Middel tegen jeuk op hoofdje????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happymommy84, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hallo mama's,

Roan heeft al vanaf dat hij een paar weken oud is berg. Dit was niet zo'n probleem omdat hij er geen last van had (tenminste er was geen aanleiding om dat te denken) De berg is inmiddels verdwenen maar zijn hoofdhuid is nog steeds rood en schilferif, lijkt wel op exceem. Sinds een paar weekjes krabt Roan net zo lang op zijn hoofdje tot het bloed en dan is het natuurlijk huilen geblazen. Ik ben al bij de ha geweest maar die zegt dat ik er maar vaseline lanette creme op moet smeren. Nou werkt dus helemaal niet, smeert niet goed uit en het wordt een grote plakboel, Roan krabt vrolijk door. De ha zegt dat het vanzelf wel overgaat. Beetje makkelijk vind ik dat, hij heeft er al zeker 6 weken last van...

Nu is dus mijn vraag: Heeft er iemand de gouden tip tegen de jeuk op zijn hoofdje????

Groetjes...

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia had/heeft het ook. Ze had eczeem langs de haargrens en daar smeren we nu hele lichte hormoonzalf op, 3 keer per week. Haar hoofdhuid smeren we in met babyolie, 2 keer per dag. Zij krabt er ook aan, maar als we het goed blijven insmeren niet! Wij hebben de babyolie van de DA (geel flesje) en die werkt heel goed. Zwitsal werd het alleen maar erger van!

Enneh, geen shampoo en balneum badolie (extra vettend) gebruiken. Dat is sowieso voor een droge huid veel beter!

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    JAAAA!!! Ik heb DE tip voor je!
    Zoë heeft daar ook last van! Ze krabt haar hele hoofdje open en had last van allemaal open plekjes.
    Heb ook al topics geopend hier, want ik wist echt niet meer wat ik moest doen. Vaseline Lanette hielp hier ook niet en aan hormoonzalf wou ik nog niet beginnen.

Nou kreeg ik van mij buurvrouw de tips om te gaan smeren met Weleda Billencrème. Daar zit naast zinc-oxide ook bijenwas in wat bijzonder verzachtend is.
    Je moet even een aantal dagen zijn hoofdje met een dikke laag insmeren en als het goed is wordt het dan echt beter.
    Zoë heeft voor het eerst in maanden een heerlijk glad koppie! :D

Het is het proberen zeker waard!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb van de HA calendula emulsie (vsm) voorgeschreven gekregen, dat is echt verzachtend tegen de jeuk, niet tegen de berg zelf.

Weleda billenzalf hebben we in huis en ik vind het t proberen waard :D

5. mroos

mroos Niet meer actief

een lichte hormoonzalf, na een paar dagen was het zo goed als weg(mijn zoon had ook op een gegeven moment een hele 'wond').

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Calendula Billenbalsem

Hier even de link naar Weleda!
    Correctie:
    Juist de kamille en calendula zorgen voor een verzachtende werking.
    Bijenwas zorgt voor een beschermend laagje! :)

7. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Thanx voor jullie reacties! Ik kom er snel op terug maar m'n mannetje roept...

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ow die tip van Weleda ga ik proberen! Takke duur dat spul, maar als het echt zo goed werkt... Hoe vaak smeren jullie dat nu nog? Elke dag?

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    We smeren hier de eerste week zo,n 3x per dag: 's morgens, 's middags voor slaapje en 's avonds voor de nacht.
    Nu nog zo'n 2x maar meer uit voorzorg. Als ik stop met deze creme ga ik over op de Weleda bodycreme.

Ik hard er een hard hoofd in toe nik de tip kreeg, ik had namelijk al zoveel geprobeerd maar hier werkt het echt. De buurvrouw heeft een dikke zoen gekregen want het is zo fijn dat ik zie dat Zoë geen last meer heeft.

Deel Deze Pagina