Hoi, Op zoek naar ideeën voor een dagje weg. Vader word 70 en dat willen we vieren met een leuke activiteit. Incl kinderen in de leeftijd van 14 tot 6 jaar. Vader is niet heel fit dus echt een activiteit met veel bewegen zit er niet in.. Wij komen zelf niet heel ver in het bedenken hierin. Het is zo lastig wat voor ouders maar ook voor de kinderen leuk is.
Minigolfbaan lage vuursche! Echt een hele leuke baan, mooi aangelegd en leuk voor jong en oud. Overal bankjes om te rusten en daarna lekker ergens eten. Voelt voor mij altijd als vakantie als we daar zijn.
Dierentuin en dan in rolstoel, in Amersfoort vond ik het restaurant ook wel gezellig. Of ernaast de kabouterhut. Wel druk.
Pantropica (voorheen de Orchideeën Hoeve) Daar is vast wel een rolstoel te leen mocht dat nodig zijn.
In de Efteling kan je een scootmobiel huren en dan mag je met een toelating ook via een achteringang in de attracties waar je rustig kan wachten. Al is de groep daar misschien wel te groot voor, er zit dacht ik wel een limiet aan met hoeveel personen je de aparte toegang mag nemen Een diner op de trein (kan je zo boeken) , en voordien vb een boottocht maken Een workshop van iets wat opa graag deed als jongeman Een zaaltje huren, of bij iemand in de tuin, en dan allemaal oude kermisspelen en gezelschapsspelen doen, sjoelbakken enz. En er een toernooitje van maken. Ik denk dat veel opa's het allergelukkigste worden van de kinderen en kleinkinderen te zien genieten samen en samenzijn met elkaar, en dat de activiteit dan niet eens zo veel uitmaakt of speciaal moet zijn.
Ik ga binnenkort als begeleider mee naar Beekse Bergen, is uitje van verzorgingshuis, veel mensen in rolstoel gaan mee.
Je kan bij de thuiszorgwinkel een lichtgewicht rolstoel huren. Wel wat dagen van te voren aanvragen, wij doen dat altijd met dagje weg voor mn ma en voor mijzelf toen ik hoogzwanger was en zoveel last van mn bekken had. Zou naar een leuke dierentuin gaan evt met eten daarna. All you can eat restaurant met een speelgelegenheid werkt hier goed hier zijn de kids in de leeftijd 5-14jaar. Dagje Walibi was ook echt supertof met de hele familie. Waar houdt hij zelf van?
Welke omgeving zoek je iets? Huifkartocht is idd heel leuk. Je kunt ook in sommige steden een hop on hop off bus toer doen, en dan gewoon blijven zitten. Of in sommige oude vestingstadjes met zo'n klein treintje. Is hij alleen lichamelijk niet meer tot of kan hij ook niet veel drukte met aan? Dat maakt ook nogal wat uit
Het is alleen lichamelijk. Drukte is prima. Boottocht of huifkar tocht zoals voorgesteld klinken inderdaad wel leuk. En dan iets met eten erbij. En zoals ook gezegd is, het is als leuk om met elkaar te zijn. Wat je ook gaat doen. Bedankt voor de ideeën.