Jouw bijzonderste, uniekste en mooiste reis zonder te vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door miekie82, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wat is jullie mooiste, gaafste en bijzonderste vakantie/reis zonder dat er een vliegtuig aan te pas is gekomen?

Ik ben op zoek naar iets unieks, iets onvergetelijks!
    Ooit willen we de Amerikaanse rondreis droom waarmaken, maar voorlopig "durf" ik de oceaan nog niet over te vliegen...
    Dus vandaar mijn vraag, wat gaf jouw het WOUH!! gevoel??

Het mag best wat kosten, max 4 weken duren, in de zomermaanden en we hebben 2 kinderen mee!

Kom maar op met die mooie verhalen!

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Mijn droom is nog altijd om een keer naar ierland, schotland en de faeroe eilanden te gaan. Ijsland staat ook hoog op mijn lijstje, dat kan per boot haha maar vliegen is dan weer wat sneller.

Ik lees ook even mee!

3. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik lees met je mee! :D Ben heel benieuwd.
    Wij willen liever ook niet vliegen namelijk. :D

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Een mooie cruise!

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Toen ik een jaar of tien was, hebben wij met ons gezin een rondreis door Zweden gemaakt met de caravan. Van Stockholm tot Lapland. Volgens mij een week of 4-5. Dit heeft enorm veel indruk op mij gemaakt. Zwemmen in de mooiste meren, de zon die midden in de nacht nog schijnt, rendieren. Geweldig!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh man, ik heb zoveel mooie vakanties in Europa gehad.

De allermooiste was wel onze rondreis door Zweden en Noorwegen, helemaal tot aan de Lofoten. Echt prachtig, maar met twee kleine kinderen niet zo handig, want we hebben wel heel veel gereden. ca 7000 km in ruim 3 weken. We konden gewoon niet stoppen, om elke bocht was wel weer iets moois te zien, we waren steeds zo nieuwsgierig naar hoe het verder ging, haha.

Twee jaar geleden zijn we naar het Comomeer geweest, met op de heen - en terugweg twee lange tussenstops in het Zwarte Woud. Was ook erg mooi en afwisselend.

Vorig jaar hebben we rondgereisd door Zuid-Engeland. Dat was veel en veel leuker dan ik ooit had verwacht. Engeland is zo'n mooi en goed vakantieland. Mooie landschappen, aardige mensen, pittoreske dorpjes en het weer is 300% meegevallen. We hadden beter weer dan in NL in augustus.

Met kinderen vind ik Oostenrijk ook altijd een succesbestemming, omdat het zo'n kindvriendelijk land is. Overal krijgen kinderen korting of zijn ze gratis. Wij kamperen en de campings zijn heel vaak erg gericht op kleine kinderen, er zijn veel meren om in te zwemmen en wij houden zelf ook veel van berglandschappen.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    thx voor jullie ideeen/ervaringen!
    Wij hebben zelf een goede vouwwagen die ook goed regenbui kan hebben. dua een eigen huisje mee is geen probleem. Zweden/Noorwegen trekt ons eigenlijk ook wel, maar is dat te doen met een vouwwagen? of is een camper dan een beter plan?
    Nog meer ervaringen/ideeen????

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Berlijn en Parijs qua steden, maar de vakantie waarop ik me fantastisch en vrij voelde, was toch wel op camping Jungfrau. Veel natuurlijk, prachtige routes om te rijden en picknicken bij bergstroompjes. Supermooi!

9. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Met stip op 1: Ierland! Wat een schitterend land! Mijn grote droom om daar nog ooit terug te gaan.
    Prachtige natuur en zoveel te zien in. Mooi om rond te trekken en super lieve mensen. Ik ben echt helemaal verliefd op Ierland ;)

10. Abbii

Abbii Actief lid

12 feb 2015
    212
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag? Ierland is echt onwijs mooi, Schotland overigens ook maar wellicht wat 'saai' voor jonge kinderen?

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wat grappig dat meerdere dus Ierland/Engeland zeggen, terwijl ik daar zo een druilerig idee van krijg.
    Ik wil toch wel een beetje blauwe lucht zien..

Mijn kids zijn nu 4 en 7. Dit jaar gaan we naar Noord Spanje, 2,5 week op een vaste camping met de Vouwwagen.
    Maar we willen dus volgend jaar eens iets heel anders en iets wat je niet snel nog eens doet. Dan zijn de kids in de zomer 6 en 9.
    Ga mij eens verdiepen in Scandinavië.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het vasteland van Griekenland. Wij gingen met het vliegtuig maar je ziet er ook veel Nederlanders en Belgen met campers. Het is daar zo fantastisch mooi. Unieke plaatsen zoals Meteora en het Zagoriagebied. Ook aan de kust is het prachtig. Wij waren in het donker aangekomen en toen ik 's morgens vroeg die geweldige baai zag bij Parga stond ik gewoon te janken! Volgend jaar gaan we terug.

13. Cabb

Cabb Niet meer actief

Oostenrijk! Kamperen in Karinthie was echt super en lijkt me echt geweldig met kinderen. Je kan een Karnten Card aanschaffen en dan kan je van heel veel dingen gratis gebruik maken en een hoop met korting, echt genoeg te beleven daar! Je kan er ook gaan canyonen met de kids, dat lijkt me echt super leuk en gaan wij zeker doen als die van ons oud genoeg zijn. Je gaat dan met een wetsuit aan door een slucht, kleine sprongetjes het water in en natuurlijke glijbanen heel gaaf. Wij hebben het voor volwassenen gedaan en dan zijn de sprongen wat hoger, glijbanen wat steiler en flinke stukken abseilen tussendoor super gaaf.

Wat ook heel bijzonder was was onze reis naar Polen. Wilden naar Auschwitz en zijn daarvoor heen en weer gereden maar akls ik wist hoe een gaaf land Polen was hadden we er langer voor uit getrokken. Hebben wel de zoutmijn in Wieliczka bezocht en die was ook prachtig. Terugweg weekend Berlijn gedaan, was erg mooie stad. Kwamen er helaas thuis pas achter dat daar een gigantisch subtropisch zwembad zat, daar hadden we ook wel heen gewild.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Wij zijn met een peuter en de vouwwagen 3 weken door Estland en Letland getrokken. Met de ferry vanuit Travemunde er naar toe gereisd, dus geen uren in de auto. Heerlijk weer gehad, bijna elke dag naar het strand geweest. Gewandeld in prachtige natuurparken en mooie steden bezocht zoals Tallinn en Riga. Het jaar ervoor zijn we met de vouwwagwen door Litouwen en Letland getrokken.

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Poeh, teveel om op te noemen! Luxemburg vonden wij prachtig, Duitsland is altijd mooi, Tsjechie is prachtig, Slovenie is prachtig... En inderdaad, Scandinavie. Wij zijn via Zweden naar de Noordkaap gereden en via Noorwegen weer terug. Het was veeeeeeel rijden, maar oh zo mooi!

16. veense

veense Niet meer actief

Toch die 4x de VS;) (met kind van resp 2.9, 4.10, 6.5 en 7.9 jaar)
    Binnen Europa vermaken wij ons altijd prima in Tsjechie, weekje Praag, weekje binnenland, en dan combineren met Wenen of Berlijn. Dochter van 8 gaat al sinds haar 1e mee, en heeft zich er altijd prima vermaakt.

17. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wij zijn beide echt gek op de Alpen en de mooiste reis die we ooit maakten was een wandeltocht langs de Oeschinensee (google maar eens voor een impressie). Verder hebben we daar in de omgeving heel veel gereden. De mooiste tocht die we daarna eens hebben gedaan was over de Hochalpenstrasse van de Großglockner, met de auto, maar je kunt op heel veel plekken stoppen.
    Ik weet niet waar jullie van houden maar ik denk dat Zwitserland en Oostenrijk voor iedereen iets te bieden hebben, zowel vlaktes als bergen, zowel warmte als een frisse bries (vooral juli/augustus), drukke historische steden en rustige alpenweiden. Ik ben echt verliefd op die landen en wil heel graag weer eens terug naar Berner Oberland (Zwitserland) en Tirol (Oostenrijk). :D

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.997
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    wij zijn als huwelijksreis met de veerboot naar Ijsland en de Faroer-eilanden geweest. Echt supergaaf! De veerboot komt aan bij een ieniminiedorpje op Ijsland, super afgelegen, bizar landschap en heerlijk om met je eigen autootje rond te touren. Dat zou ik echt nog weleens willen doen, ook met kinderen.

Ik heb wel een paar VS-reizen gemaakt erna, maar Ijsland heeft een bijzonder plaatsje in mijn hart.
    Je moet niet te licht denken over die bootreis trouwens, ik heb een beetje vliegangst, niet heel erg, maar ik vond die bootreis over de woeste oceaan zeker zo eng.

19. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Schotland!

En wat me prachtig lijkt, Noorwegen en Finland.

20. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Voor mijn bijzonderste, uniekste en mooiste reis heb ik toch echt moeten vliegen ;)

Hopelijk krijg je leuke tips hier!

Deel Deze Pagina