6 mnd en heel snel afgeleid met drinken...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Woezel 25, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even een vraagje. Mijn dochter is 6 maanden en drinkt niet heel goed haar flesjes. Nu denk ik dat ze nooit een hele grote drinker is geweest (tot 5 mnd BV gehad dus dan weet je überhaupt niet hoeveel ze krijgt).

Maar de flessen drinkt ze heel onrustig. Is heel snel afgeleid en wil dan niet meer. duwt de speen uit dr mond enzo.

Herkent iemand dit? Is het een fase en gaat het weer over? vind het knap vervelend moet ik zeggen... Kan zo ook niet makkelijk ergens voeden met haar...

Voor tips hoor ik het graag!

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Mijn dochtertje heeft dat ook. Het is even wat beter gegaan toen er een fles af ging, maar nu is ze regelmatig druk tijdens de fles drinken (speen eruit trekken, in de lucht schoppen, op de fles slaan). Ik heb het idee dat ze zich verveeld en het duurt maar 10 min hoor. Wat bij haar helpt is als ik haar iets in haar hand geef (bv spuugdoek) of ik zing liedjes (soms 10 min aan een stuk ;)) en als we ergens anders zijn dan zoek ik toch een rustige plek op. En ook thuis geen andere geluiden, zoals praten, tv, radio of lawaai door opruimen ofzo, alles gaat op stil :D, anders is ze te snel afgeleid en krijgt ze de fles niet leeg.
    Ik geniet zelf heel erg van het geven van de fles, dus vind het niet zo erg om het zo te doen, maar het is wel even een aanpassing.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja, Ivan is sinds een paar dagen ook heel erg onrustig. Drukt de speen uit omdat hij zo druk zuigt dat hij het niet kwijt kan. En vervolgens begint hij direct te protesteren dat hij hem weer wil :)
    Ik heb het idee dat het door de tv komt, dat is op dit moment veel te interessant voor hem, dus die gaat nu standaard uit met elke voeding. En nu hopen dat het met een paar dagen beter gaat :D

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx meiden,

fijn dat het herkenbaar is. Ik probeer ook altijd wel een rustige plek op te zoeken maar heb ook nog een peuter rond lopen dus overdag is het wat lastig. En de kleine vind mijn oudste natuurlijk het aller interessantst....;)

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier herken ik me zo in! Ik doe exact hetzelfde.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    En als je haar zelf de fles laat vasthouden? Heeft ze wat te doen ;)
    Ik weet dat Avent in ieder geval van die handvatten heeft om erop te schroeven en Difrax heeft er zelfs een speciale fles voor.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel allemaal,

Knuffeldoekje en spuugdoekje vast houden helpt hier ook! Flessen gaan nog steeds niet leeg maar gaat al stukken beter! Bedankt allemaal!

@AnkeM; Vanochtend ook gezien dat ze ook graag de fles zelf vasthoudt dus dat gaan we ook nog maar proberen

Deel Deze Pagina