Onze dochter is al sinds dat ze 6 weken oud is onder behandeling bij de fysiotherapeut i.v.m. voorkeurshouding. De voorkeurshouding wordt wel wat minder door de vele oefeningen maar naar mijn zin helpt het allemaal nog niet zo heel goed.. Af en toe kan ze haar hoofdje echt niet draaien, of ze werkt het zelf tegen maar dat lijkt me sterk in haar slaap.. Verder vallen mij nog een aantal dingen op aan haar: - ze schreeuwt het uit bij aan en/of uittrekken van een shirtje - ze overstrekt zich heel vaak (ze trekt zo krom als een banaan) - als ze op haar buik ligt, steunt ze of alleen op haar rechterarmpje of ze trekt ze er allebei onderuit. - ze heeft veel last van krampjes en van reflux - ze is heel onrustig Ik heb een redelijk zware bevalling gehad, ruim een uur persweeen en uiteindelijk hebben ze haar moeten halen met de vacuumpomp en behoorlijk moeten trekken omdat ze klem kwam te zitten met de schoudertjes.. De fysiotherapeut heeft KISS uitgesloten maar ik blijf er toch aan twijfelen.. Herkent iemand deze symptomen? En wat heb je er mee gedaan? Ik moet dinsdag naar CB en dan ga ik het nog maar een keer aankaarten, bij de fysio heb ik het gevoel dat ik niet echt serieus word genomen (net als bij mijn huisarts)
Het huilen bij het aankleden klinkt bekend en de voorkeur. Wij zijn bij een Osteopaat geweest en na 2 behandelingen al een heel ander kind. Ik heb ook een zware bevalling gehad en nba een uur persen en vacuum toch besloten voor een keizersnede. Mannetje had gewoon ongelooflijk veel pijn en woede in zich... Ik kan alleen maar zeggen zoek een goede Osteopaat en maak vandaag nog een afspraak. Sterkte met je meisje.
Ik sluit me aan bij Luna86. Meid, zoek zo snel mogelijk een osteopaat. Lees de voorwaarden van je zorgverkering na, waarschijnlijk wordt de eerste behandeling vergoed. Ook al is dit niet zo, het is echt het geld waard!!!
madelief en afgeplat achterkantje ze wil met geen mogelijkheid op haar zij liggen, ze schreeuwt alles bij elkaar fysio aan huis hebben we en we hebben oefeningen voor haar, maar zo lang ze niet op haar ij wil, an ik die oefeningen niet goed doen dus ik heb onder het mom..baad het niet, schaad het niet gister een afsrpaak gehad bij de osteopaat! ik ben zooooooooooo blij! madelief ligt nu al 2,5 uur op haar zij te slapen zonder te mokken bel voor een afspraak bij een osteopaat, als je aanvullende verzekerd bent , word het gewoon vergoed en anders betaal je misschien een keer 20 procent , zal een 12,50euro zijn tis echt de moeite waard we hebben vrijdag weer een afspraak, ben heel erg benieuwd! succes!
Ze heeft geen medicijnen voor de reflux, we doen nu JBPM bij de voeding en dat gaat al een stuk beter.. Mocht het na deze week niet goed gaan, mocht ik terug naar de huisarts en dan krijgt ze medicijnen.. Ik ga maandag toch maar eens bellen met de osteopaat...
ik zou met haar naar een manuele kinderfysio gaan. met gewone fysio corrigeren ze niet als er wat scheef zit, zo kun je echt maanden lang bezig zijn totdat de voorkuershouding verbetert.als het ooit verbetert. een osteopat doet ook wat aan de voorkeurshouding. daarnaast kun je nog steeds met kinderfysio aan de spieren werken door middel van houding adviezen en oefeningen. maar pijn blijft in de nek,rug en soms bij de heupen. we hadden echt heel veel baat bij manuele thearapie.hij kan na de eerste behandeling al met zijn hoofd goed draaien(5 weken oud)dus had geen voorkeurshouding meer. in totaal was het 3 behandelingen(laatste met 5 maanden oud).dus dat valt echt mee.
tegen darm krampjes(als die echt heel heftig zijn)hebben we toen met 3 weken oud naar omneo overgegaan.
annekulpke:je hebt oefeningen waarbij je haar vast houdt op haar zij. wanneer iets niet lukt kun je altijd iets anders vragen van de fysio. er zijn vele mogelijkheden en verschillende oefeningen.
belize ik weet het..ze wou amper meeweren met de oefeningen van de fysio en na het bezoekje van de osteo heeft ze zowaar 1 slaapje op haar zij gedaan vandaag, heb vrijdag weer een afspraak en heb nu best wel vertrouwen in de osteo, want als het zo doorgaat kunnen we ook meer met de fysio oefeningen tis echt klote, want als je kleintje niet wil meewerken doen ze het ook echt niet
he?? je hebt het over kinderfysio? hoezo als je kindje niet mee wil werken? ze moeten prettige oefeningen vinden voor elke baby. bij de ene baby werkt dat bij de andere werkt dit...
ja de oefeningen van de fysio vind ze verre weg van prettig, maar moet doorgaan net zo lang ze het wel prettig vind, op zich logisch maar zoals i al zei, als ze niet wil.. daarom ben ik ook naaar osteo gegaan in de hoop dat zij ons kan helpen waardoor de oefeningen van osteo makkelijker worden om te doen...vandaag al een stukje resultaat gehad
hier precies t zelfde je omschrijft ook mijn bevalling en mijn kind haha , ik ben toen bij een osteopaat geweest ik geloof 6x het hielp wel ze had een blokade in haar nek en heeft ook haar buikje behandeld voor krampjes , werkte perfect hier
nou ja, dat was een hele snelle advies van iemand denk ik, die niet echt wist wat omneo voor was of zo. we hebben wel Van HA naar omneo gestapt.dat was ook advies van cb. nooit standart gebruikt trouwens, wegens mijn allergieen. je kunt bij nutricia chatten met voedingsdeskundigen over problemen en over de producten. er zijn ook redenen natuurlijk om niet naar omneo te over gaan. omneo is voornameijk bedoeld voor niet zo goed werkende darmen, moeizame ontlasting.daarme krijgt het kindje krampjes, windjes, steeds van die benen omhoog gooien. maar ze hebben omneo ook HA gemaakt, en het is ook tegen spugen! als je ook reflux hebt dus. voor ons was het perfekt. maar omneo 2 was te veel voor mijn zoon, toen met 7 maanden oud was, kreeg hij daarvan aanhoudende diarre(omneo kan dus diarre geven wanneer de darmen wel goed werken)dus toen terug gegaan naar HA(dus niet naar standard,juist omdat omneo HA was, kun je niet zomaar naar standart) maar vanaf 12 maanden gewoon peutergroei melk. kijk naar nutricia website, misschien handig voor jullie...groetjes!