Dagje uit met zoon van 2,5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gewoonmama, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewoonmama

Gewoonmama Actief lid

4 sep 2015
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij willen morgen een dagje weg gaan. Maar we weten niet waar naartoe.

Misschien een dierentuin of de Efteling. Zou de efteling al leuk zijn voor die leeftijd?

Iemand nog andere ideeen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het ligt ook een beetje aan het kind. M'n dochter vond het rond die leeftijd al het mooiste op de wereld, m'n zoon liep 2 dagen te mopperen. Het is wel heel groot en druk maar winter Efteling is wel echt heel mooi! Wij vonden voor die leeftijd sprookjes wonderland in Enkhuizen meer geschikt maar dat is voor ons redelijk dichtbij. Het leuke van veel van die uitjes is dat het genieten is voor ouders, kids vinden een dagje kinder boerderij vaak net zo leuk. Maar het kan op die leeftijd zeker al heel geslaagd zijn hoor! Veel plezier!

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Wat onze zoon helemaal geweldig vind is dierenpark Amersfoort. Veel glijbanen, looppaden boven de verblijven van de dieren en heel veel speeltuinen tussendoor. Hij vermaakt zich daar echt uren!

Het is zelfs nu zo dat wij een pas hebben voor het jaar en als we echt niet meer weten wat te doen gaan we daar maar naartoe :D

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Efteling en dierentuin Amersfoort zijn inderdaad leuk. Zwemmen is ook altijd een succes hier.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk is de efteling leuk...als baby vonden ze dat hier al leuk. Dochter was 8 maanden toen ze voor het eerst ging. Zoon was 6 weken.

Dierentuin is ook leuk...en hier 1 van de meest populaire uitjes is toch wel zwemmen.

6. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Zoontje hier ook 2,5 jaar, vind de Efteling helemaal geweldig!
    Zo ook Julianatoren, dierentuin, speeltuin. En nu vooral Ballorig. Dat wordt ons uitje van morgen :) Daar kan hij zich echt de hele dag vermaken!

7. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Efteling was voor ons zoontje echt een hit. Helemaal gek van filmpje van Carnaval.

Weet niet waar je woont maar zoontje vind sprookjeswonderland Enkhuizen ook heel leuk en mini mundi in Middelburg.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier efteling met 2 gedaan en is echt aanrader. En dan niet het sprookjesbos want is echt voor kleintjes en leuk snel doorheen maar wel voorstellingen en toestellen etc. We gingen overaal heen met dochter behalve 2 achtbanen die va 7jaar zijn.
    Alles vond ze onwijs leuk!

9. wachtend

wachtend Niet meer actief

Voor mijn zoon is de Efteling echt nog een super grote no go! Mijn zoon durft nergens in (en het is toch behoorlijk prijzig) de draaimolen is voor hem bijvoorbeeld al te veel. Het ligt echt aan je kindje of de Efteling in goede aarde valt of niet.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    2! Jaar is ook echt klein, sprookjes bos is ook juist leuk als ze de sprookjes herkennen en dat is volgens mij pas na 2,5 jaar. Die van ons nu (3 en 5) weten nu echt heel goed "net als in het verhaal hè!" We hebben ook in het hotel geslapen was super!

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Efteling is hier ook een succes, en onze dochter is jonger dan jouw zoontje

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hier was de Efteling niet zo geweldig! Mijn meisje is met ons geweest ongeveer 2 maanden geleden. In augustus is ze 2 geworden. Ze durft ook nergens in en klom bijna uit het karretje uit angst van de Dromenvlucht, mijn hart zat behoorlijk in mijn keel! Heb haar heel erg beet moeten houden ik stond geen eens op de foto mijn dochtertje zat met haar rugje naar de camera toe zeg maar. Trauma van opgelopen.

Ze kon in alle rijen ook niet rustig met ons mee lopen. Het was zweten, wegrennen, tillen, janken en pfff.. haha laten we maar op houden. Dit doen we over 2 jaar wel weer over. Om 14:00 uur werd ze ook zo ontzettend moe van alle indrukken dat we het tot 17:15 gerekt hebben anders was de dag helemaal zo kort. Ze was helemaal gesloopt. Aquanura dus niet meer kunnen zien.

Ben zelf wel helemaal gek op de Efteling, al durf ik zelf bijna nergens in er hangt altijd wel een leuk sfeertje, vooral tijdens de Winter Efteling.

Hier maar lekker naar de dierentuin. Ze vind diertjes geweldig en dan nog lekker even spelen in de speeltuin. Dierenrijk is een echte aanrader!

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oh ja zwemmen en de binnenspeeltuin is hier ook favoriet. Binnenspeeltuin de Ballon maar 4 euro alleen voor kinderen en ouders of opa's en oma's gratis :D

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    De Efteling is leuk, maar voor kleine kinderen zijn er nog zoveel andere leuke uitstapjes (en betaalbaardere uitstapjes).

Zo heb je bijvoorbeeld park Tivoli (een soort kermisachtig park voor weinig geld), de dierentuin (Ouwehands dierenpark heeft ook een leuke binnenspeeltuin) en in het Noorden heb je ook nog zo'n leuk, kleinschalig sprookjespark. De Efteling kan altijd nog.

15. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier gaan we eerlijk gezegd naar de Efteling voor onszelf (we gaan elk jaar tijdens de Winterefteling) en dl vindt het ook hartstikke leuk. Maar als we echt een uitje doen voor haar (en zl) dan gaan we naar een dierentuin, zwemmen of een indoor speeltuin ofzo. Heeft ze minstens net zo veel plezier van :)

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het sprookjesbos is Valkenburg is heel leuk voor de kleintjes. Zoontje vond het geweldig met 2,5 jaar. Is wel heel veel geklim, zeker als je de buggy mee hebt. Zal nu wel te doen zijn want wij waren weer zo slim om met 30+ graden te gaan :)

Deel Deze Pagina