Op de site van de ANWB staat dat je verplicht bent om een alcoholtester in de auto te hebben als je naar Frankrijk gaat. Maar, staat er bij, als je bij controle hem niet bij je hebt krijg je geen boete. Hoe verplicht is het dan? Hebben jullie zo'n tester in de auto of niet?
Wij hebben het in de auto, maar nog nooit aangehouden. Maar ik zou het risico niet nemen voor een paar euro..
wij hebben al 3jaar dezelfde alcoholtester ongebruikt in de auto 1x aanschaffen voor paar euro en dan (waarschijnlijk) jaren lang voor de zekerheid toch bij je Tenminste, er staat bij ons geen houdbaarheidsdatum op.
Ik woon in Frankrijk en wij hebben dat niet in de auto in ieder geval. Je moet er officieel een in de auto hebben (die nog houdbaar is, deze testen hebben wel degelijk een houdbaarheidsdatum). Je krijgt geen boete als je er geen hebt, enkel een waarschuwing dat je er een in de auto hoort te hebben.
Wij kopen keurig ieder jaar een nieuwe, wij zijn van die sukkels die weer een sjaggo Franse politieman treffen en 6 bekeuringen krijgen nml Ik koop er ook gewoon rust mee, ik hoef niet te stressen als ik een politie auto zie zo.
Ze zijn niet meer verplicht! Op de site van de anwb staat nog oude info, mocht je daardoor twijfelen.
Ja het zijn mixed signals hè, ik kan me nml ook niet voorstellen dat de ANWB niet op de hoogte is of een verouderde website heeft. Ze hebben het er over gehad om ze niet verplicht te maken, maar zoals ik lees is dat niet gelukt en moet je ze bij hebben. Las ook een heel stuk over fietshelmen voor kids, zijn ook echt verplicht daar, zelfs als ze achterop zitten.
Wij hebben hem vorig jaar wel gekocht, vonden we prettig en aangezien we de franse taal niet machtig zijn ook een stuk minder gestrest in de auto.
Dank je dames! Ik heb een set van 2 gekocht voor 5,- kun je niet voor tobben. Meteen makkelijk, want we gaan met 2 auto's. Wel leuk detail: je moet ze bewaren tussen de 10 en 40 graden. In de zomer wordt het wel warmer en in de winter wel kouder dan dat. Ach we hebben ze bij ons....