We gaan niet naar een pretpark maar naar een speeltuin, juist voor de kleintjes dus Nee apart gaan is geen optie alles is een eind rijden en we hebben één auto. Eerder weggaan kan altijd natuurlijk met zn allen.
Pretpark was een voorbeeld Je jongste heeft ook nog niets aan een speeltuin en als je de mogelijkheid hebt zou ik oppas vragen en anders aanpassen aan je jongste dochter. Zo zou ik het hebben opgelost
Me too... Ik breng haar nu ook wel eens naar opa en oma als we een hele dag op pad gaan voor het huis... (Bouw)
oh oke. Maar het is juist de bedoeling dat iedereen elkaar weer eens ziet, degene van ver hebben mijn dochter niet eens gezien nog of enkel in de kraamweek.. daarom doen we dit elk jaar 1 of 2 keer. Laten zien moet ik me sowieso.
Ik geef ook BV dus voor de hele dag kolven en zelf nog op locatie een paar keer kolven gaat m helemaal niet worden!
Heb hier gelukkig nooit mee te maken gehad maar in dit geval zou ik denk ik dan voor een paar uurtjes gaan, rekening houdend met haar eet-slaaptijden...heeft iedereen haar gezien en verder geen 'spanningen/stress'. Maar het is pas over 2/3 maanden, dan kan ze al wat makkelijker in de wandelwagen en slaapt ze daar misschien inmiddels ook wel in...als jullie een paar uur in die speeltuin blijven, is misschien een campingbedje meenemen een optie?!
Mijn dochter kon nergens anders slapen dan in bed. Ook zij wilde niet een draagdoek dus ik kon simpelweg in die tijd geen hele dagen weg. Heb dus geen tips behalve aangeven dat je geen hele dag meekunt.
Hm het wordt steeds moeilijker ik zal het denk ik maar af moeten wachten hoe het gaat en anders weggaan, da maar scheve gezichten.. Al ga je niet snel weg als je er een eind voor rijd en je ouders er het hele jaar voor sparen..
Dan zou ik me er nu nog niet druk over maken! Ik zie dat ze nu 5 maanden is? En in aug. dus 7! Nu is mijn zoontje 7 maanden en kan hij bijv. als we echt iets gaan ondernemen wel 2,5 a 3 uur wakker zijn... dat is toch mooi zat? desnoods trek je je dan samen gewoon even terug, gewoon lak aan hebben! Ik maakte me ook altijd al druk (maanden!!) van te voren als er zoiets aan zat te komen.. zo ook over paar weekjes fam. bbq eind van de middag/ begin van de avond.. tja.. als hij moe is, ga ik naar huis... jammer dan. Ik ga hem niet ergens op bed leggen om hem vervolgens na een uur er weer uit te moeten halen. Het gaat erom dat je bent geweest en t op dat moment gezellig was! En je kunt van alles (willen) plannen met die kleintjes.. maar uiteindelijk regelen ze het op die dag helemaal anders
Dat is waar. 5 en 7 scheelt al best veel he. Ze kan juist ook wel heel lang wakker zijn maar gaat dan over de slaap heen omdat ze niet moe lijkt. Thuis leg ik haar dan in bed maar nu slaapt ze de heenweg natuurlijk al en is alles sowieso in de war..
Desnoods ga jij ff met de kleine een wandeling maken in de buurt op het moment dat ze eigenlijk moet slapen (als je t vooraan aangeeft, mag je vast wel weer naar binnen!)... zo zou ik t oplossen (heb ik met pasen ook zo gedaan toen we een hele dag bij schoonfamilie waren) en wellicht is er iemand die het wel gezellig vind om mee te wandelen
Wij kunnen onze spruit overal mee naar toe nemen. Maar hij slaapt nu al vrij weinig overdag en wanneer we met hem weg gaan komt het wel eens voor dat hij (op het slaapje in de auto na) bijna niet slaapt overdag. Laatst zijn we naar een grote markt geweest waar we 1 uur voor moesten rijden en van smorgens tot savonds waren. We namen de bak mee en hebben bij aankomst meteen de bak op de kinderwagen gezet. Hier heeft hij op zijn rugje in gelegen (hij is een buikslaper) toen hij hangerig begon te worden hebben mijn vriend en ik hem om de beurt op de arm gedragen. Onze zoon vind het zowizo fijn om gedragen te worden. hij huilt/verveeld zich snel als hij wakker in de box ligt. Toen we merkten dat hij echt moe begon te worden hebben we hem op zijn buikje in de wagen gelegd zodat hij kon slapen c.q. tot rust komen. Ikzelf maak ook vaak gebruik van een draagzak maar ik lees al dat jou kleine dat niet fijn vind. Overigens kan ik de bak van de wagen kantelen (Bugaboo) waardoor hij toch enigszins rond kan kijken.
bij ons gaat het prima. Ze ligt dan de hele dag in de bak en slaapt veel, ook bij veel herrie. Nu we de bak niet meer gaan gebruiken en als ze moet slapen doe ik een doek over de kap en zitting zodat ze niet te veel wordt afgeleid.
hier geen enkel probleem, kunnen zo een hele dag weg. Als hij wakker is ligt hij op zn rug in de wagen te spelen/kijken en als hij moet slapen draai ik hem op zn zij (slaapt op zn zij) en dan is hij binnen een paar tellen vertrokken.
Hier in de wandelwagen inzet plat en voor de autorit in de maxicosi. En onderweg als ze in de maxicosi blijft haal ik haar er uit, mag ze ff op schoot op een bankje ofzo. Op het speelkleed buiten is op het balkon nog niet zo handig, ze rolt erg graag en ik ben bang dat ze dan op het beton komt met dr hoofd
Oei Kwebbel, nee hou op!! Dus er zijn (op dit punt) wel hele makkelijke kindjes bij.. Ik moet maar accepteren dat dat hier niet zo is dan. Zojuist de inzet geprobeerd maar ze is echt te klein. Het tuigje zit te los (op t strakst) en ze is te kort, die schouderdingen zitten naast haar oren.. Niet veilig. En ook heel onbeschermd voor mijn idee. Maar over twee maand kan dat wel denk ik!?
Hier bijna 7 maanden en ze is nog steeds te klein voor de wandelwageninzet, iedereen zegt: zo wat een bolle kop en lekkere dikke armpjes x) maar ze weegt 'maar' 7 kg en ze kan er echt nog niet in!! Het tuigje zit idd veeeeel te los! Zo af en toe een boodschap met dat ding is wel leuk maar niet voor een dagje weg. Kinderwagenbak heeft ze nooit ingelegen (lees: alleen uit nood) omdat ze mede door de verborgen reflux toen niet op haar rug kon liggen. Ze lag ook ingebakerd en in een kinderwagenbak vond ik dat ook niet echt ideaal. En als ik dus naar buiten ga op het balkon gaat ze in de wipper!
Wij hebben een draagzak en dat werkte heel goed, lekker rondkijken en toch dicht bij papa of mama. Tegen de tijd dat het zover is kan je kind heus wel in de buggy maar ook dat wordt ze zat, daarom vond ik de draagzak ook zo handig. En vergeet niet dat een baby zich heel snel ontwikkelt, wat nu nog niet leuk is, is dat over 2 maanden wel. Misschien wel handig om te zorgen dat je altijd de gelegenheid hebt om even rustig te zitten, voeden en/of te slapen. Drukte van een hele familie kan ook wel veel zijn. Verder.... Ga je er niet twee maanden druk om maken. Probeer in de tussentijd eens wat uit, een (half) dagje weg met je eigen gezin, een keertje een rondje lopen met de draagzak, etc. En maak je niet te druk, over hoe het gaat en wat anderen ervan vinden. Het kan ook niet zo zijn dat je moet komen, met kind en al, omdat de halve familie de baby nog niet gezien heeft, dan kunnen ze toch een keertje langskomen? Of organiseer een babyfeestje bij je ouders (hebben wij ook gedaan). Voor hetzelfde geld lijkt het allemaal goed te gaan en is je kind opeens ziek, daar doe je ook niks aan. Probeer de verwachtingen van je familie ook een beetje van je af te zetten.