Goede-avond.. Ben zo aan het twijfelen. Mijn dochter hoest al een paar dagen maar meer niet. De halve school is ziek dus verwachte al wel min of meer dat wij ook niet zouden ontkomen. Nu had ze gisteravond ineens koorts. Ze was toen ook echt niet lekker. Op tijd in bed gelegd. Vanochtend ging het wel.. nog wat verhoging. Maar ze voelde zich kiplekker zei ze en eerlijk gezegd gedroeg ze zich ook zo. Goed gegeten iets hangeriger dan anders maar verder vrolijk. Even kort op verjaardagsvisite geweest bij Opa. Maar daar vertrouwde ik het al niet dus snel weer naar huis en jawel thuis weer koorts. Heb geregeld dat ik morgen vanuit thuis kan werken zodat ze niet naar school hoeft. Maar dochterlief is volledig in tranen in slaap gevallen want ze moet en zal naar school... en ze heeft nergens last van .. ( zei ze terwijl ze longen uit haar lijf hoest... ) Ze stelde zelf voor als ik geen koorts heb mag ik dan naar school en dan laat ik de juf bellen als het niet gaat. Maar het gaat zo tegen mijn gevoel in.. Ze had zowel gisteravond als vanavond over de 39 graden koorts. Maar ja .. als ze zegt dat ze zich goed voelt... ? Ze is trouwens bijna 6 ... Wat zouden jullie doen ? Als ze morgen verhoging of koorts heeft houd ik haar zeker thuis. Maar stel het is op het randje..
Lastige situatie zeg!! Je dochter wil super graag naar school, wat natuurlijk heel fijn is om te horen! Ik zou haar denk ik thuis houden als het op het randje is, volgens mij is koorts later op de dag namelijk hoger dan 's ochtends... En als ze school zo leuk vindt, is het de vraag of ze het meldt aan de juf of ze wil bellen! Beterschap voor je meisje
Ja precies dat is het i.d. Koorts stijgt meestal in de loop van de dag en bij inspanning. Vrees dat ze het alleen zegt als ze zich echt heel beroerd voelt. Dat doet ze thuis ook. Zodra er bloed is is het drama. Maar andere dingen geeft ze gewoon niet goed aan. Toen ze jonger was al niet. Ze heeft een hoge pijngrens. En ze vind school heel leuk en ze heeft een erg groot verantwoordelijkheidsgevoel.
thuis houden. een dag zonder verhoging dan pas naar school. ze wil wel naar school? dan zeg je dat ze dan misschien andere kindjes kan besmetten als ze gaat. misschien begrijpt zij dan wel dat je niet naar school kan als je ziek bent?
Ja nou de keuze was niet zo moeilijk 39.3 vanochtend. Helemaal in tranen dat ze niet naar school mocht. Maar nu ligt ze op de bank en nee de tv hoefde niet aan. " ik lig gewoon goed zo laat me maar even mama... " Dus Echt wel ziek Ik verwacht morgen nog geen school ..
HET probleem is dat de logeerbeer hier is en dit moet terug naar school... maar ja dat kan natuurlijk best morgen of overmorgen nog. En ze is bang dat ze achter gaat lopen. ( ze is kleuter hè ... ) Ondertussen redelijk gerust kunnen stellen en ook uit gelegd dat hoe beter ze nu uit rust hoe sneller ze weer echt beter is en weer naar school kan. Ze lijkt zich er nu aan over te geven.. Nu ik nog, want bij mij is de keel en hoofdpijn ook toegeslagen
heel veel beterschap. bij zoons school waren ook heel veel ouders ziek geworden nadat heel veel kids ziek waren...
Ach gos, achterlopen op school? Met knutselen zeker En die logeerbeer komt wel. Onze oudste zoon was de dag na Sinterklaas ziek: overgeven, diarree, echt ziek. De dag erna voelde hij zich weer beter, maar ik heb hem nog een dagje thuisgehouden. Eerst even zeker weten dat hij z'n eten binnen kon houden. Ik zou ook zeggen dat je dochter eerst een dagje koortsvrij zou moeten zijn voor ze naar school gaat. Voor nu maar even lekker verwennen, beterschap!
Ja het heerst enorm.. Onze dochter is nu vanaf dinsdag al ziek thuis en is nog altijd echt ziek. Wel beter dan vorige week...maar toch nog echt nog niet beter.. Zoon heb ik net van school moeten halen omdat hij niet lekker is. Hoofdpijn, buikpijn, oorpijn. Mijn man is net weer een week beter van een flinke griep ( in de 16 jaar samen nog nooit zo ziek gezien) Vanmiddag heb ik dus oppas nodig om in elk geval nog wat boodschappen te kunnen halen... ( man is naar zijn werk) Hoop dat het mij overslaat... Beterschap
Jep, wat bosi zegt, het heerst enorm en ook veel ouders moeten eraan geloven. Het duurt hier ook erg lang. Vorige week waren zoontje en ik ziek. Ik maar kort, maar zoontje echt wel een dikke week. Dochtertje sinds vrijdag en kan nog niet naar school, man sinds zaterdag en de oudste is vanmorgen ziek geworden.
Hier 1 kind om half 4 's nachts huilend aan mn bed en het tweede kind om half 5. Allebei hoge koorts...man in buitenland...doorbijten dan maar
Dankjewel Kris en Suus! Het gaat goed maar mn zoontje is zooo ziek wat worden ze dan weer klein en aandoenlijk. Ik dacht eerst ook: thuis houden of proberen...maar na vannacht was t duidelijk
Hier is het hele gezin ziek. Mijn man voelt zich alweer fit en die is vandaag weer werken. De oudste knapt al goed op, maar die hou ik nog één dag thuis. Als zijn temperatuur een hele dag onder de 38 blijft en hij trekt de hele dag zonder op de bank in slaap te vallen en hij eet gewoon zijn bordjes (goed genoeg) leeg, dan mag hij weer naar school. Ik verwacht morgen. De jongste valt dagelijks nog op de bank in slaap en slaapt zo een paar uur. Die is er nog lang niet. Ikzelf ook nog niet, dus dat komt 'goed' uit.
Ik ben juf en ik heb regelmatig zieke kindjes in de klas, omdat ze zo graag naar school willen. Dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar echt... Laat ze eerst thuis lekker uitzieken... 9 van de 10 keer moet ik halverwege de ochtend het kindje weer op laten halen of blijven ze de dagen daarna alsnog ziek thuis. Beterschap voor alle zieke kindjes en ouders!
Gewoon naar school brengen en de situatie aan de juf vertellen. Hier ook zo gedaan, uiteindelijk ging om half 1 mijn telefoon dat hij zich ziek voelde en heb ik 'm opgehaald.
Grappig, die twee reacties zo achter elkaar Ik zou ook goed laten uitzieken. Te vroeg weer naar school zorgt er alleen maar voor dat het langer duurt voor ze goed beter zijn. En ze kunnen ook nog eens de rest van de klas besmetten en een week later ronde 2 meepakken