Zoals de titel al zegt wie heeft er een leuk idee? Wil aan de eene kant wel gaan bowlen maarja hoe kom je er met totaal 7 kids en 1 auto. Ze zot pas op een nieuwe school dus wil ook niet zomaar een moeder vragen of ze mee wil rijden. Toen dacht ik we doen thuis wat. Wie heeft er gouden tips?
Wij hebben toen ze 5 werd een high tea/ranja gedaan....allemaal kleine hapjes (soesjes, tompoesjes, mini tosti, mini wrap, bladerdeeghapjes enz). Verder nog allemaal meidendingen: prinsessenrok gemaakt (stroken tule aan een elastiek knopen), mok versieren, geschminkt, peperkoekhuisje gemaakt en dat soort dingen.
wij laten een clown komen die in 2 uur een goochelshow doet, airbrushed en ballonnen maakt. We regelen zelf nog wat eten en klaar! Onze dochter heeft er enorm zin in.
Fotolijstje versieren (action) en op de foto als prinses. Oid. Die foto kan iemand dan even afdrukken bij de snelservice vd hema bijvoorbeeld, klaar! En dan nog limonade drinken, cakjes versieren en een zakje met snoepjes mer naar huis!
Wij hadden doosjes van de action beschilderd tot sieradendoosjes, cakejes versierd, verder koekhappen, zakdoekje leggen enz. Dansen op Frozen muziek en afsluiten met pannenkoeken de meiden vonden het geweldig!
Mijn tip? Niet doen! Heb het hier vorige week gedaan met mijn zoontje die 5 werd. OMG ik dacht dat ik gek werd. Wij hadden er een oud hollands thema aan vast gegooid. Erg leuk hoor, we deden sjoelen, spijkerpoepen, stoelen dans, appels happen etc etc. Kids hebben zich netjes gedragen maar man man man wat is dat druk zeg. Nee ik doe het echt nooit meer thuis, volgende keer kunnen ze zich lekker uit gaan leven in de plaatselijke ballenbak Maar goed, tips. Voor meiden denk ik dat cupcake versieren misschien wel leuk is, al denk ik dat het voor meiden van die leeftijd wel moeilijk is om lang met 1 ding bezig te zijn. Waarom doe je niet zo'n tut middag? Laat je iemand komen die hun haartjes kunnen doen, nageltjes lakken, leuke kleertjes aan. Doe je daarnaast een echte meiden High Tea ofzo?
mee nemen uit school en dan eerst wat eten dan kados uitpakken knutselen cake versieren naar speeltuin of speurtocht
Wij hebben dit jaar ook een kinderfeestje gedaan. Ik vond thuis relaxed. Alles bij de hand enzo. Hier eerst soesjes versieren gedaan en daarna lekker opeten. Vervolgens hebben de meiden hun cadeautjes verstopt en zocht mn dochtertje ze op. Ik had twee knutseldingen gekocht waarvan we er uiteindelijk 1 gedaan hebben. Ze kunnen niet te lang achter elkaar hetzelfde doen . Z Tussendoor heb ik ze zelf laten spelen. Daarna gezellig spelletjes in de tuin gedaan bv kus de kikker, smarties opzuigen met rietje en quizje waarbij ze bij n goed antwoord naar de de papa met een waterballon mochten gooien. Konden ze gelijk hun energie kwijt. Afsluiten met patat en knakworst. Feestje duurde van 2 tot 6 (volgend jaar doe ik n half uur korter). Tip is echt wel om speeltijd te plannen, is ook voor jezelf fijn!
Wij hebben al een paar jaar besteld bij puck en pol. Heb je verschillende soorten activiteiten die je kan doen met de kids. Hier een succes!
Hier hadden we een bakkersfeestje. Eerst cadeautjes uitpakken toen cakejes versieren en opeten. Daarna bakkerschortjes om, bakkersmutsen op en koekjesdeeg maken. Vormpjes maken en de koekjes de oven in. Terwijl de koekjes in de oven zaten hebben ze de papieren mutsen versierd en even buiten gespeeld. Daarna de koekjes versierd en in zakjes gedaan die ook weer versierd waren. Nog even buiten gespeeld en frietjes uit een puntzak gegeten. De uitnodiging was een houten lepel met kaartje eraan! Er waren in totaal 7 kinderen en was prima te doen!
Mijn dochter is pas op een kinderfeestje thuis geweest; doosjes versierd, gedanst en daarna pannenkoeken gegeten. Ze vond het geweldig! Die van jet fotolijstjes versieren en dan op de foto en ontwikkelen is leuk! Bij Kruidvat kan je ze zelfs direct zelf printen. Hema vind ik zelf langer duren. Toen ik zelf ooit lang geleden 5 werd mochten we onszelf opmaken. Dat was ook super leuk!
Hier ook thuis gedaan en ging prima. Tuurlijk is het druk, maar wel gezellig druk. Wij hebben eerst pannenkoeken gegeten, daarna de cadeautjes (die ze dan eerst hadden verstopt). Ik had wat dingen voorbereid, maar ze hebben vooral lekker vrijgespeeld. Dat vonden ze heerlijk. Verder hoeft het ook echt niet te lang te duren; hier zijn ze om 12.15 en dan om half 4 hebben we nog wat gedronken met mini tompoesjes erbij en toen naar huis gebracht. Dit jaar zou ik het zo weer thuis doen, maar aangezien ik tegen die tijd 38 weken zwanger ben, kies in nu wel voor de binnenspeeltuin, maar anders was het gewoon thuis geweest.
Ik heb het 1 keer thuis gedaan. En dat was de laatste keer meteen. Wat een drama. Hele huis werd afgebroken. Dit jaar lekker in Kids Playground geweest incl eten en taart. Goh wat ideaal zeg.
Dit jaar vieren we voor het eerst de verjaardag niet thuis, dochter wilde het altijd thuis vieren maar dit jaar dus niet. Met zijn allen in een auto past niet dus iedereen brengt zijn kindje naar de locatie en haalt haar ook weer op . Lijkt me zo relaxed na 4 verjaardagen hier thuis vieren! Jongste wil het ook ergens anders dan thuis vieren, ik vind het prima!
Wij hebben dit jaar ook een kinderfeestje gedaan. Ik vond thuis relaxed. Alles bij de hand enzo. Hier eerst soesjes versieren gedaan en daarna lekker opeten. Vervolgens hebben de meiden hun cadeautjes verstopt en zocht mn dochtertje ze op. Ik had twee knutseldingen gekocht waarvan we er uiteindelijk 1 gedaan hebben. Ze kunnen niet te lang achter elkaar hetzelfde doen . Z Tussendoor heb ik ze zelf laten spelen. Daarna gezellig spelletjes in de tuin gedaan bv kus de kikker, smarties opzuigen met rietje en quizje waarbij ze bij n goed antwoord naar de de papa met een waterballon mochten gooien. Konden ze gelijk hun energie kwijt. Afsluiten met patat en knakworst. Feestje duurde van 2 tot 6 (volgend jaar doe ik n half uur korter). Tip is echt wel om speeltijd te plannen, is ook voor jezelf fijn!
Hier is het met zoon niet haalbaar de hele middag thuis een kinderfeestje. Bij dochter en haar vriendjes/ vriendinnetjes zijn rustiger net als zei zelf . Wij gaan cupcakes versieren en verder gewoon spelen , misschien nog even naar de speeltuin. Met zoon vorig jaar het bos in geweest en komend jaar naar marine museum.
Kinderfeestje thuis was hier erg geslaagd. Eerst knakworstjes gegeten Kadoo's voor mijn dochter verstoppen en uitpakken. Speeltuin geweest Lekker binnen gespeeld met verkleedkleren (was ook een verkleedfeestje) Cakjes versierd en opgegeten En naar huis. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mijn vriend en ik vonden het eerste kinderfeestje echt prima te doen. Mijn ouders pasten op onze jongste zoon, zodat we onze handen vrij hadden. Feestje duurde 3 uur. Eerst natuurlijk taart eten en cadeautjes uitpakken. Daarna: tafelvoetballen, koekjes bakken, stoelendans. De kinderen hebben ook een hele tijd met Playmobil/lego gespeeld. Het laatste half uurtje nog even op de bank met wat lekkers, een filmpje kijken. Was heel geslaagd!