knutselen met peuter met een dreumes in de buurt...

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik weet niet of dit topic nou bij peuter of dreumes of allebei niet hoort dus maar even hier dan wordt ie vanzelf verplaatst...

Mijn dochter van 2,5 is gek op knutselen. En ik wil wel graag met haar samen knutselen, maar dat kan eigelijk niet als haar broertje van 1 wakker is. Hij eet alle kleine dingen op (bijv klei, kleine stickers, potloden etc.) En hij verkreukelt haar knutselwerk.
    Ik kan moeilijk met 2 dingen tegelijk bezig zijn...
    o en mijn dochter wil niet alleen knutselen maar liever samen met mij... dus ik kan ook niet mijn zoontje afleiden terwijl zij knutselt...
    Iemand tips?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou met emma aan de grote tafel gaan zitten. Dan kan Sam zich op de grond vermaken en dan kan hij nergens bij.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    En als je je zoontje in de kinderstoel er bij zet aan tafel? Papiertje geven of eigen speelgoed?? Gewoon een ideetje hoor, geen idee of je zoontje dat pikt.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou hem in zijn kinderstoel zetten en hem iets geven waar hij mee kan spelen

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    Hier doe ik het als e.lize ligt te slapen.
    En anders gaan we aan de grote tafel en zit e.lize in de kinderstoel erbij. Met wat soepstengels en een kleurpotlood:)

Soms komt oma speciaal langs zodat ik echt even met isa iets kan doen, bv koekjes bakken.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    daarom knutselen wij vaak als de jongste op bed ligt... of inderdaad aan de grote tafel en de jongste op de grond of in de kinderstoel. Maar vaak moet de oudste dan wel wat meer zelfstandig spelen omdat de jongste natuurlijk ook aandacht vraagt op dat moment.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aaah dat ik daar nou niet aan gedacht heb... aan de grote tafel! Hier doen we het eigelijk altijd als hij slaapt.
    Zodra ik beneden kom van sam in bed leggen dan roept emma al: "zullen we knutselen???, sam slaapt, ja toch mama?" maar ik ga het het eens proberen aan de grote tafel!

8. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ach daar zijn we hier voor toch??;)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Kinderstoel of anders gewoon als de jongste slaapt.

Als Julian slaapt doen wij meestal de dingen die niet kunnen als hij wakker is. Kleien en verven bijvoorbeeld

Is hij wakker dan gaan we gewoon kleuren.

10. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Haha toevallig vandaag geprobeerd mijn jongste er ook bij te betrekken. Op mijn schoot, ik zijn handje vasthouden en een poging gedaan tot vingerverven. Echt 2 tellen zijn handje los gelaten om een doekje te pakken, maar het was al te laat. Vinger in zijn mond dus. Ook nog met rood haha. Da's dus geen aanrader, volgende keer maar weer in de kinderstoel met een soepstengel :)

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hihi gelukkig is vingerverf eetbaar ;) (*in de zin van, niet erg als het wordt opgegeten)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    ja dat is zo

Ik ga het zeker doen met Julian. Maar dan wel 1 op 1

Dat hij niet ineens de kamer gaat doorrennen en mooie handjes overal op maakt
    ( stiekem lijkt me dat wel grappig)

Deel Deze Pagina