Onze kleine meid heeft sinds een krappe week last van warmteuitslag. Haar hele wangen, oren en nekje zitten vol. Ik ben er al voor bij de huisarts geweest maar ook die zei dat het warmteuitslag is. Behalve het af en toe af deppen doe ik er wat bepanthen op. En net als het wat minder lijkt te worden begint het weer. Ik heb zelf het idee dat ze het te warm heeft in haar puckababy (ze heeft er alleen een rompertje in aan). Volgens mij heeft ze er zelf weinig last van maar het ziet er zo sneu uit. En als moeder denk je er altijd wat aan te moeten kunnen doen, maar volgens mij is dit een kwestie van geduld en wachten tot het over gaat, niet?
Mijn meisje heeft ook kleine pukkeltjes in haar gezicht, dit zijn kleine bultjes en sommige zijn rood. Ook als ze geslapen heeft zijn sommige pukkeltjes rood door de warmte. Bij mijn weten zijn dit hormoonpukkeltjes die baby's vaak krijgen tussen 4 en 8 weken. Het gaat vanzelf weer over gelukkig (het is te hopen dat dat snel gebeurt)
Het gaat vanzelf over. Je kan haar eventueel alleen in haar luiertje laten liggen in de puckababy. Deed ik bij Thijs ook vaak, dat is zo'n zweetbaby met af en toe warmteuitslag. Vond hij lekker. Ik had het idee dat de uitslag dan ook sneller wegging...
Ik heb haar nu idd alleen in haar luier in de puckababy gelegd en ik heb zelf wel het idee dat ze het toch warm heeft maar niet te. Het is gewoon een kindje wat het niet snel koud heeft. Mijn man dacht vanochtend dat ze het koud had, ze voelde wat koud aan, dus ik temp gemeten om hem te overtuigen dat het niet het geval was. De temp was 37.4 dus op zich kan ik me voorstellen dat ze het dus snel te warm heeft als dit haar normale temp is.
Thijs is ook zo'n warm mannetje. Heeft de laatste weken alleen maar een rompertje aan. Hij vindt het heerlijk en heeft het niet koud. Ik snap er niks van, ben zelf een koukleum!
Hoe ziet die warmteuitslag eruit? Anne heeft een plekje bij haar mondje en boven haar elleboogjes van die droge plekjes. Ik smeer er vaseline op, maar het wordt niet minder. Het is volgens mij begonnen toen het zo warm was. cb denkt dat het een allergische reactie is ergens op.