Wij hebben een merelnestje in onze achtertuin. Deze hebben ze gemaakt op onze droogmolen. Die staat in de hoek van ons terras tegen ons huis aan. Het is zo schattig om te zien. Ik heb er een filmpje van gemaakt, zo goed als het kan want ik wil ze niet storen. Het beeld is een beetje bewogen maar dat komt omdat ik inzoem om de vogeltjes niet te storen. De ouders zijn totaal niet bang meer van ons, wij kunnen gewoon op het terras zitten en ze komen de jonge gewoon eten geven. Echt heel leuk om te zien. edit hier een andere link, ik hoop dat die het wel doet, YouTube - merelnest op droogmolen
He raar, bij mij doet hij het wel. Misschien deze link, YouTube - merelnest op droogmolen anders kun je ook merelnest op droogmolen in typen. YouTube - merelnest op droogmolen
Hier doet de link het ook niet, maar als je net het filmpje heb geupload, kan het even duren voordat die live staat Wel leuk zo'n nestje in de tuin! Alleen kan je nu dus je droogmolen niet gebruiken...
Wat raar dat het filmpje het niet doet, ik heb hem er gisteravond op gezet. Bij mijn schoonmoeder doet hij het wel. Ik weet niet wat ik moet veranderen, als je merelnestje in typt dan staat hij als 3e in de lijst. Hij is ook al 200 keer bekeken. Weet iemand wat ik moet veranderen?
Ook dan doet hij het nog niet, jammer. Wel leuk hè! Bij mijn ouders waren vroeger ook veel nestjes, vooral koolmeesjes, die vlogen je dan ook om de oren als je buiten zat
Wat schattig zeg. Wat een enorme snaveltjes hebben die beestjes toch he. Wel een heel vreemde plaats voor een nestje trouwens. Merels zitten volgens mij vaker ergens beschut, in een heg bijv.
leuk hé.. mijn opa en oma hebben ook merels in de tuin.. paar jaar terug kwam altijd een mannetje eten halen bij m'n opa en oma... hij kwam zelfs naar binnen de woonkamer in zodat hun hem zagen.. dan kreeg hij altijd brood of koek.. naderhand zijn ze speciaal voer gaan halen voor de merel.. en nu komen zelfs 2 zoons van 2 verschillende nestjes van die merel ook al aan.. ze zijn echt reuze tam... echt leuk