Even advies/meedenken/inspiratie gevraagd. Mijn jongste (2 jaar en bijna 2 mnd) is sinds een aantal weken goed zindelijk overdag. Ze plast en poept op het potje en geeft dit goed aan. Nu wil ze alleen pertinent nog niet op de wc. Dat vind ik geen enkel probleem, naar familie/vrienden nemen we dus ook gewoon het potje mee. Maar hoe doen we dat dan als we een dagje weg gaan, bijv met de trein? * Potje mee: niet echt praktisch: gesleep; bovendien niet zo fris omdat je maar net ergens een kraan moet hebben waar 'ie onder past om 'm na te spoelen * Luier aan: op zich geen punt, ware het niet dat ze echt niet meer in de luier wil plassen én dat ze haar plas nu zo goed op kan houden dat ze echt grote hoeveelheden in één keer plast. Inmiddels weet ik uit ervaring dat de luier zo'n stortvloed in één keer niet houdt ongeacht maat en merk. * Toch op de wc laten plassen: dat wordt hysterie en dat vind ik echt niet nodig * Thuislaten bij papa en alleen met grote broer en zus op stap gaan: hmmm... Hoe deden/doen jullie dit? Bij m'n andere kids heb ik dit nooit zo bij de hand gehad, dan was er alweer een baby waardoor we toch niet met z'n allen "uit" gingen.
Ik zou eens proberen of hij wel op de wc wil met een wc verkleiner.. Hema heef die en als ie dat wel wil die meenemen. Lastig probleem wel en een andere oplossing komt zo niet in me op succes ermee
Potje mee en hygienische (chloor) doekjes om het potje even snel uit te doen als je het plasje in een put of wc gegooid hebt. Qua gesleep: Als we echt een dagje weggingen dan hadden we op die leeftijd meestal nog een buggy of wagen mee, dus dan kon het potje daar onderin...
Hier de eerste tijd ook mee in een plastic zak en inderdaad doekjes mee om schoon te maken. Uiteindelijk hebben we hem een keer gebruikt en ging het verder prima, maar als het nogal een issue is zou ik het toch zo doen eigenlijk.
Wij zijn afgelopen maandag naar de Efteling geweest en zoontje plast ook alleen op het potje. Deze onderin de buggy meegenomen en zo hem steeds samen met mij op toilet gaan plassen. Hij op potje en ik op grote pot. Doekjes mee om potje schoon te maken en hup weer onderin de buggy. Geen probleem en bij aankomst en voor vertrek zelfs even op de parkeerplaats op potje geplast. Wilde toch niet na nu 2 weken geen luier meer een luier aandoen ivm verwarring. Ging echt prima en zoontje is de hele dag mooi droog gebleven.
Dank voor de snelle reacties meiden! Oh ja, de buggy... daar had ik helemaal niet aan gedacht . En chloordoekjes dus, thanks voor de tips! Uiltje dat kende ik niet. Ik heb het net even opgezocht en volgens mij is dat nauwelijks kleiner dan een gewoon potje. En ik zou denk ik toch bang zijn voor lekkage, bovendien is m'n dochter groot en ik heb al visioenen van 15 kg wiebelend kind dat midden in de trein door de scharnieren heen zakt haha. Maar toch bedankt voor de tip! Of is er nog iemand in de zaal die ervaring heeft met zo'n inklapbaar potje?
Mijn dochter is ook bezig met zindelijk worden en wilde na enkele dagen ook niet op de wc, alleen op t potje. Ik heb gister gezegd dat als ze op de wc gaan plassen, ze 2 stickers mocht plakken, net als poepen op t potje. Na een paar minuten moest en zou ze perse op de grote wc en daar een grote plas gedaan. Ik zou het dus toch nog even proberen, met beloningen om op de wc te plassen. Erg makkelijk als ze dat kunnen.
Hoi Loesje, Ik ga het tzt uiteraard zeker wel promoten met alle trucs die daarbij horen maar voor nu vind ik dat nog niet zo nodig. Ze is nog best jong (net 2) en dus ook nog niet zo gevoelig voor beloningen, dat zal over een aantal maanden (op de leeftijd van jouw dochtertje) wel anders zijn. Ze vindt het nu vooral doodeng om op de wc te zitten (ook met verkleiner) en dat is het me nu niet waard voor dat enkele dagje uit. Maar toch bedankt voor het meedenken!
Ik heb daar nooit zo bij stil gestaan thuis wilde hij in eerste instantie echt niet op de wc en alleen op het potje als we ergens anders heen gingen nam ik het potje echt niet mee en was het ja jongen hier hebben ze alleen een wc en dan ging hij daar zonder probleem op. Thuis duurde het een beetje langer .
Blaine, hoe oud was jouw zoon toen? Edelweiss, heb je een linkje? Waar koop je die dingen? Wat kosten ze? Kunnen ze een beetje stevige kinderen ook aan? (dl zit met lengtecurve op ruim +2,5; gewicht naar lengte +1)
Hier ervaring met zo'n opklapbaar potje van de prenatal. Perfect hoor. Is ook als wc-bril verkleiner te gebruiken en horen zakjes bij met daarin een soort pad die het vocht opneemt. Dat gooi je dan weg. Is zeker kleiner dan een gewoon potje. Stop hem in de verzorgingstas, wil prima. Is overigens ook goed stabiel. Al veel gebruikt onderweg en op vakantie en ben blij dat ik hem heb gekocht.......
Oh ja, bij de prenatal was dat potje (potette heet het geloof ik) 9 euro met drie van die zakjes. Daar heb je ook verpakkingen met 10 van die zakjes bij voor 3 euro. Mijn zoontje van 13 kg kan daar prima op......
Ons zoontje wil dus ook echt niet op de wc maar ik ben er gister achter gekomen dat als er een krukje voor staat, hij erop kan klimmen (zelf doen dus) er wel op wilde zitten. Hij heeft dan ook steun onder zijn voetjes. Hij heeft gister 2 keer zo in toilet geplast. En wat iemand net schreef on geen potje mee te nemen en ergens anders dus verplichten om op toilet te gaan zou ik ook nooit doen. Ten eerste zijn ze nog best jong en kont het vanzelf wel en natuurlijk heb ik ook geprobeerd of hij ergens op toilet wilde zitten en dan was het heel hard gillen en huilen dus dat nooit meer. Ik heb er niet zo'n moeite mee om dat potje mee te nemen.
Hij was bijna 3, en bij een ander was er geen drama over het plassen op de wc,vreemd genoeg, want er was geen potje en zo in de broek plassen wilde hij ook niet natuurlijk. Toen wij op vakantie gingen meneer was 3,5 en wilde nog steeds alleen maar poepen op het potje en niet op de wc heb ik het potje wel mee genomen maar bewust in de auto laten staan en gewoon netjes alles op de wc, bij thuiskomst was het weer nee hoor moet potje, toen gezegd dat we die vergeten waren mee terug te nemen van vakantie en snel weg gemoffeld en nooit meer omgevraagd. Soms zit het ook gewoon tussen de oren en werkt het om gewoon er geen aandacht aan te schenken.
bol.com | ISI Mini - Potette reispotje - Wit | Baby dit was hier de oplossing bij dochter, kan een opvangbakje of zakje in. Als je de poten uitklapt is het een wc-verkleiner (voor mij de reden om hem te kopen, dochter wilde alleen op de wc met verkleiner). Ingeklapt pas hij goed in een tas.
Ik denk wel dat het een verschil is of je kind 3/3,5 is of 2. Hier is het dikke paniek als hij erop moet dus ga ik hem niet dwingen. Ze vinden het gewoon eng en dan ga ik de keus (of potje of wc) niet weghalen door te zeggen dat het niet anders kan. Wel probeer ik hem thuis er eerst vertrouwd mee te maken. Toevallig heeft hij er gister 2 keer op geplast nadat hij er zelf op was geklommen met een krukje. Zonder dwang, huilen en dus ontspannen. Vind ik persoonlijk een betere manier dan hem "dwingen".
Wij hadden dan gewoon het potje mee in een plastic zak. Deze ging dan in het mandje onder de buggy. Voor het schoonmaken vochtige doekjes mee. Ideaal, en zo kon hij toch ook overal plassen.