Deze zomer gaan we (eindelijk) naar Frankrijk. Toen we het in 2019 boekte hadden we nog geen (vooruitzicht op) baby. Nu wel en omdat we op de terug weg tussen 22 en 7 de camping niet mogen verlaten willen we een overnachting doen (normaal vinden we rond 4/5 gaan rijden top en dan in 1 x maar dat gaat niet en rond 22 rijden gaat ook niet dat is gevaarlijk want zowel man als ik krijgen dan een dip rond 23/00) Nu zoek ik een hotel met familiekamer of aansluitende kamer met tussendeur voor 2 volwassenen 2 kinderen en een baby (4 personen en een baby bed dus) liefst met restaurant erbij en wat kindvriendelijk op de route zo ter hoogte van noord Frankrijk/Luxemburg. Er is zat te vinden maar ik dacht: real-life ervaringen zijn net best. Dus iemand aanraders?
Wij maakten lang geleden altijd gebruik van ibis of F1. Vaak overnachten in de buurt van Beaune, wat een prachtig dorp/stadje is! Gewoon even op zoover de beoordelingen checken.
nee F1 nooit meer. Dat heb ik 2 keer gedaan en dat was echt vreselijk. Doorrookte vieze kamer en plassen op de gang…wel ook 7 jaar geleden toen we nog geen kinderen hadden. Maar nu zoek ik meer iets leuks als onderdeel van de reis zeg maar…dat we rond 16 kunnen aankomen relaxen en eten en volgende dag fris verder.
Wij hebben iets geboekt tussen Metz en Nancy (20 km van de snelweg af), maar kunnen daar pas om 17u aankomen. Dat vind ik eigenlijk te laat, dus ik ga verder kijken. Soort B&B met zwembadje en in ieder geval een trampoline. Zag er erg leuk uit.
novotel heeft wel nette hotels, novotel suites, met grotere kamers, maar of je daar met 3 kinderen in kan weet ik eigenlijk niet. je zou ze eens een email kunnen sturen. Nancy en Metz zijn beide wel mooie plaatsen. en daarna is het nog wel een mooi stuk terug naar midden nederland rijden. niet te ver in iedergeval. wij boeken vaak pas iets als we al op vakantie zijn en bedenken dat we terug misschien nog een nachtje ergens moeten overnachten, en met 2 kinderen is dat ook een stuk makkelijker, want altijd wel een familie kamer of 2 apparte kamers te vinden. wij vinden het ook leuk om dan echt een nachtje in een stad te slapen en nog even smiddags zo'n stad door te lopen en ergens te eten, en de volgende ochtend ook nog even een wandeling te maken, museum te bezoeken en daarna pas naar huis te rijden. je zou ook een airbnb of chambre d'hotes kunnen proberen. ook op booking.com kun je tegenwoordig appartementjes vinden.
Wij overnachten meestal in een hotel van de keten B&B hotels (www.hotel-bb.com). Van de zomer in een spiksplinternieuw hotel in Reims geweest, was een aanrader! Grote familie kamer met tweepersoonsbed, twee losse bedden en ruimte voor een kinderbed je.
Hotel Reims Croix Blandin, aan de rand van de stad. Aan de overkant een McDonadls, supermarkt en nog wat restaurantjes/winkels.