Heeft jouw kind/hebben jouw kinderen een eigen tablet/mobiel? Ik heb ook even leeftijden erbij gezet want dat maakt natuurlijk wel iets uit. Toelichten mag natuurlijk. Deze vraag naar aanleiding van een situatie die ik gisteren heb meegemaakt: Ik zat in de wachtkamer bij de huisarts en ik zat daar vol verbazing te kijken en luisteren naar een man met zijn zoontje. Zoontje was, schat ik, 2,5/3 jaar oud en verveelde zich. Vader pakt zijn mobiel, opende een spelletje en gaf hem aan hem. Jongetje vond het blijkbaar niet goed genoeg en zei tegen zijn vader: 'Wil mijn iPhone'. Waarop vader antwoordde dat zijn zoontjes iPhone thuis lag. 'Mijn iPad dan' was de reactie van het zoontje. Maar ook deze lag volgens vader thuis en toen volgde er een huilbuil. Ik zat vol verbazing. Zijn iPhone, zijn iPad.. Wat moet dat jongetje daarmee. Onze dochter van twee jaar mag eens per week eventjes op de iPad om een spelletje te doen of een filmpje te kijken, maar is moment door mijn hoofd gegaan om haar een eigen tablet te geven op deze leeftijd. Een mobiel heeft ze dus ook niet en ze zit ook nooit op die van ons. Ga bijna twijfelen of ik haar tekort doe. Dus.. Hoe is het bij jullie?
Ik heb twee iPads. Een 'oude' iPad van de eerste generatie die nu helemaal is ingericht voor de kinderen. Daar spelen beide kinderen wel eens mee, maar voornamelijk de jongste. Want als ze in het weekend bij ons in bed allebei een iPad willen, krijgt de jongste de oude iPad en de oudste mag dan met de nieuwe(re). Overigens denkt onze jongste zoon dat de oude iPad 'van hem' is. Dus wie weet is dat met het jongetje dat jij zag ook wel zo.
Mijn zoontjes hebben allebei een eigen oude afgedankte iPhone . Er zit geen simkaart in en er staan spelletjes op die geschikt zijn voor hun leeftijd. Handig voor onderweg of als je bij de dokter zit te wachten😉 Ook handig omdat mijn eigen telefoon dan echt voor mezelf blijft en ik ook zeker weet dat ze niet per ongeluk gekke dingen zien of kopen op het internet. Mijn zoontjes zeggen ook rustig "ik wil mijn iPhone " en omstanders zouden dan ook kunnen denken dat wij onze 2 jarige een echte telefoon hebben gegeven. 😂
Wij hebben wel een ipad liggen waar we niks mee doen en die mijn zoontje soms even vast mag houden voor een filmpje. De ipad is dus niet van hem, maar in de praktijk is hij wel de enige die er ooit mee zit.
Ja mijn oudste twee (2,5 jaar en bijna 2) hebben allebei een splinternieuwe iPad. Deze gebruiken ze elke dag bij het aan en uitkleden op de commode. Verder als we lang in de auto/vliegtuig moeten. Overdag gebruiken ze hem in principe niet, soms als ze ziek zijn ofzo. Ze zeuren er ook nooit om, het voorbeeld in de openingspost vind ik tenenkrommend.
Onze dochter heeft een iPad die ze mee naar het Kdc neemt, hier staan o.a. Apps op waar ze mee oefent, behandelingen door fysio/logo/ergo worden hierop gefilmd, er wordt in geschreven wat ze vandaag heeft gedaan, er staan foto's op van iedereen die ze kent om mee te oefenen (communicatie) etc etc. Het is voor ons echt een uitkomst! De jongste is nog heel klein maar vindt de iPad/iPhone echt ontzettend interessant, maar geen haar op mijn hoofd dat ze er zelf een zou krijgen nu
Mijn oudste zoon heeft een iPad gekregen toen hij 2 was. Op sterk advies van zijn therapeuten van het kdc (kinderdagcentrum) en voor ons echt een uitkomst.
De oudste kreeg een simpele tablet toen ze naar groep 4 ging om thuis af en toe wat extra te oefenen met taal en rekenen met een Squla abonnement erbij. De middelste kreeg een tablet voor haar 5e verjaardag omdat ze helemaal in haar element was met allerlei educatieve apps van de oudste, zodat ze zelf ook kon. Onze jongste heeft een 'eigen' tablet, onze oude iPad. De oudste en middelste zoeken er geregeld dingen op die ze willen weten, filmpjes bij klokhuis etc. Scheelt mij 'mijn' computer uit te lenen terwijl ik bijvoorbeeld ook net zelf bezig ben voor mijn studie en ik vind het daarnaast ideaal om mee te nemen als we op vakantie gaan of eens ter entertainment bij de zwemles/andere activiteit. Dus ja hier hebben ze eigen tablets, maar er wordt niet zomaar een nieuwe tablet/telefoon aangeschaft. Helemaal niet als daar alleen filmpjes en tv op gekeken worden.
Hier hebben ze beide niet. 2 en 4 jaar. Vind het abnormaal dat jonge kinderen een eigen telefoon ofipad hebben
De vraag is wat het kind bedoelde... Mijn dochter zou ook om haar iPad kunnen vragen. Ze is 4 natuurlijk heeft ze geen eigen iPad, maar ik begrijp dan wel meteen dat ze mijn oude iPad bedoeld, waar nu kinderspelletjes op staan. En ja in de vakantie mag ze daar echt wel eens op spelen.
Onze dochter 'heeft' nu onzs oude iPad. Wij hebben zelf een nieuwe gekocht en daar mag ze niet op. Dus ja... Ze noemt dat nu ook wel haar iPad, maar hij blijft van ons
Onze dochters hebben ook beide hun eigen iPads. De oudste heeft het normale model en voor de jongste hebben we de iPad Mini gekocht. Ze vinden het beide hartstikke leuk om filmpjes te kijken en het is ook handig als we gaan vliegen of lang moeten auto rijden
Onze zoon van 2,5 heeft ook onze oude ipad als 'zijn' ipad. En soms vraagt hij ook om de ipad. Als ik dan nee zeg, dan vraagt hij het misschien nog 1 of 2 keer maar daarna is het meestal wel over en gaat hij wat anders doen. De ipad wordt hier soms ingezet als ik met beide kinderen thuis ben en de jongste moet borstvoeding krijgen. Als ik dat in de woonkamer doe waar de oudste bij is levert dat zoveel afleiding dat ze niet doordrinkt. Maar doe ik het boven op haar kamer dan drinkt ze gerust ruim een half uur. Omdat zeker te weten dat de oudste geen gevaarlijke stunts uithaalt, zet ik hem dan in zn tripptrapp, strak aan tafel geschoven met de ipad aan, kijkt hij filmpjes en heeft verder niet snel in de gaten dat ik lang weg ben.
Hier hadden we bewust een tablet 'voor algemeen gebruik'. Hij is nu kapot, maar ze noemden het 'de tablet', want hij was niet alleen van hun. De oudste vraagt wel eens wanneer ze een telefoon krijgt (er zijn verschillende kinderen in haar klas met een mobieltje), maar voorlopig is dat nog niet aan de orde. Ze mag een oude telefoon van mij zonder simkaart gebruiken, de jongste net zo goed, dus die is ook niet echt van haar. En ze mogen soms ook op mijn telefoon een spelletje doen, bv. als we ergens moeten wachten. Maar zeuren ergens om is sowieso 'nee'.
Ik vind het abnormaal als mensen iets meteen 'abnormaal' noemen als iets anders is dan ze zelf gewend zijn
Hij heeft er een, maar mag er niet zelf op. Soms spelen we samen eventjes erop. Is ook niet dagelijks trouwens. Hij is nog geen 3 en er valt zoveel meer te doen en te leren buiten die tablet.
Ze mogen mijn tablet gebruiken voor spelletjes enz en ze hebben mijn oude Samsung gekregen Zoon is 7 en dochter 5.5 en moeten deze spulletjes samen delen. Maar no way dat ik op deze leeftijden gloednieuwe gadgets voor ze koop. Ze hebben wel beltegoed op hun mobieltje maar doen er verder niks mee behalve spelletjes spelen.
Ja hij heeft de oude van mijn vriend gekregen. Hij gebruikt die voor tv te kijken. Netflix en youtube.
Hier hebben ze niets. Ja, een oude draagbare dvd speler die in de keuken staat voor als ze een tekenfilmpje willen zien. That's it. Wij hebben wel een tablet maar gebruiken die nooit en zoontje is er nog nooit op geweest. Tja, ik vind het niet nodig, dat zal hij allemaal later nog wel leren denk ik. Hij is ook nog maar 3.5 jaar.