Tja ik zie het probleem niet hoor! Hoe vaak ik vroeger wel niet iets leuks met mijn opa en oma heb gedaan heb er super leuke herrineringen aan en dit gun ik mijn kids ook. 2 weken terug zijn mijn ouders nog met m'n zoon naar een pretpark geweest. Ook gaan ze wel eens met hem naar de bioscoop of uit eten. Soms komen ze ook beide kids halen om lekker naar het bos te gaan om met de honden te wandelen. Leuk toch! En de kids genieten! Vind het jammer dat mijn schoonmoeder hier geen kans voor heeft! Ze woont helaas nog in Sudan. Ik hoop dat er snel een dag komt dat ze onze kleine meid ook kan zien, denk dat ze haar niet meer afstaat dan
ja maar mamaliset hoe oud was je toen, ik heb ook hele leuke herinneringen aan mijn oma vroeger.. dat ik bleef logeren of frietjes deed eten ! maar toen was ik zeker 5 jr. wil niet zeggen da het pas vanaf 5 kan!... maar sommige situaties zijn gewoon anders dan andere
Het is inderdaad leuk als opa en oma leuke dingen gaan doen. Die herinneringen heb ik ook van de logeerpartijtjes bij mijn opa en oma. Maar mijn schoonouders zijn geen types van pretparken, kinderboerderijen, bioscoop, patatjes eten, etc. zij houden van musea en kerken bezoeken. Ze hebben mijn man vanaf kleins af aan meegesleurd naar dit soort dingen en hij heeft er nu echt een afkeer van :x. No way dat hij een museum of kerk binnen gaat. En laat dat nou net ook het plan zijn met ons kind als deze wat groter is . Dat heeft m'n sm al gezegd dat ze dat 'gezellig' wilt gaan doen. Nou, ik zie dat echt niet zitten (mijn man uiteraard ook niet ).
Grappig, mijn zoontje van 2 jaar en 9 maanden is zojuist vertrokken voor een weekendje kamperen met mijn ouders. Ze vinden het allemaal fantastisch. Hij kon al bijna niet slapen van opwinding dat hij met de camper mee mocht en mijn vader loopt de hele week al te blaten hoeveel zin hij er wel niet in heeft. Dit is de eerste keer dat ze echt met hem weg gaan. Hij komt daar wel heel vaak, ze passen ook 1 dag per week vast op. Bij mijn schoonouders is hij tot nu toe 2x wezen logeren. Die wonen wat verder weg, dus dat gaat iets minder makkelijk. Ik wil bij hun wel graag dat ze gewoon min of meer thuisblijven, omdat het daar toch allemaal al zo anders en wat onbekender is dan thuis. Een uitstapje naar de speeltuin of zwembad vind ik prima, maar liever niet echt een hele dag weg of met hun nog weer ergens anders gaan logeren. Logeren etc, doen wij overigens pas vanaf dat hij 1 jaar is hoor. Daarvoor pasten ze alleen allemaal wel eens op, maar dan gewoon thuis en met hooguit een uitstapje naar de kinderboerderij of zo.
Ik snap de vraag van opa´s en oma´s trouwens wel hoor, als ze zeggen dat ze hun kleinkind even voor zichzelf willen hebben. Het is toch anders als jij erbij bent, voor hun. En ik ga er wel van uit dat iedereen het beste wil voor die kinderen. Als het even uitkomt, wil ik daar dus ook best aan meewerken. Ik ben blij dat ze allemaal gek zijn met mijn kinderen en gun ze ook alle plezier van de wereld met die leuke kleintjes van mij, haha. Met de tweede ben ik daar trouwens wel makkelijker in dan met de eerste hoor, dat moet ik eerlijk toegeven. Ik ga nu niet meer over de rooie als er eens een slaapje sneuvelt, of als ze iets doen waar ik niet helemaal achter sta. Zolang hij er geen schade aan oploopt en het met goede bedoelingen gebeurt, is er echt geen man overboord, wanneer mijn richtlijnen eens niet helemaal opgevolgd worden. Alleen met eten voor de baby ben ik wel heel strikt, bv en niks anders, hoe graag ze ook willen, nog even wachten. Dat de oudste bij mijn moeder bijv. smeerworst krijgt, terwijl wij dat hier niet in huis halen, nou ja, vooruit maar. Die ene boterham in de week zal hij niet aan doodgaan, hoewel ik niet snap dat iemand orgaanvlees wil eten. Net als dat zij de kinderen wel eens meenemen op visite bij mensen die ik niet zo goed ken of niet mag. Ach, daar krijgen die kinderen niks van, en trotse opa en oma willen gewoon wel eens graag showen. In het begin was ik daar wel heel erg mee bezig, maar langzamerhand word je daar vanzelf makkelijker in, denk ik.
Hier gaat Kylian wel alleen op pad met mijn schoonouders. Dit voelt voor ons ook gewoon goed, we weten dat ze onze regels handhaven (maar dan iets ruimer dan papa en mama ) , ze hebben een eigen autostoeltje in hun auto en ze hebben heel veel plezier samen. Met mijn ouders is hij nog niet op pad geweest, om de simpele reden dat hun een opel cabrio hebben met een kleinere achterbank waar Kylian's stoel dus (naar mijn mening) niet goed op past. En ik wil dus niet dat hij 'los' vervoerd wordt dus dan houdt het verhaal op. Dus gewoon je gevoel volgen. Groetjes Antia
Nee, dat gebeurd hier eigenlijk ook niet. Mijn ouders passen 2 dagen per week op, dus zien haar dan al. Met mijn schoonouders hebben we weinig contact, dus die kent ze amper. Ik vind het ook niet nodig zolang ze er zelf niet om kan vragen!
Mijn ouders hebben Jayden elke maand een keer te logeren. Mijn moeder vind het fijn als ze Jayden ook even alleen heeft. Vind het niet echt raar ofzo. Vind ook niet dat je een opa en oma dat moet ontnemen. Het een keer alleen iets doen met je kindje. Dan kun jij ze wel niet mogen. Maar dat heeft toch niks met je kindje te maken. Is toch juist fijn dat ze dat willen. Kun jij ook even lekker wat voor jezelf doen.
hey allen, als ik erover na denk snap ik de oma's en opa's wel hoor. zou het later ook geweldig vinden! ikzelf vind het moeilijk om jamie een hele dag alleen te laten. zo was het van de week kermis en ging mijn schoonmoeder met jamie over de kermis, ten eerste snapt jamie hier nog helemaal niets van, en ten 2de kon ze toch de dag erna met ons allen gaan? maar nee, dan wil ze persee met jamie alleen.. vind ik zo stom net of ze wil
sorry, jamie duwde op een knopje en hij poste het al :d waar was ik? net of ze wil alleen hem, en dan vooral om mee te pronken... tis natuurlijk ook echt een kind om mee te pronken maar vind het zo stom! dat hoor ik te doen :d niet zei waar het om neer komt: ik doe het liever niet, maar om de lieve vrede te bewaren sta ik het toe. een dagje kermis of kinderboerderij dan. echt geen weekend kamperen!
Ik heb zelf hele goede herinneringen aan de logeerpartijtjes bij mijn oma's, dus dat gun ik mijn kleintje zeker weten ook. Hij is nu net voor het eerst wezen logeren, maar het ging perfect, dus dit gaan we in de toekomst zeker vaker doen. Ik lees veel verhalen waarbij de moeders en de (schoon)oma's niet goed met elkaar overweg kunnen, waardoor de kinderen niet een dagje met oma weg mogen. Dat snap ik niet... ik erger me heel vaak ook kapot aan de oma's van mijn zoontje, en het is echt niet allemaal koek en ei, maar het zijn wél hele lieve oma's voor mijn zoon. Dus waarom zou ik ze die 'qualitytime' met hun kleinkind niet gunnen? Toen mijn zoontje voor het eerst bij oma ging logeren, ging ze meteen uren met hem door het dorp wandelen, supertrots, zodat iedereen kon zien dat ze daar met haar kleinzoon liep. Dat zou toch anders zijn geweest als ik ernaast had gelopen. Dus ik snap wél waarom ze hun kleinkind ook af en toe voor zich alleen willen hebben!
Mijn ouders doen heel vaak dingen met de kleinkinderen. Nu is het zo dat mijn ouders relatief jong opa en oma zijn (Mijn ouders zijn 51 en 48, de kleinkinderen zijn 10j, 8j, 4j, 2j, 10 maanden, 9 maanden en 2 maanden) De oudsten slapen zelfs vaak weekendjes bij opa en oma en gaan in de zomer ook vaak een weekje (of langer) met mijn ouders naar Ameland. Maar nu Liam nog maar 9 maanden is nog niet echt. Ze gaan wel eens iets leuks met hem doen als ze aan het oppassen zijn maar nog niet echt een dagje weg. Hier vind ik hem nu nog te klein voor.
Damian is pas 9weken oud en gaat regelmatig naar opa's en oma's Hij heeft ook 4 oma's en 4 opa's Dus er is áltijd wel iemand die zegt: mogen wij met damian dagje weg? (hoe komt ie aan 8 oma's en opa's? mijn ouders zijn beide gescheiden en opnieuw getrouwd en mijn schoonouders idem) ik heb wel stiekem een voorkeur bij wie ik hem vaker wil zien. Mijn vader is echt super met baby's! Hij vraagt ook altijd hoe hij slaapt, wanneer flesje, hoe warm flesje damian gewend is, welk speeltje, wanneer in badje en ga zo maar door. Niet zoveel vragen omdat hij het zelf niet weet, maar omdat hij rekening wilt houden met de routine en gewoontes hier. Mijn moeder doet dat dus absoluut niet, die vind dat zij het toch wel beter weet want zij heeft 3 kids. Ik hou niet zo van 2de handse dingen, tuurlijk een 2de hands houten eet stoeltje kan best, maar 2de hands matrasje vind ik gewoon niet fris. Heb dat haar duidelijk gezegd en tóch heeft zij een 2de hands matrasje. Damian komt daar dan ook absoluut niet te slapen, erg lullig voor haar maar ik vind het gewoon niet fris. Zij vind ook dat hij geen speen hoort te krijgen en krijgt die dan ook niet bij haar. Zij heeft nog niet opgepast op damian, of dagje weg, en dat heeft dus zoals je ziet, een reden. Mijn schoonpa is net als mijn vader en mijn schoonmoeder is net als mijn eige moeder. Ik zie Damian dus liever bij mijn vader en schoonvader, dan bij onze moeders.
@ Roozjuh: Belachelijk zeg van je moeder dat ze zich niet aan jullie regels houd. Mijn moeder past ook op, en ik heb gelijk toen dat ter sprake kwam haar duidelijk gemaakt dat mijn regels ook bij haar gelden, betreft eten en slapen etc. Voor de rest moet ze het zelf weten, zoals wandelen etc. Maar het is ons kind, en onze regels gelden. gelukkig was ze het hier volledig mee eens.
@ jada: ja deed mijn ma dat ook maar. maar ze woont hier ook ruim 2uur vandaan dus ze zal niet 'ff' op de stoep staan een keer voor de uk. dus dat scheelt wel
Esmee is nog niet een dagje weg geweest met de opa's en oma's . Wel is ze aantal keren uitlogeren geweest. Ik kan me voorstellen dat het leuk is als ze wat ouders zijn om met opa en oma naar de dierentuin enzo te gaan maar voor nu zie ik het 'nut"niet van in. Ga dan zelf ook graag mee!