Bij de makro is de nania racer sp in de aanbieding 2 halen 1 betalen. Mijn schoonouders belde hierover omdat ze eventueel dit stoeltje wilden halen en eerst wilde overleggen of dit wel een goed idee was. Ze passen 3 dagen in de week op voor ongeveer 8 uurtjes per dag. Mijn dochtertje past er nog niet in maar ze willen hem alvast in huis halen voor wanneer ze er wel in past. Ze is nu 8 kilo. Maar ik ben heel erg aan het twijfelen of dit wel een goed stoeltje is heeft er iemand anders hier ervaring mee?
http://www.anwb.nl/binbestand/auto/kinderzitjestest2009/NaniaRacerSP_2009.pdf wij hebben m en ik vind m prima. Moet zeggen dat hij bij ons wel stevig in de auto staat. In de test staat dat het nog wel eens lastig kan zijn. Wij rijden echter ook maar heel weinig, dus hebben mss andere eisen dan iemand die heel erg veel rijd
Ik zou altijd met je kindje gaan passen. Straks koop je een stoel en zit je kind er voor geen meter in en kan je een andere kopen. Of je dan voor deze gaat op een maxi cosi of een romer is jou persoonlijke keuze, die kan niemand voor jou maken. Ook zou ik kijken of hij goed in de auto past, ook daar zijn verschillen in. Heel veel succes. Groetjes Kim
ik zie nu pas dat je kindje 7 mnd is, de mijne is bijna 3! Dus een heel verschil, ik zou nog voor een kleinere variant gaan!!
Ja daarom ben ik ook aan het twijfelen maar ja als zou ik zowiezo gaan passen. Maar omdat ik al twijfelde denk vraag eens hier naar de ervaringen. Denk zeker dat het een ander stoeltje wordt ik heb er namelijk niet zo'n goed gevoel over ook nadat ik op internet heb gekeken.
qua gevoel tsja, dat is uiteraard voor iedereen verschillend, maar gekeken naar de leeftijd van je kindje vind ik de stoel ongeschikt. Hij kan niet in ligstand en de ondersteuning voor zo'n kleintje is er niet! Dat is bij 3 jaar weer anders, mn dochter past er goed in en dat op de kleinste stand! Terwijl ze meer dan een meter is, dus denk dat die stoel ook echt niet optimaal zal passen voor je kindje. Haar hoofd zit dan niet in het hoofdsteun gedeelte
Het zou het stoeltje voor bij opa en oma maar zijn maar die moet natuurlijk ook in orde zijn al hoeft ie niet super de lux en duur te zijn maar deze gaan we dus overslaan
Stoeltje komt slecht uit de test, zo te zien: juist de dingen waar het om gaat (bescherming frontale en zijwaartse botsing, en of je je kind er goed in kan vastgespen, en de stoel stevig aan de auto kunt vastmaken), zijn zwakke punten. Mijn kind zou daar dus niet in mogen, ben echt een zeikerd met veiligheid, daar bezuinig ik niet op. Wij zij daarom voor de MC Priorifix gegaan. Mijn ouders, die ook oppassen, hebben via marktplaats een goede priori xp gekocht voor in hun auto. Die kwamen namelijk wél goed uit de test allebei. En inderdaad: je kindje is nog (veel) te klein voor dit stoeltje, en ga ook passen om te zien of het goed zit voor jouw kindje. Succes!