Oké, even klagen. Wij wonen nu bijna 1 maand in onze nieuwe woning en zijn onze buren nu al zat. Wij wonen in een 2 onder 1 kap, en het zijn de buren die onder de kap zitten. De andere buren zijn trouwens allemaal erg leuk! Het zit zo. Ze zitten allebei thuis. Zij werkt niet ( WW ) en hij zit in de AOW. Hij heeft 100 jaar geleden een scooterongeluk ofzo gehad en kan sindsdien niet meer werken. Wel kan hij een duivenhok in elkaar timmeren, aan de auto klussen etc. etc. Ze hebben 4 kinderen. 2 gaan naar school, een speciale voor wat moeilijke kindjes. 2 andere zijn nog thuis, eentje net zou oud als onze zoon ( 2 jaar ). En een kleine meid van 3 maanden. Het zoontje van 2 kan alléén maar gillen. En echt hard gillen. Onze kleine is er al 3 x wakker van geworden ( nu dus weer... ) En een herrie dat er gemaakt wordt, volgens mij lopen ze met loodschoenen door het huis heen te stampen. Goed, ik snap dat als je 4 kinderen hebt er herrie wordt gemaakt, maar dit is echt niet leuk meer. Ik heb al een aantal keren er iets fantsoenlijks van gezegd, gewoon gemeld "Joh, jullie maken wat herrie en wij hebben er last van. De kleine wordt er wakker van en dat lijkt me niet de bedoeling" We kregen een excuus en het zou niet meer gebeuren.... Wel dus. Daarnet liep dat zoontje weer zo hard te schreeuwen, dat onze zoon er opnieuw wakker van werd. Na een hele beroerde nacht waarin hij weinig slaap heeft gehad en hij zijn slaap goed kan gebruiken stond ik op ontploffen ( hallo hormonen! ) Ben er naartoe gegaan en duidelijk gemeld dat wij erg veel overlast van hun ondervinden en of ze aub rekening met de buren willen houden. Dat doen wij namelijk ook. "Ja sorry buurvrouw blablalbla " Loop ik net naar buiten om iets te pakken, worden we gewoon belachelijk gemaakt door die achterlijke tokkies. Ze hadden me niet zien staan, ze schrokken zich rot toen "even" liet zien dat ik er was ( en horen, oeeepss ) Het aardig zijn is er bij mij nu behoorlijk vanaf. Bah! IK HAAAAT zulk volk. Lekker de hand ophouden, de hele buurt tot overlast zijn, een enorme t*ringzooi maken in en rond het huis. En wij allebei maar werken om onze belastingcenten aan zulke lui af te dragen. GRRRRRRRR. Ben echt in staat om foto's te gaan maken waarop te zien is hoe lekker hij nog kan timmeren, sjouwen, bukken, tillen en die opsturen naar AOWmensjes. Vieze opvreters.... Zo! Dat lucht op, hormonen....
Aszz, wat vreselijk irritant zeg zulke buren. Probeer jij het nog netjes te doen en er iets op een normale manier van te zeggen, word je gewoon belachelijk gemaakt....Daar zou ik ook van ontploffen hoor, en ik heb geen last van hormonen. Je zou het eigenlijk niet mogen doen, maar misschien is het wel een idee van die foto's.... Veel succes in ieder geval, ik hoop voor je dat het schrikeffect(dat ze je zagen/hoorden) gaat helpen..
idd heel vervelend zulke buren, hoop dat het beter gaat nu ze geschrokken zijn dat ze je ineens zagen. Zijn er meer mensen in de buurt die er last van hebben? Misschien dat je samen iets kan doen? Maar om foto's te maken en iemand de "verlinken" vind ik wel erg ver gaan. Denk je dat je daarmee het probleem oplost? Ik denk dat als hun erachter komen dat jij zoiets gedaan zou hebben dat ze nog minder rekening met je gaan houden en misschien wel expres overlast gaan veroorzaken. Dus een tip van mij hou je fototoestel in je zak. Veel succes met de buren!
fotos maken mag niet. als ze daar achter komen hang je zelf.. misschien een gesprek met de wijkagent ofzo?
Nou dat is wel erg vervelend!!! Soms snap je mensen niet he?? Je kan toch wel samen met elkaar in een buurt wonen zonder 'last' van elkaar te hebben??!!
Oh vreselijk irritant. Wij zitten in een gedeelte dat alleen particulier aan mensen met een baan verhuurd wordt (ja, klinkt elitair enzo, maar het is om studenteninwoning te voorkomen in dat stuk). Maar ja, dat houdt bij ons huis op, dus aan de andere kant: studenten. En wel van het type: wij zijn jong en als wij zin in harde muziek hebben dan doen wij dat. Ik heb ook jaren gestudeerd en NIEMAND heeft last van mij gehad (was dan ook een studiebol die niet van feesten hield). Grrr. :x Ik neem trouwens aan dat je WAO bedoelt en niet AOW? Die kerel is vast geen 65 Ik kan er ook slecht tegen als ik het idee heb dat iemand prima kan werken, en dat dus niet 'kan' zogenaamd. Maar ja, ben niet degene die erover gaat he! Ik heb zelf een kennisje die al jaren WAO trekt terwijl ze niet zoveel mankeert, ze vindt het wel prima zo. Die sport de hele dag, doet leuke dingen, verdient stiekum veel bij door grote partijen spullen te verhandelen op marktplaats. Wij hebben amper geld om een auto aan te schaffen ondanks dat we 50/60 uur per week werken en best goede salarissen hebben (tja, ook helaas onze eigen studies moeten betalen en dus een IBG schuld, en flinke belastingafdracht), en zij regelt een mooie nieuwe bak via een wat obscuur kennisje. Allerlei zieligheidsregelingen zijn van toepassing op haar, heeft een onwijs goedkoop huis waar wij niet in aanmerking voor komen, etc. Soms kan ik er echt niet tegen. :x Maar weet je? Ik zou zelf NOOIT kunnen leven met het idee dat ik niet zelf aan de weg getimmerd heb voor de bank waarop ik zit, voor de kinderkamer die we nu inrichten, als ik dat WEL gekund had. Dat een ander dat minder erg vindt, dat is dan zijn of haar zaak maar. Ik zou het laten rusten. Het is onwijs moeilijk als je daarmee onder een kap woont, dan hadden het nog beter een van de vele buren in een flat kunnen zijn, dan waren ze meer in een grote hoeveelheid opgegaan. Bij overlast kan je trouwens altijd melding maken bij de politie, maar ik zou ze eerst zelf benaderen. Ze kunnen ook nog vervelender worden als je de politie er meteen op zet, is mijn ervaring
@ evenstar: particulier verhuur is veel voorkomend hoor (die hebben altijd een inkomenseis) Hier in Amsterdam heb je erg veel van dat soort woningen, hier in het gebouw ook (naast de koopwoningen). Inderdaad, dat trekt alleen mensen met een behoorlijk salaris (gelukkig... als het sociale huurwoningen waren geweest, had ik dit huis echt niet gekocht!). Wij hebben hiernaast overigens ook heel veel studenten wonen, maar ik heb echt nooit, maar dan ook nooit last van ze! Het zijn prima studenten, maar wel enkel en alleen van de universiteit. Ik heb zelf in een studentenflat gezeten waar ook mbo'ers en hbo'ers zaten en daar was het ook een stuk erger... (oeps, offtopic...)
Als ik een twee onder een kap zou kopen... dan zou ik er wel een avondje kennismaken voor over hebben denk ik, maar ja, ik ben sinds mijn studententijd erg behoedzaam met buren... wij waren zelf studenten maar hadden zo'n extreme overlast van onze andere student-buren, dat die op een gegeven moment hun huis uit geknikkerd zijn. Daar is een jaar van stamp'muziek', asociaal gedrag, bierflesjes kapot gooien op ons balkon, nachtelijk geschreeuw en noem maar op aan vooraf gegaan. off topic aan merijn: wij kunnen wegens helaas tijdelijke contracten en veel verhuizingen in het vooruitzicht niet makkelijk kopen, maar huren liever particulier in een koopwijk dan via sociale woningbouw. We hebben hier een studentennorm per straat (25%), vandaar dat ik het even meldde
Tnx voor de reactie's. Gelukkig is het huur, dus we zouden ook bij de woningbouw kunnen aankloppen. Nu hebben we wel veel steun van de andere buren, die hebben er ook last van. Maar baal er gewoon van, we zijn o.a. verhuisd voor wat meer rust ( klinkt wel erg oud... hahaha ) maar nu hebben we een ontzettend groot en mooi nieuwbouw woning zitten we met zulke buren. Zou er een kliklijn voor zijn? Ik ben echt wel zo'n mokkel die daar heen belt. Hou er echt niet van, wij werken hard voor onze centen. Snap ook niet zo goed hoe zo'n gezin in deze wijk geplaatst kan worden. Het zijn erg dure ( huur ) huizen, en we moesten door een selectieronde om te zien of we in aanmerking voor deze huizen kwamen....
Nouja ik denk dat het een groot voordeel is dat je huurt! Ik zou morgen direct contact opnemen met de woningbouw vereniging. Wij hebben net zoiets gehad en waren het ook echt spuugzat, dus hup woningbouw vereniging gebeld. De eerste 3x wilde/konden ze er niets aan doen maar ik werd er echt gestoord van na 4x gebeld te hebben afgesproken dat er iemand van de woningbouw bij mij langs zou komen en dan konden ze het zelf horen. Dus er kwam iemand van de woningbouw en die gaf aan dat het echt bizar was en dat hij er langs ging voor een officiële waarschuwing. Helaas hielp dat niet veel dus weer bellen etc, 1,5 maand later kregen we nieuwe buren . Tjha het is misschien lullig voor hun (en dan vooral voor die kindjes) maar zulke mensen verzieken gewoon het woongenot van anderen dan kunnen ze beter in een wijk met soort genoten wonen want die ergeren zich er misschien niet zo snel aan . Heel veel succes en sterkte en echt maak er werk van!
Bedankt! Ik ga denk ik inderdaad de woningbouw morgen bellen. Wij betalen een flink bedrag aan huur per maand, en daar mogen wij toch wel het e.e.a. van verwachten. Het woongenot wordt gewoon verziekt door zulke gasten. Ze hebben 5 (!!) auto's , waarvan 1 het doet. 2 staan op hun oprit, en 3 voor ons huis en de andere buren. BAH! Ik baal er echt heel erg van. Waren we eerst nog bang dat we misschien wat last van de duiven zouden hebben ( wat dus echt niet het geval is, vind ze wel grappig. En de katten kijken de hele tijd door de schutting ) nu hebben we gewoon pokkeburen, jek.
Wij hebben het andersom met de buurvrouw. Zij heeft last van Rosalie die loopt. Nou ik kan je zeggen ik voel me er behoorlijk kut onder. Ze gaat tegenwoordig zo hard op de muur bonken, dat ik gewoon niet lekker in mn eigen huis zit. Ik kan het kind moeilijk vast binden. Zulke dingen zijn altijd vervelend..
Rosalie is bijna 2 en heeft en rennen door. We wonen in een jaren 30 woning en dat bonkt onwijs door. Nu gaat mevrouw keihard op de muur bonken met als gevolg dat Rosalie het onwijs grappig vind en terug gaat stampen. En deze mama onwijs in de stress schiet. Zij is overigens ook de hele dag thuis. En wij zijn zeker 5 dagen per week weg hele dagen.. Het is gewoon echt vervelend.. En iedereen zegt maak je niet zo druk enzo. Kids rennen nu eenmaal. Maar helaas werkt dat dus niet zo makkelijk. Ze gaat wel binnenkort verhuizen omdat zij elk moment een woning kan krijgen via de woningbouw. Wij zitten koop en zij huurt het omdat die woning al lang te koop staat. De huiseigenaar zegt ook gewoon "ja kinderen rennen nu eenmaal" en ze moet geduldiger zijn..Maar ja...ik en zij zitten er mee. Ze klaagte trouwens ook over het feit dat Rosalie vroeg wakker is. Tja we willen allemaal wel uitslapen, maar ze is toch echt om 7.30-8.00 uur wakker in het weekend
Ow wat erg zeg zulke buren, zijn dus niet voor reden vatbaar om mee te praten. als je een huurhuis hebt is het idd verstandig omde woningstichting erbij te betrekken. Bij tig klachten ( bv ook door andere buurtbewonders ) kunnen ze op langer termijn zelfs uit hun huis gezet worden.
Hmmm nou volgens mij doen ze het er nu om. Zodra de kleine op bed gaat, is het feest. Mijn man is gister behoorlijk pissed-off langs geweest, kreeg alleen een verbaasde "oh maken we zoveel herrie dan... ? " en heeft de wijkagent gebeld. Ik heb de woningstichting ( met meerdere buren ) gebeld. Volgende week komt er even een overleg tussen al de buren en gaan we een brief opstellen. Ik hou nu bij wanneer en hoeveel overlast we hebben. Nu is het ook nog zo dat voordat deze buren er kwamen, de omwoners al protest hebben aangetekend. Het is een nette, dure buurt en deze mensen zijn hun vorige woning uitgezet. Ze krijgen deze woning via de sociale dienst ( die betaald de huur, gas, water en licht ). Er wonen mensen tegenover ons met allemaal koophuizen á 400.000 waarvan 1 te koop staat, die hun huis raken ze aan de straatstenen niet kwijt als de kopers zien wat voor t*ringbende het tegenover hun is. Het lijkt wel een autogarage/vuilnisbelt/oudijzer handel. Anywho, meerdere buren hebben foto's gemaakt van al de auto's die door de wijk verspreidt staan en de rotzooi om het huis ( vanaf de openbare weg) En ik snap ook echt dat kinderen herrie maken, dat is het hem ook niet. Onze kleine maakt ook herrie, maar niet zoals hun. Deze woningen zijn nog geen 2 jaar oud, zijn super goed geïsoleerd ( A klasse ) en ik hoor het amper als de kleine boven rond rent. To be continued....