Over naar 1 slaapje [overdag]

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby blue, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Ik heb al even gezocht, maar ik krijg hele andere resultaten dan dat ik wil, vandaar dat ik toch even een nieuwe topic start.

Voor 2 weken geleden sliep ons ventje ineens veel overdag [4 a 5 uur], nu is dat ineens verdwenen en slaat hij het ochtendslaapje over.

Ben eigenlijk benieuwd wanneer jullie kindje over is gegaan naar 1 slaapje overdag...

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Mijn meisje van 13 maanden was sinds 10 a 11 maanden over naar 1 slaapje per dag, maar sinds vorige week doet ze er weer 2?!?!?!

3. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    esmee doet dat al sinds dat ze een maand of 8 is..
    ze slaapt nog nog maar 1x overdag , van 11.00 tot 13.00 ..!
    het varieert van 1.5 tot 2.5 uur slaap .
    en dan niet eerder weer als om 19.00 tot 07.00 uur
    is vrij snel ! als ik bekijk wat anders kindjes slapen , is dit heeel weinig ! best jammer , nu moet ik alles in haar slaaptijd doen , het huishouden enzo.. weinig tijd voor me zelf..!
    maar ja , ze heeft niet meer slaap nodig !

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vanaf 1 jaar, bijna precies. ;)

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee ging vanaf een jaar over naar in slaapje. Eerst sliep ze van half 12 tot 14.30 en nu slaapt ze van 13.00- 15.00. S'avonds gaat ze tussen 18.00 en 19.00.. Tot de volgende ochtend 9.00. Esmee heeft altijd veel slaap nodig gehad!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben hier ook aan het klooien... Als de dame 's ochtends een beetje uit wil slapen, wil het nog wel, dan slaapt ze van een uur of 12 tot half 2/2 uur en dan trekt ze het wel tot 7.
    Maar als ze gewoon om 7 uur wakker is, dan is ze om 11 uur echt wel moe, slaapt dan tot half 1 en dan.... moeten we het dus redden tot 7 uur, want als ik haar 's middags al in slaap krijg (eigenlijk nooit), is ze 's avonds weer niet moe en slaapt ze niet voor 9. En aangezien ik al zo weinig tijd voor mezelf heb en hardstikke moe ben door de gebroken nachten, zit ik liever eind van de middag met een jengelend kind. Maar pff... als iemand tips heeft... ;)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij zitten in de overgangsfase na 1 slaap. Hij slaapt nu nog om en om. Ik probeer hem wel tot minimaal 12:00 uur wakker te houden en vaak gaat het erg goed (dan slaapt hij ook meteen minimaal 3 uur achter elkaar), maar soms valt hij om 11:00 uur al om en heeft hij nog wel een klein namiddagslaapje nodig.

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Onze dochter ging ook over naar 1 slaaptje rond haar 1e verjaardag.

9. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mijn Dochtertje was nog geen 11 maanden toen ze over ging op 1 slaapje..
    En tot nu toe slaapt ze ook nog maar 1x , zaterdag word ze 1 jaar..

10. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Als ik dit zo lees, dan is het dus vrij normaal dat ze rond deze leeftijd over gaan naar 1 slaapje... Het enige gekke vind ik bij ons ventje dat hij voor 2 weken geleden juist meer slaap nodig had. Hij kon zo 2 uur langer op een dag slapen dan anders...

Nouja, dan gaan we maar eens uittesten hoe het gaat, zal inderdaad wel eea in het schema gaan veranderen.

Lexie, bedankt voor de linkjes, ik ga ze even lezen :D

Deel Deze Pagina