Onze zomervakantie geboekt naar de Dominicaanse Republiek (hotel Riu Naiboa - Punta Cana). We zijn aan het kijken wat voor excursies we willen doen, wellicht heeft iemand hier een echte must see?
Wij vonden de boottocht dagtrip naar Saona erg leuk en een excursie met een boot over het water, dorp bezoeken, jungle wandeling en kanoën. En eten bij een goed lokaal restaurant.
Hebben jullie dit vooraf geboekt of daar? En het restaurant, hoe heb je dat gedaan? Is het betaalbaar?
Wij hebben het daar ter plaatste toen geboekt. Lokaal restaurant was tijdens de excursie maar bleek een hele goede te zijn en echt buiten met een oude keuken. Lokale gerechten echt heel leuk! Prijs zat bi excursie in. Prijzen weet Ik niet meer het was onze huwelijksreis 6 jaar geleden haha
klinkt goed! Heb je verder nog tips naast de excursies? Volgens mij is creditcard het veiligste wat ik begreep qua betalen?
De hoofdstad is toch ook wel leuk om te bezoeken, kan meestal ook als excursie ter plekke geboekt worden.
Sanoa! Wij hebben dit geboekt bij een Nederlandse gids, Wimpie. Vond ik wel handig zodat onze kinderen ook alles konden begrijpen wat er werd verteld.
Wij zijn ook in hetzelfde hotel geweest. En persoonlijk zou ik niet bij Wimpie boeken. Hele slechte ervaringen mee. Voor een Nederlandse gids kan je vaak ook gewoon bij tui boeken. Betaal je vaak wel Iets meer voor maar alles is goed geregeld. Op de tui site kan je alle exursies zien,want bij de welkomsbijeenkomst laten ze niet alles zien, en zo weet je ook al van te voren hoeveel alles gaat kosten en evt zelfs al boeken.
Ja ik heb de tui app en kan daar idd al in boeken! Maar vandaar de vraag of er hier ervaring mee was. Hoe is het jullie verder bevallen? Qua hotel en ligging?
Excursies van tui zijn top vind ik. We zijn 2 keer naar Mexico geweest en gewoon bij hun geboekt. De app heb ik alleen gebruikt toen ik een vraag had over een geboekte excursie, dus boeken zelf via de app weet ik niet, ik zou dat persoonlijk daar pas doen, zo'n reis is toch wel vermoeiend en je zit met tijdverschil. Er zitten een aantal riu hotels bij elkaar, is helemaal beveiligd het RIU dorp. Je loopt een straatje af, langs wat toeristen winkels (erg duur) en langs andere RIU hotels, en dan kom je gelijk bij het strand uit voor Naiboa, is ook een lunch /steak restaurant en toiletten. Als je met je rug naar het restaurant staat, en je loopt RECHTS het strand af, kom je ook nog winkeltjes tegen, direct aan het strand, heel mooi Het hotel is goed, zoals je van RIU verwacht. Drank gratis op de kamer en je mini bar wordt elke dag bijgevuld. Wij hadden wel 1x een kakkerlak op de kamer,maar goed daar kunnen hun ook niet heel veel aan doen, want die zitten daar nu eenmaal. Neem in ieder geval veel shirtjes en badkleding mee,want door de luchtvochtigheid droogt er niks wat niet in de zon hangt.
Ik ben benieuwd wat je van de Dominicaanse republiek gaat vinden. Voor ons was het 1x en nooit meer tenzij je echt gaat voor het strand en zee. Mexico vonden wij veel leuker en wat meer te doen, het centrum kon je ook gewoon in. In de Dominicaanse voelden wij ons toch wat minder veilig
Heel bijzonder dat wimpie nog excursies organiseert. Hopelijk veiliger dan toen wij er 5 jaar geleden waren
Wij zijn ook 5 jaar geleden bij hem geweest. Bij 1 excursie was ie ons vergeten af te zeggen en wij maar wachten en wachten, was ook geen bericht achter gelaten bij de receptie. Met veel moeite hem eindelijk te pakken gekregen en zei dat wij de enige waren geweest en dat het daarom niet doorging. En bij de andere excursie kwamen we mensen tegen ,die dus eigelijk op dezelfde dag,dezelfde excursie hadden gepland.. Ook stapte ie gewoon halverwege de terug rit gewoon af, dus zaten we daar zonder begeleider en de chauffeur sprak geen engels of nederlands..
We gaan inderdaad wel voor het mooie strand en de zee met een klein beetje excursie dus dat komt wel goed dan. In Mexico centrum 1x ingeweest maar voelde niet prettig. De wallmart was leuker haha.
@consider Hij liet ons midden in de stad achter, reed ontzettend gevaarlijk (ben echt niet flauw) en kwam afspraken niet na. Ik zou er niet nogmaals geld aan betalen
Ja bij ons ook. Midden in de stad stoppen,om er zelf uit te kunnen omdat ie anders heel laat thuis was aangezien ie helemaal aan de andere kant woonde.