Vliegen in de meivakantie met ongevaccineerd kind

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Linda86, 14 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn schoonouders willen graag met ons op vakantie eind april / begin mei, met het vliegtuig. Ze willen het liefst naar Griekenland, maar ze staan op zich wel open voor iets anders. Alleen onze dochter is niet gevaccineerd (en dat zijn we voor nu ook nog niet van plan).
    Nu zag ik dat kinderen vanaf 5 jaar voor Griekenland ook een vaccinatiebewijs nodig hebben of anders een negatieve test (niet ouder dan 72 uur). Nu lijkt me dat laatste best een risico.

Denken jullie dat er voor eind april nog versoepelingen komen voor kinderen tot 12 jaar? En zo nee, zijn er landen in Europa waar kinderen wel naartoe mogen reizen zonder vaccinatiebewijs? De oudste van 13 is wel gevaccineerd en wij hebben allemaal ook een booster, dus dat is verder geen probleem.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Frankrijk? Zuid Frankrijk?

Wij hebben geboekt voor frankrijk deze zomer :) omdat t geen gedoe gaf voor onze 6 jarige

Linda86 vindt dit leuk.
  3. Linda86

Linda86 VIP lid

Frankrijk is wel leuk inderdaad, maar we (of vooral mijn schoonouders) zoeken iets warmers voor de meivakantie ;).

4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Canarische eilanden? Tenerife vind ik heel mooi!

Linda86 vindt dit leuk.
  5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hadden we maar een glazen bol….

Spanje?

Linda86 vindt dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Oja, goeie! Meteen opgezocht en daar zou ze wel mee naartoe mogen :).
    Haha, ja dat zou handig zijn. Ik snap dat niemand weet wát de regels worden, maar net als in Nederland zullen er in andere landen ook al wel dingen uitlekken denk ik :). Spanje komt ook op het lijstje :).

Malbec vindt dit leuk.
  7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ja spanje idd. Zijn niet zo streng voor de kids

Linda86 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij vliegen met de meivakantie naar Mallorca. Bij ons is geen enkel kind gevaccineerd.
    De jongste is 9 jaar en hoeft niet getest te worden en die van 16 en 18 jaar wel.
    Ik durf dat risico wel te nemen. Zal wel heel gek moeten lopen als ze dan ineens positief testen. Bij onze pubers doen we op de ochtend van vertrek een antigeentest met reiscertificaat. Nu met alle versoepelingen zou het ook zomaar kunnen dat al die testtoestanden straks vervallen.

Huismuisie en Linda86 vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In Griekenland is het tonen van een negatieve zelftest ook voldoende ( hoe serieus kan je dit nog nemen ;)
    Natuurlijk niet voor het reizen er naartoe maar voor binnenruimtes aldaar is een zelftest voldoende.
    Mijn zoon gaat komende zomervakantie met vrienden een week naar Kreta en geen van alles is gevaccineerd en aldaar is dan een zelftest voldoende. ( hopen dat ze voor de terugreis geen positieve test hebben)

Huismuisie en Linda86 vinden dit leuk.
  10. Linda86

Linda86 VIP lid

Als we alleen met ons eigen gezin zouden gaan, zou ik het misschien nog wel gokken. Maar nu durf ik het toch niet aan. De kans is groot dat dit opa's laatste vakantie gaat zijn en ik zou het heel jammer vinden als het dan niet door kan gaan vanwege een positieve coronatest.

Maar Mallorca is misschien ook wel een idee voor ons :), die van 11 hoeft daar ook niet getest te worden.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mallorca is nog niet heel warm in de mei vakantie. Nog geen weer om te zwemmen in het zwembad of de zee.
    Ook Griekenland is dan nog te fris.
    Binnen europa zou ik dan gaan voor de canarische eilanden.

Linda86 vindt dit leuk.
  12. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee, dat weet ik. Maar dat vinden wij geen probleem. Mijn schoonouders gaan sowieso de zee niet in en mijn kinderen hebben het nooit koud. Die zwemmen gerust in Nederland in februari ;).

Maar ik denk voor nu dat we toch voor Portugal gaan :).

Deel Deze Pagina