Hoi allemaal, Wij gaan 3 weken met mijn schoonouders op vakantie. Ik wil graag wat geld overmaken voor de boodschappen. Mijn schoonouders zeiden; kijk maar wat je overmaakt. Lastig Zelf dacht ik aan 300 euro, mijn vriend aan 150 Het is voornamelijk voor eten en drinken en wellicht een fles wasmiddel. Mijn vriend en ik drinken geen wijn. Wat zouden jullie overmaken?
Ik zou ook 200 euro doen. Daar kun je prima boodschappen voor doen, zeker als er geen luiers bij zitten.
Ik vind 300 heel redelijk Het is in Amerika dus je bent al ergens anders en ze zullen uiteraard hun best voor jullie doen dus dan kopen ze waarschijnlijk ook luxere producten
Wij vonden de boodschappen in Amerika wel vrij prijzig, ligt er ook aan naar welke keten je gaat. Target is wat duurder, maar heeft tenminste een normale vers-afdeling. Walmart is goedkoop maar ik kon er geen weekboodschappen doen - zoek het ene verlepte kropje sla achterin de winkel. Safeway zit er een beetje tussenin. Maar dat is allemaal aan de rand van de stad, heb je wel een auto voor nodig. Als je hoofdzakelijk in de wijk boodschappen gaat doen, ben je wat duurder uit. Wij waren erg fan van de trader Joe's, licht richting biologisch, erg fijn assortiment. Whole foods market is het paradijs voor wie van eten houdt, maar heeeeeel duur. Het enige eetbare brood, als in boterhammen, kochten wij trouwens op de farmer market - dat zijn ook hippe markten waar je voor het assortiment naartoe gaat en niet voor de prijs. Vergeet ook niet dat je daar aankomt zonder voorraad en basics als kruiden, olie etc nog moet inslaan, en dat je vaker kleine verpakkingen of kant en klaar zal gebruiken. Ik zou denk ik toch wel uitgaan van 250 tot 300 euro, just to be sure. En is duidelijk wat er verder wel en niet in valt (bv een ijsje buiten)?
Ik vind 200 euro een goed bedrag om mee te beginnen. De bonnetjes goed bewaren zodat je altijd meer kan doen mocht je tekort komen. Je zal daar ook wel boodschappen doen, je kan moeilijk voor 3 weken alles halen. Kan je altijd nog geld meegeven toch?
Het is zo dat we geen verblijf en autoverhuur hoeven te betalen.. Ik vermoed dat we ook regelmatig een etentje krijgen en daarom wil ik alles behalve gierig overkomen.. Had ook liever gehad dat zij gewoon een bedrag hadden genoemd, ik kan me hier altijd zo onzeker over voelen.. Zij zeggen alleen maar: We zien het wel, Komt goed, Maak je niet druk.. Maar ik weet dat ik me dan vreselijk opgelaten voel als ik bij wijze van spreken een colaatje wil pakken !
300 euro zou ik doen, dat is idd 100 per week vind ik heel netjes om te geven en heel weinig voor jullie.
Nou zou dat zelf wel wat raar vinden, als ze verder alles betalen ( kost en inwoning ect. Ik zou 250 euro doen vrij net bedrag lijkt me
250 en dan met de notitie dat je graag bijbetaald als het te weinig is. Of je neemt ze zelf een keer mee uit eten?
Ik zou ook 300 euro doen, of 250 en dan 1 of 2x een terrasje of etentje / ijsje betalen Als wij met stellen op vakantie waren deden we elke week 100 euro per stel in de pot, en vaak lukte het daarvan, als je dan iets extra's wilde dan betaalde je dat zelf of je deed iets extra's in de pot.