Meiden, Sinds bijna 3 jaar zit mijn man nu thuis wegens een herseninfarct plus vorig jaar nog een tia. Ik werk zelf nog 3,5 dag (en zal dit ook moeten blijven doen) 1 dag in de week gaat mn zoontje naar mn moeder die past dan op, maar meer kan ze niet. Blijft 2,5 dag over voor mijn man, maar die heeft aangegeven het niet meer aan te kunnen nu Quinten groter en zwaarder wordt en meer aandacht vraagt. Kinderopvang is voor ons geen optie, want we krijgen omdat mn man thuis zit geen opvangtoeslag en dat betekent honderden euro's die we echt niet kunnen missen en er wordt gezegd uw man ook al is hij ziek hij is thuis en moet voor de kleine zorgen....nu was er een speciaal potje bij de gemeente waaruit mensen toch een vergoeding konden krijgen voor kinderopvang, maar helaas is het geld op kregen we van de week te horen, dit was onze laatste hoop. Peuterspeelzaal hier is ook geen optie, want die werken nu volgens de wet kinderopvang en gaat ons dus evenveel geld kosten. Ik ben op vd zenuwen, ik ga echt niet lekker naar mn werk als ik weet dat mn man het eigenlijk niet trekt....mn zoontje wordt ook ouder en wil ook aandacht en dingen samendoen en mn man kan ook niet met hem naar buiten of fietsen, rennen dat soort dingen vanwege zn been beperking.... Weet iemand toevallig nog een andere weg die we kunnen bewandelen of heeft iemand hetzelfde gehad? Liefs, Dani
Heeft je man een uwv uitkering? Zo ja, dan kun je via het uwv ee en deel vergoed krijgen voor de kinderopvang...misschien is t wat? Sterkte joh..
Oma zou graag willen oppassen, maar die wonen op 1,5 uur afstand, 1 buurvrouw past al een halve dag per week op, maar meer kan niet en de anderen werken ook gewoon...
Jammer dat je zo ver weg woont, net als ik in Brabant, maar heb even gezocht en waar je woont is helaas niet om de hoek. Had best willen helpen... Maar er moet toch haast wel iets anders mogelijk zijn, ik zou het belachelijk vinden als dat niet zo zou zijn!
Kun je geen oproepje plaatsen in een lokaal krantje of briefje in de supermarkt? Je kunt het allicht proberen. Je weet maar nooit. Er zijn altijd wel moeder die het geld niet nodig hebben maar best wel willen oppassen. Zo heeft mijn moeder dit vroeger ook een aantal jaren gedaan gewoon omdat ze het gezellig vond.
hoe bedoel je dat de psz onder de kinderopvang valt en dus net zoveel kost? een psz is toch vele malen goedkoper normaliter. ik zou denk ik ook raad vragen bij het uwv en anders een oproepje in de supermarkt of plaatselijk krantje doen. veel sterkte met jullie situatie. zal niet gemakkelijk zijn voro jou ook.
Blup hier is de psz ook echt niet goedkoper hoor... Jeetje wat een situatie zeg! Maar als jullie inkomen 'zo laag' is moeten jullie toch een flinke tegemoetkoming krijgen voor het kdv vanuit de belasting?
Maar omdat je man niet kan werken is et dan niet ook zo dat hij thuis ook niet voor een kindje kan zorgen? Is daar ook niet iets voor?
Hier hetzelfde verhaal meid..man ook afgekeurd dus ook geen belastingtoeslag. Ik werk zelf 32uur..we hebben 2 kleintjes. 1 van 3 en 1 van 9maand. Die van 3 gaat dus wel 2 dagdelen naar psz...kost ons 70 euro per maand. Ik dank god op mijn blote knieƫn dat mijn ouders nog heel veel kunnen en doen. Ik moest gisteren b.v. werken en toen is mijn man ingestort..kon het niet meer aan. Dan staan mijn ouders er gelijk. Ze wonen hier 25km vandaan...wij hebben inmiddels besloten om dichter bij hun te gaan wonen (als ons huis ooit verkocht word..) Vraag eens bij een gastouderbureau of er mensen zijn die voor 2 euro p/u kinderen opvangt (dat zijn vaak opa's en oma's)..ik ken dit systeem omdat mijn schoonzus, die zelf een gastouder is, met dit idee kwam voor ons. Sterkte meid!!
Kan je op zijn naam niet een krantenwijk nemen? Dan loop je die gewoon zelf, maar heb je wel recht op kinderopvangtoeslag. Of zullen ze dat niet geloven dat je man een krantenwijkje zou kunnen hebben?
Misschien kan je met iemand die je goed kent en ook kinderen heeft afspreken dat je haar kinderen opvangt en zij jouw zoon (als ze de dagen dat jij vrij bent, werkt natuurlijk)? Betekent dat je wel je vrije dagen moet inleveren, maar spaart wel geld uit. Ik zit er niet zo in hoor, maar moet je man echt veel werken om het kdv vergoed te krijgen? Of is bijvoorbeeld een krantenwijkje voldoende om ervoor in aanmerking te komen? Misschien kan je dan naar iets heel kleins op zoek, waardoor je man op papier toch werkt. (Als je iets kan vinden waarbij je het werk thuis kan doen, kan jij het voor hem doen.) Ik heb geen idee wat je zou kunnen doen hoor, probeer alleen een beetje mee te denken...
Wat een vervelende situatie! Heb helaas geen oplossing voor je, maar wil je toch een hart onder de riem steken. Sterkte meid!