneu! Voor jullie alledrie..! ik zou er ook niet meer naar de eerste hulp of ha post gaan hoor. Gewoon goed in de gaten houden. En toch: gebeurt iedereen wel eens. Kan me wel voorstellen dat jullie je heel rot en schuldig voelen.