Hallo Wij willen vanuit groningen een dagje naar duitsland om te winkelen. Met leer(familia) ben ik al bekend en vind het klein en niet veel bijzonders in het centrum. Wat raden jullie van deze steden aan om leuk te winkelen. zowel emden als papenburg ben ik niet bekend en is het daar duur om te winkelen groetjes
Papenburg heeft niet echt veel winkels. Zit een c&a en mediamarkt en wat duitse kledingwinkels (je moet ervan houden) ceka, bakker (erg lekker trouwens) en 2 hele grote supermarkten. Is wel een leuk straatje om te zien, ligt een schip in een kanaal (voor de show). Wij gaan wel vaak ff heen voor boodschappen. Hebben er kennissen in de buurt wonen, dus kan het makkelijk combineren. Mijn voorkeur zou dan gaan naar emden, maar daar ben ik slechts 1 keer geweest dus weet niet wat ze daar hebben qua winkelaanbod. Maar ik weet niet wanneer je voor het laatst in leer bent geweest, want het het winkelaanbod is daar de laatste jaren wel veel groter geworden hoor. Zitten toch een groot aantal bekende winkels als H&M, hema, esprit, veromoda(?). Ik vind het er wel leuk winkelen sinds ongeveer 2 jaar. Ja wij hebben ook hier een vriend wonen,dus kom er wel vaak....
Het centrum van Leer is toch wel mooi om te winkelen? De Familia is idd wel erg klein... papenburg zitten idd ook niet super veel winkels dus ja dan blijft emden over he
Ohja en als je een goedkope winkel in duitsland zoekt moet je eens naar de kik gaan, is een soort wibra met super veel kleding... Heb daar echt heel veel leuke babykleding gekocht
Wij gaan vaak naar het centrum van Leer (dus niet naar Familia). Even naar Leffers (mooie grote kledingzaak), naar de H&M, lekker broodje eten in het cafe op het pleintje en dan na afloop nog even door het mooie authentieke straatje met leuke antiekzaakjes en geinige winkeltjes en zo lopend langs de haven weer terug naar het centrum. Tegenover de CEKA (achterkant) heb je een parkeergarage, waar je op zaterdag zelfs gratis kunt parkeren.
centrum van leer ben ik zelf niet geweest, ben altijd naar familia geweest. als daar ook leuke kledings winkels zitten om er een leuk dagje uit van te maken dan heb ik zelf zoiets van ook prima het zit wel dichterbij dan emden en de winkel kik zit zowel in emden als in leer??
ok misschien is leer dan ook nog wel de moeite waard en wat betekent ceka? en kik zit ook in het cetrum want heb daar net een adres van gegoogled zodat ik die kan gebruiken als richtlijn om in het centrum te komen. of als iemand tips heeft waar je het beste kan parkeren in het centrum/hoe je daar komt
Ik ben niet in die andere plaatsen geweest. Wel in Leer in Familia. Daar had ik het erg naar mijn zin en mannetjelief en ik gaan binnenkort nog een keer. Dus ik vind het daar wel een aanrader. Alleen het centrum daar ken ik niet. We zijn er alleen met de auto doorheen gereden.
Papenburg en emden zijn niet bijzonder om te winkelen. Het centrum van Leer (dus niet daar bij de famila) is best leuk voor een keertje. Maar als je echt leuk wilt shoppen dan zou ik naar Oldenburg gaan. Hou je er wel rekening mee dat je winterbanden moet hebben als je met dit weer in Duitsland wil rijden
Papenburg is een mooi stadje om te wandelen en rond te kijken, maar niet direct om even lekker te gaan shoppen. Leer heeft een mooi centrum! Inderdaad de Famila is ook leuk, maar ligt een eindje buiten de stad en dat winkelcentrum heeft een paar kleinere winkels erbij. Je moet het eigenlijk zien als een "wijksuper" en niet als hèt Centrum! Emden ben ik nog maar een keer geweest ivm consulaat en aanvragen ID-kaart voor ons meiske. Dus daar kan ik je weinig over vertellen. Parkeren in Leer: oa bij het Station en overal rondom het centrum zijn diverse parkeerplaatsen en parkeergarages. Maar als je dan toch uit Groningen komt.... waarom dan niet met de trein naar Leer? Het is volgens mij 5kwartier met de trein, je stapt in de stad uit, steekt de straat over en je bent in het centrum. Wel gaan deze treinen maar eens per 2 uur, dus daar moet je dan wel weer rekening mee houden. Enne... het is er nu niet het weer voor... maar er zit een heerlijke ijssalon in de winkelstraat! Zo ergens halverwege.