heerst er buikgriep?

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Sinds vannacht zijn de 2 oudste ziek. Ze zijn erg aan het overgeven, maar hebben daarnaast praatjes voor 10.

Nu zijn we gisteren wezen zwemmen in een natuurplas en ik vraag me af of het daarmee te maken kan hebben of dat er toch buikgriep heerst.

Het is wel heel toevallig dat de 2 oudste gezwommen hebben en ook koppie onder zijn geweest ziek zijn en de rest niet.
    Ons zoontje van 4 is ook wel het water in geweest, maar alleen met zijn beentjes de 2 andere hebben echt gezwommen.

Ik ben zelf niet het water in geweest met de 2 kleintjes en heb net als ons zoontje van 4 geen last.

Maar omdat ik vanavond bij mijn opa in het verpleeghuis op bezoek zou gaan omdat hij hard achteruitgaat zit ik in dubio zou er toch geen buikgriep heersen en zo niet zou ik er melding van moeten maken dat de kinderen ziek zijn na het zwemmen.

Ik zwem nooit in natuurplassen en nu net een keer wel en de kids ziek.
    Heb voor mezelf zoiets ik kom er niet meer, maar ja de kinderen vinden het heerlijk.

2. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    zoon hier is ook ziek na zwemmen in een natuurplas (dinkel) overgeven en diarree, is nu na 2 dagen opgehouden, ontlasting is hier wel wisselend nu...

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Er heerst wel degelijk buikgriep, ik was vorige week de sjaak, ik ben nooooooit ziek maar nu kon ik nog geen glas water binnen houden

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb geen buikgriep maar wel ongelooflijk last van m'n maagdarmstelsel. Ik hoef maar iets te eten en het geeft behoorlijk wat krampen en steken. Hier in de omgeving hoor ik er verder niemand over, dus of het heerst geen idee.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Als je gaat zoeken heerst er altijd wel iets ergens. Grote kans dat het van het zwemmen is gekomen.

6. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Hier in de omgeving heerst het wel.
    Oudste dochter had eerste een week lang buikpijn,en rare ontlasting maar verder niet spugen ofzo.
    Wel at ze minder en dronk ze meer en ging ook gewoon naar school.
    Mijn middelste dochter heeft het ook gehad maar dan ook met diarree erbij,weinig tot niet weten en veel last van haar buikje en daarna werd ze flink verkouden (is ze nu nog steeds)
    De jongste heeft het ook gehad,die heeft wel moeten spugen maar leek na het spugen zich wel weer goed te voelen en heeft redelijk gegeten.
    Ook wat vreemde ontlasting.
    En tja,wij konden niet achterblijven maar het was niet zo dat we nou echt ziek waren.
    Last van de darmen,beide ook diarree maar niet echt ziek maar gewoon niet lekker en buikpijn.
    En ik hoor steeds meer mensen hier in de omgeving die er last van hebben.
    Allemaal 1 a 2 dagen en dan is het over.
    Denk een soort van zomergriepje.

7. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik weet niet waar je gezwommen hebt, maar kijk anders op Vind een zwemplek | Zwemwater.nl

Kan best door het water komen, ik heb dat als kind ook gehad. Onze halve klas was toen ziek door het zwemwater. Heb toen een nacht veel overgegeven en na 2/3 dagen was ik weer beter

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Nou, ik ben al bijna een maand aan het kwakkelen met buikgriep en mijn man en kinderen ook!
    En nergens gaan zwemmen hoor....:(

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Er heerst altijd wel ergens buikgriep.
    Maar het kan ook van het zwemmen komen. Ik zou het risico met opa niet durven nemen. Je weet het nooit zeker..
    Ja, als er verder na een klein weekje niemand ziek is geworden in het gezin dan is het hoogstwaarschijnlijk het water geweest en zou je alsnog een melding kunnen doen.

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Inderdaad even afwachten zoals Maya zegt. Als het echt buikgriep is dan weet je het wel snel binnen de familie.

Hier in Amersfoort hoor ik ook over buikgriep momenteel, maar vooral overgeven of krampen met verder niks.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier is ook iedereen in huis al een tijdje aan het kwakkelen. Ik weet niet wat er precies heerst, maar het is erg hardnekkig!

12. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er heerst wel een hardnekkige buikgriep. Maar als het zo gegaan is als bij jou zou ik de oorzaak toch bij het zwemmen zoeken.

Deel Deze Pagina