ik ben op mp op zoek naar een kiddyboard. nou had ik er een paar hier in de buurt gevonden, dus heb de betreffende mensen gemaild wat ze ervoor wilden hebben. paar dagen later had ik nog geen reactie, vond ik vreemd, de advertenties waren nieuw dan hou je dat als "verkoper" toch in de gaten? maar goed, ik afwachten. bij 1 had ik na 4 dagen nog een mail gestuurd dat ik haar gemaild had en nog geen reactie. wordt ik op een avond gebeld door een "verkoper" hij had zn internet eruit liggen en wilde mij dus laten weten dat ie de mail wel gehad had, maar niks kon doen. hij had er btw geen foto bij staan, en die wilde ik graag zien. maar ik ook nog een andere gemaild, 2x zelfs, en nog steeds niet gehoord. dacht al dat ie misschien ook problemen had met haar internet, dus zoek mail erbij waar link in staat, bestaat de advertentie niet meer!!! is product ws dus al verkocht. verdorie, dan kun dat toch wel laten weten dmv van een korte mail!!! oh vind dat zo irritant, dan laten ze gewoon niets van zich horen. en ik maar wachten totdat ik reactie krijg dat is nou de reden dat ik niet via mp koop, dit soort mensen die gewoonweg niets van zich laten horen.
Inderdaad irritante mensen heb je er tussen zitten. Maar je zegt dat je 'daarom' niet via marktplaats verkoopt. Maar mp is niet één winkel, heel NL verkoopt via die site. Dus tis maar net wie je treft....
Hoi, hier wisselende ervaringen hoor! Soms is iets zo verkocht of gekocht, soms reageren mensen niet.... Ook 'verkoop'ik sinds kort taarten via mp, maar dan na een paar mailtjes dan willen ze opeens toch wat anders/zelf maken etc. Maar, gelukkig ook genoeg goede ervaringen hoor!
ik ben altijd heel netjes hor ik zet er gereserveerd bij als iets zo goed als verkocht is, en als ik de betaling binnen heb gaat het dezelfde dag nog op de bus icm een amiltje naar de koper dat het onderweg is... moraal van dit verhaal : je hebt een beetje pech gehad.
als er een telefoonnummer bij staat... bellen!!! vind ik zelf altijd erg fijn, gaat sneller en je kan makkelijker directre afspraken maken
Ik vind het zo irritant dat er vaak niet serieuze biedingen worden gedaan op MP. We hebben hier een hele mooie bank staan van Trendhopper. Doet er iemand een bod van 20 euro! Ook op mijn dure bruidsjurk die ikop 700 had staan, maar mensen konden ook nog bieden. Doet iemand een bod van 100 euro. Wat denken die mensen?! Uiteindelijk heb ik de bank ook maar op speurders gezet en ik kreeg meteen een mailtje waarin iemand 100 euro bood. Dus vanavond wordt hij opgehaald.
ooo daar irriteer ik me ook zo erg aan. Lage biedingen.Ik kan daar zo boos om worden. Ik heb wel eens een mailtje terug gestuurd van je mag het op komen halen. Ik weet echt niet meer waar het om ging. maargoed. Kreeg een mailtje terug of het verzonden kon worden ik zo ja hoor. En dan telde ik het bedrag wat ik in mijn hoofd had erbij op en dan stuurde ik het bedrag inclusief verzendkosten. Dan krijg je een mailtje waarom zijn de verzendkosten zo hoog. hihihihihihi.
ik maak me er niet druk om ook niet om lage biedingen ik zeg ze gewoon netjes daar ik het een erg laag bod vind en ik er niet op in ga... soms komen ze moet zielige verhalen en dan zeg ik ze netjes dat ze dan bij gratis moeten gaan zoeken omdat wij er ook hard voor werken.. ik heb ook zeker wisselende ervaringen met kopen maar probeer altijd kalm en oprecht te blijven en als ze naar een paar dagen nog niet hebben gereageerd dan haal ik mijn bod weg en zeg ze vriendelijk dat ik het niet zo netjes vind dat ze nergens op reageren...
Idd heel erg irritant, heb nu ook meerdere dingen erop staan en dan sturen er een aantal een mail of doen je een bod, waar je het dan mee eens bent en dat laat ik dan via mail weten en vervolgens hoor je geen reet meer, nou doe dan geen bod zou ik zeggen..
Klopt. Ik kreeg ook een keer een zielige mail van een vrouw die samen met haar dochtertje op straat werd gezet door haar vriend. Ze had helemaal niks meer en wilde voor kleine prijsjes weer aan nieuwe spullen komen. Vond het erg sneu voor haar en ik mailde haar terug dat ze de magnetron waar ze dus op reageerde, wel mocht hebben voor 5 euro. Ik heb vervolgens niks meer van haar gehoord. Vond het een beetje raar, wat verwacht ze dan? Dat ze hem gratis mocht hebben? Ik wil er ook nog wel een beetje aan verdienen. Anders had ik de magnetron wel naar de kringloop gebracht. Raar als mensen dan niks meer van zich laten weten. Ik ben er zelf volgens mij altijd wel netjes in. Ik stuurde laatst een mailtje via mp naar de adverteerder, omdat ik een vraag had over het ding. Toen ze pas heel laat haar reactie had terug gemaild hoefde het niet meer, want ik had elders dezelfde al gekocht. Maar ik vond het voor haar wel zo netjes om haar ook even terug te mailen met: het is niet meer nodig maar toch bedankt voor uw reactie. Zo raar om het dan helemaal af te laten weten...
Ga je vooral niet gaan ergeren hieraan! Het zal toch wel zo blijven...ook al wel eens opgelicht hier. Ben zelf erg druk op mp, probeer altijd netjes te handelen, maar soms schiet er wel eens een mailtje door, kan gebeuren. Ik denk dat je zelf ook moet denken; 'dan niet', er worden dagelijks zoveel ad's op mp gezet...je komt echt wel weer wat tegen. Gewoon veel speuren En als je geen lage biedingen wil, moet je 'bieden vanaf' aanklikken...en dan een bedrag noemen. Zet in je adv dat je op lage/onzinbiedingen niet reageert en ze zonder pardon verwijderd. Ben je daar ook weer klaar mee. groeten van een mp-verslaafde (zit er dagelijks op te snuffelen)
ik heb laatst iets verkocht aan 2 mensen tegelijk. de een wou t hebben en heb ik geegvens verzonden maar betaalde binnen 8 dagen niets dus heb ik niets opgestuurd. toen wou iemand anders het hebben en die betaalde meteen ik het opgesturd. staat er ineens geld bijgeschreven van de eerste koper na 10 dagen dus!!!! ik haar mail opgezocht en het geld teruggestuurd via haar rek nr het was van mijn kant geen opzet maar na 10 dagen geen bericht mag ik toch denken dat ze t niet meer wil hebben.
Oh ja, zo irritant, mensen die wel bieden en vervolgens niet meer reageren of andersom, dat jij mailt en je geen antwoord krijgt. Ik erger me er ook kapot aan, maar goed, voor sommige dingen is MP wel heel handig, dus ik koop en verkoop er regelmatig nog wel wat.