Mijn schoonouders willen graag met ons op vakantie eind april / begin mei, met het vliegtuig. Ze willen het liefst naar Griekenland, maar ze staan op zich wel open voor iets anders. Alleen onze dochter is niet gevaccineerd (en dat zijn we voor nu ook nog niet van plan). Nu zag ik dat kinderen vanaf 5 jaar voor Griekenland ook een vaccinatiebewijs nodig hebben of anders een negatieve test (niet ouder dan 72 uur). Nu lijkt me dat laatste best een risico. Denken jullie dat er voor eind april nog versoepelingen komen voor kinderen tot 12 jaar? En zo nee, zijn er landen in Europa waar kinderen wel naartoe mogen reizen zonder vaccinatiebewijs? De oudste van 13 is wel gevaccineerd en wij hebben allemaal ook een booster, dus dat is verder geen probleem.
Frankrijk? Zuid Frankrijk? Wij hebben geboekt voor frankrijk deze zomer omdat t geen gedoe gaf voor onze 6 jarige
Frankrijk is wel leuk inderdaad, maar we (of vooral mijn schoonouders) zoeken iets warmers voor de meivakantie .
Oja, goeie! Meteen opgezocht en daar zou ze wel mee naartoe mogen . Haha, ja dat zou handig zijn. Ik snap dat niemand weet wát de regels worden, maar net als in Nederland zullen er in andere landen ook al wel dingen uitlekken denk ik . Spanje komt ook op het lijstje .
Wij vliegen met de meivakantie naar Mallorca. Bij ons is geen enkel kind gevaccineerd. De jongste is 9 jaar en hoeft niet getest te worden en die van 16 en 18 jaar wel. Ik durf dat risico wel te nemen. Zal wel heel gek moeten lopen als ze dan ineens positief testen. Bij onze pubers doen we op de ochtend van vertrek een antigeentest met reiscertificaat. Nu met alle versoepelingen zou het ook zomaar kunnen dat al die testtoestanden straks vervallen.
In Griekenland is het tonen van een negatieve zelftest ook voldoende ( hoe serieus kan je dit nog nemen Natuurlijk niet voor het reizen er naartoe maar voor binnenruimtes aldaar is een zelftest voldoende. Mijn zoon gaat komende zomervakantie met vrienden een week naar Kreta en geen van alles is gevaccineerd en aldaar is dan een zelftest voldoende. ( hopen dat ze voor de terugreis geen positieve test hebben)
Als we alleen met ons eigen gezin zouden gaan, zou ik het misschien nog wel gokken. Maar nu durf ik het toch niet aan. De kans is groot dat dit opa's laatste vakantie gaat zijn en ik zou het heel jammer vinden als het dan niet door kan gaan vanwege een positieve coronatest. Maar Mallorca is misschien ook wel een idee voor ons , die van 11 hoeft daar ook niet getest te worden.
Mallorca is nog niet heel warm in de mei vakantie. Nog geen weer om te zwemmen in het zwembad of de zee. Ook Griekenland is dan nog te fris. Binnen europa zou ik dan gaan voor de canarische eilanden.
Nee, dat weet ik. Maar dat vinden wij geen probleem. Mijn schoonouders gaan sowieso de zee niet in en mijn kinderen hebben het nooit koud. Die zwemmen gerust in Nederland in februari . Maar ik denk voor nu dat we toch voor Portugal gaan .