Compressen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door B en N, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Even een vraagje over compressen.

Welke zoogcompressen gebruiken jullie?
    Ik heb nu meerdere zoogcompressen geprobeert:

Pigeon:
    Voordelen: Handig dat ze per stuk verpakt zitten zo blijft het hygienisch, ze blijven goed zitten in mijn bh,
    Nadelen: Ze lekker snel door en ze zijn redelijk prijzig.

Etos eigenmerk:
    Voordelen: Handig dat ze per stuk verpakt zitten zo blijft het hygienisch, ze zijn "goedkoop"
    Nadelen: Ze lekken snel door en blijven niet goed zitten

Natusan:
    Voordelen: Ze nemen veel melk op en lekken dus niet snel door, ze blijven goed zitten
    Nadelen: Ze zijn helaas ook redelijk prijzig.

Mij bevalt tot nu toe de Natusan compressen het beste, maar ik vind het best een prijzige hobby (minimaal 2 dozen per week).

Nu vraag ik mij af of het voor mij wellicht goedkoper is om van die wasbare compressen te gaan halen, aangezien ik nog wel van plan ben een tijdje borstvoeding te gaan geven (hopelijk, als het lukt natuurlijk).

Wat is jullie ervaring met zoogcompressen en wat raden jullie aan? Welk merk etc?

Alvast bedankt voor jullie reacties :-D!

2. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Oh ik ga meteen een beetje meelezen met je antwoorden. Zat er van de week nog aan te denken om misschien toch wasbare compressen te kopen. Ik heb inmiddels ook veel verschillende geprobeerd. Mij bevallen die van Natusan ook het beste. Ik vind vooral ook de pasvorm goed bij sommige goedkopere heb ik het idee dat je ze wat beter ziet zitten.. Maar ze zijn inderdaad bijhoorlijk duur.

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb altijd die van het Kruidvat gebruikt, goedkoop en bleven goed zitten en je zag ze niet.

Ik heb ze ongeveer 3 maanden gebruikt vermoed ik (weet ik eigenlijk niet precies meer) en toen waren ze niet meer nodig.

4. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
  5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik gebruik lillipadz ( siliconen), ten minste wil ze gebruiken, vond het vorige keer bij tessa wel fijn. Ik heb ze al gekocht maar moet ze even schoonmaken. Ze zijn wel duur in de aanscaf, 22,95 bij etos, maar ja na 7 dozen natusan kompressen heb je ze er uit!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een tijd die wasbare van Avent gebruikt, is uiteindelijk goedkoper dan al die pakken. Maar heb ze sinds anderhalve maand ofzo niet meer nodig.

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik gebruik die van Kruitvat, zitten beter dan die van de Hema, maar overweeg ook om wasbare aan te schaffen.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb tot 3 maanden die van het kruitvat gebruikt. Daarna was het niet meer nodig.

9. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Ik lek bijna nooit meer, maar draag thuis voor de zekerheid die van de kruidvat en buiten Lilypadz, omdat je die van de kruidvat zo goed ziet zitten bij mij.

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik heb er ook al veel geprobeerd. Het fijnste vond ik die van Medela, maar die zijn echt duur. Die van Natusan heb ik nu altijd, maar ik verwissel ze nog maar iets van 1 keer per dag, dus dan gaat het prima qua prijs. Van de goedkopere vind ik die van het Kruidvat nog wel te doen. (ze pluizen in ieder geval niet, zoals die van de Etos wel deden).
    De compressen van de Etos vond ik echt helemaal niet prettig en ik heb de doos maar weggegooid.

Als je spruw hebt, dan zou ik in eerste instantie voor de wegwerp compressen gaan (anders blijf je aan het uitwassen).

Marla

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb ook wasbare van Avent gebruikt, maar daar lekte ik zo doorheen.... die vezeldichtheid is bij katoen natuurlijk niet zo goed als bij wegwerppads. Die van Natusan en HeltiQ (laatste bij de apotheek) vind ik het fijnste.

Die wasbare heb ik in de eerste weken veel gebruikt, want vanwege de spruw wisselde ik na elke voeding pads. Maar als je borstvoeding goed is afgestemd, dan kan je makkelijk met 1 stel pads een dag doen (ik dan). Ik lek tussentijds niet door, alleen wil mijn borst waaraan niet gedronken wordt bij de eerste tsr nog wel eens lekken. Dan druk ik gewoon mijn tepel in en dan stopt het weer.

12. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties :D

Ik wist niet eens dat het lekker na een tijdje minder werdt ;).

Ik dacht dat dit zo aan zou blijven houden de gehele borstvoedingsperiode. De negatieve ervaring van de etos compressen hebben we blijkbaar allemaal :).

Ik ga die van de kruidvat ook zeker een keer halen en uitproberen!

Ook denk ik dat ik 1 pakje wasbare compressen aanschaf, en dan wissel ik het gewoon een beetje af. Denk dat dat het meeste handige is in mijn geval ;).

En dan is nog de vraag:

Welke wasbare compressen zijn het beste?

Bedankt alvast weer :-D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over het niet meer lekken na een tijdje: ik lek tussendoor al een tijdje niet meer, maar de borst waar niet uit gedronken wordt doet altijd hard mee. Maar daarbij is een zoogcompres niet voldoende, ik gebruik daar altijd een dik spuugdoekje die na afloop meestal erg nat is.

Met spruw zou ik juist wel de wasbare gebruiken, ik heb er best aardig wat en dan heb je altijd schone. En ik waste met spruw toch elke dag de witte was op 60 graden.

14. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik heb toch maar besloten het bij Natusan te houden. Ik heb er inderdaad een stuk minder nodig als in het begin, maar lek nog steeds wel hoor tussen door. Heb vandaag een paar pakken gekocht bij de Trekpleister, 2e Natusan produkt gratis! Kijk dan valt het weer iets mee met de prijs ;)

15. Siep

Siep Lid

24 mei 2007
    72
    0
    0
    Ach, je kunt het ook zo bekijken: als het voeden van een kind slechts een pak zoogcompressen per week kost, valt het wel mee met de prijzigheid. Zelf eet ik voor meer geld. ;)

16. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    @ marissie; Kijk dat zijn leuke aanbiedingen! Geen idee of de trekpleister bij ons ook die aanbieding heeft anders is het wel de moeite waard om even richting de trekpleister te gaan een dezer dagen

@ Siep: Daar heb je natuurlijk ook wel weer een punt ;).

Ik zit er nu over te denken om de LilyPadz te gaan halen. Lijkt me ook wel heerlijk om zonder bh te kunnen slapen etc. Dus die lijken me dan wel een goede optie. Zijn misschien duur in de aanschaf maar goed je moet er wat voor over hebben ;)

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik gebruik die van Heltiq. Bevalt me prima. Die van de Etos vind ik helemaal niks.

18. Sijke

Sijke Bekend lid

lilypadz waren bij mij geen succes, kreeg er borstontsteking van doordat het zo afsluit.
    Wasbare compressen vond ik ook niet handig, inderdaad vanwege doorlekken, had ook die van avent. En het nadeel is dat je ze niet vast kunt plakken, dus eerder schuiven.
    Natusan staat bij mij ook bovenaan. Nu gebruik ik er ook veel minder dan in het begin, dus dan valt het wel mee met de prijs. Af en toe neem ik goedkopere en dan varieeër ik een beetje. 's nachts kan ik nu gewoon zonder, alleen bij het voeden moet ik een doekje tegen de andere borst houden, anders overstroming!

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik vind het ook best zoeken, wat nou de aanschaf is.
    Eerst die van de hema gebruikt, daarna van het kruidvat geprobeerd. Nadeel van alletwee vind ik dat ze een beetje papier-achtig zijn waardoor de zijkantjes "kreukelen" wat je dan door mijn kleren kunt zien, m.n. bij wat dunnere t-shirtjes.
    Inderdaad ook de Natusan in de aanbieding bij het kruidvat gekocht, destijds, die waren goed, ja. Zie je tenminste niet onder je kleren. Maar wel duur. Dus nu die van de etos. Die ze je ook niet, dus ook goed. B&N, had jij van etos per stuk verpakt? Deze zijn dat niet. Vreemd. Zijn het misschien toch andere?
    Natusan en etos hebben een klein plakstrookje. Huismerk kruidvat ging aan de wandel, die van de hema bleven vreemd genoeg wel zitten.
    En inmiddels lek ik niet veel meer. Soms alleen 's nachts/'s morgens omdat er dan zo veel tijd tussen voedingen in zit. Dus ik vervang ze ook maar eens per dag, 's ochtends dus, en zo veel hoeven ze niet op te vangen.
    Wel maf dat alle ervaringen zo verschillend zijn, wat ik lees.

20. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik gebruik die van de hema, mijn borsten zijn over het algemeen wel aardig zindelijk, alleen bij het voeden lekt de andere kant. Maar soms lek ik ook spontaan weer. Ik word gek van die onzekerheid, dus draag ik ze gewoon om zeker te weten dat ik geen natte plekken krijg!

Deel Deze Pagina