ik zou proberen om je baby thuis te laten bij opa en oma? als dat een optie is? is echt niet te doen hoor voor zo'n kleintje... en het word ontzettend heet! denk dat het voor jullie zelf ook geen prettige dag word dan.. want als het zo heet is word zo'n kleintje er helemaal naar van het zet het dan op een brullen....
Jammer dat oppas bij opa/oma niet mogelijk is. Maar ík zou dan niet gaan. Vind het veels te warm voor zo'n klein kindje, die heeft daar totaal niets aan. misschien voor je andere kindje ook leuker om even "alleen" mee te gaan. Wij gaan woensdag trouwens wel naar de dierentuin met frummel. Maar die is 10.5 mnd dus dat scheelt dan nog wel.
Ik ben het hier wel mee eens. Wij zijn vorig jaar zomer 3 weken in Spanje geweest, elke dag 35-42 graden, Charlotte was toen 6 maanden. Ze lag in de bak van de wandelwagen onder de parasol, alleen een pamper aan en af en toe een koel washandje over haar lijfje en veel water aanbieden tussendoor. Ik blijf zelf niet thuis omdat het (te) warm wordt, in Nederland kun je al zovaak niet ergens heen omdat het regent, als je dan ook nog gaat thuisblijven omdat het warm is?
Ik zou niet gaan. De Nederlandse warmte is niet te vergelijken met warmte in bijvoorbeeld Spanje. En trouwens de lokale bevolking van een warm mediteraans land gaan dan echt binnen zitten als het tussen 12.30 en 15.30 uur is. Dan gaan de winkels dicht en de bevolking lekker rusten. Ik zou echt niet in een pretpark willen rondlopen met die temperaturen. ( ook als ik niet zwanger zou zijn)
Helemaal mee eens. Daarnaast is een kind dat geboren is in een warm land ingesteld op dat klimaat. En mensen die op vakantie gaan met een kleine baby wordt ook geadviseerd om tussen de middag binnen te blijven met de baby of te gaan zitten in de dikke schaduw. Dat is ook niet voor niks.
Lekker insmeren, doek over de bak heen en idd lekker koel houden met een washandje ofzo. Ik denk dat het nog wel een tijdje zo blijft dan kan je nergens meer heen. zou jammer zijn.
In ons appartement in spanje was het warmer en benauwder dan buiten. Daarbij is een baby van 4-6 maanden echt nog niet klimaat-ingesteld... dat duurt echt wel jaren hoor. Maar goed, de meningen zijn dus verdeeld. Ik zou persoonlijk niet om mijn kindje thuisblijven, maar zelf zou ik geen zin hebben om met 34 graden in een pretpark te lopen. Zou eerder kiezen voor een zwemparadijs met glijbanen en watervallen en zo en dan je baby onder een grote boom in de permanente schaduw parkeren. En een speelkleed mee uiteraard om hem op te leggen bij wakker zijn.
Daar gaat het toch ook om? dat de baby uit de zon wordt gehouden en in een (liefst natuurlijke) schaduw blijft? Bij mijn familie in Griekeland worden de kindjes het eerste jaar tussen 12 en 16uur ook gewoon of binnen of onder een grote boom gehouden in de zomer.
Als je gaat zou ik het advies geven: - Je kindje luchtig aankleden (misschien alleen een rompertje? ) - Goed insmeren met zonnebrand - Parasolletje mee - Zonnekap erop - Eventueel een extra hydrofiele luier over de kinderwagen leggen / hangen - Extra vocht toedienen - Zoveel mogelijk schaduw plekjes opzoeken Wij zijn gister met Esmay ook op pad geweest, goed was wel geen pretpark en ook geen 34 graden maar toch vrij warm en ze heeft er niet onder geleden eigenlijk, gewoon regelmatig wat water gegeven als extra en ervoor zorgen dat ze niet teveel in de zon komt.... Maar ik weet niet in hoeverre dat kan in Slagharen?
Maar gaan jullie babys met dit weer niet zweten in de kinderwagen? Hier hoeven ze met deze warmte een kwartier met hun rug tegenaan te zitten en ze hebben een zeiknatte rug en rompetje en natte haren. Het hoeft niet eens buiten of in de zon te zijn. En met zo'n bezweet kind mag je natuurlijk niet ergens binnen waar airco oid aanstaat.. dus tja.. Bah, geef mij maar lente
Wij wonen in een warm land en gaan overdag gewoon niet naar buiten. Belang van het kind gaat boven alles. Dan maar geen leuke uitjes. Zoonlief ligt in de kinderwagen op een handdoek met daarover hydrofiele luiers en niet rechtstreeks op het plastic overtrokken matrasje.