dagjes uit met een baby, lukt dat bij jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T nam ik mee in de draagdoek of beco op rug. S haatte dat en op zn rug nog meer. Maar op zn buik met de zonnekap laag was een succes.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vorige week met dochter van 19 maanden en dochter van 9 weken naar de Efteling geweest, samen met mijn moeder.
    De oudste in de buggy, de jongste in de kinderwagen en bij wachtrijen in de draagdoek. Voeden in de open lucht of in een eetgelegenheid. Ze hebben beiden weinig geslapen, maar waren ondanks dat prima te pruimen.
    Heerlijke dag gehad, geen probleem!

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik leg weleens een kussen in het hoofdeinde van de bak zodat zijn hoofd verder over de rand komt. Tegelijkertijd ligt hij dan rechter dan in eenmaxi-cosi. Op die manier kan ik hem langer tevreden houden in dewandelwagen. Als je denkt dat ze moet slapen kan je het kussen weghalen en haar op de buik leggen. Dan kan ze gewoon slapen. Afdekken met een doek (wij hebben een Dooky waar ikerg blij mee ben) dan ligt ze uit de zon, met minder prikkels.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ging en gaat dat gewoon wel goed.

Wat ik altijd deed toen hij zo jong was, was of in de wandelwagenbak of in de bondolino.

Ging altijd goed.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Ok, de inzet is nog niks dus.
    Ik ga deze week weer oefenen met de wagenbak, gewoon wandelen als ze wakker is. Goeie tip, dat kussen! Deed ik bij de oudste ook ja.

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Juist als wij een dagje weg gaan hebben we geen probleem met onze jongste. Ze vindt alles prachtig. Ze maakt zelf uit wanneer ze gaat slapen en ze slaapt vaak veel langer als thuis. Echt hoor. Thuis was het een drama de eerste 6,5 maand maar buiten was het een makkie.

Ik zou haar in de buggy doen en lekker gaan. Je ziet wel wat de dag brengt.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij dede gewoon alles met de kleine. Lekker in de kijderwagen bak en later in de buggy (liggend) en hij sliep lekker...

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij gaan geregeld dagjes uit.
    Baby is nu 5 maanden en we zijn naar Duinrell geweest, geitenboerderij, strand, Ecomare, Blijdorp, en we gaan ook best vaak een middagje naar de stad of een rommelmarkt of zo.

Ik draag onze baby dan meestal in een draagdoek. Dan slaapt hij het lekkerst en als hij wel wakker is, kan hij ook nog wat zien. In een kinderwagen ziet een baby alleen maar wolken en af en toe een hoofd. Hij doet wel korte slaapjes, maar dat is thuis ook vaak zo, dus op zich niet erg voor hem. Als hij moe is slaapt hij toch wel.

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier keek ik ook tegen uitjes op..
    Dochterlief ging wel vlot naar de inzet over (verborgen reflux, rondrijden met een krijsend kind ed). Riempjes waren net te groot maar opgelost door zo'n speeltje die aan de beugel van de maxi cosi hing aan die gordels vast te maken, dat ging wel goed. Ook had ik de inzet naar mij toegedraaid (nu ng steeds, vinden beide fijner). Wanneer ze overprikkeld raakt of echt moe word, hang ik een hydrofiele luier aan de kap. ideaal!
    Ik kan haar lang ophouden, buiten de buggy of in een bedje slaapt ze niet (dus niet buiten op een kleedje en ook niet in een deryan buiten). Vandaag bijv naar t strand geweest, half 12 tot 5 uur weggeweest. Ze sliep in dr fietsstoeltje, tegen half 6 avondhap, in bad en gelijk door naar bed.
    Probeer t niet te vaak te doen, maar soms gaat t dus zo.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Is er geen oppas waar je je kleintje heen kunt brengen op dat soort dagen? (Missch is dat al wel gevraagd maar heb niet alles gelezen)

11. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    helemaal mee eens

12. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier precies zo op die leeftijd en nu nog vaak geen hele dag weg;)

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij zijn vorige week naar toverland geweest, als ze gaat slapen nemen we altijd een laken mee die doen we overe de kinderwagen leggen, ze heeft toen anderhalf uur geslapen, ze krijgt dan niet zoveel mee.
    Hebben we ook altijd gedaan toen ze nog jonger was.
    Maar niet ieder kind is hetzelfde.
    Hier gaat het altijd goed.

14. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik plan activiteiten rondom de slaapjes. Heb het anders geprobeerd, door gewoon een dag op pad te gaan en zoonlief laten slapen in de wagen etc. Nou redelijk drama. Niet slapen, huilen etc. Er was geen bal aan hele dag. Nu gewoon iets plannen na de slaapjes of tussenin en dat gaat uitstekend. Het komt vanzelf denk ik dan.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier vanaf 3 maand wel af en toe ee hele dag weggeweest. Tot 7maand lag ze nog in de bak van de Joolz. Hier sliep ze prima in (zolang we maar bleven lopen) en zodra we ergens konden zitten dan kwam ze op schoot of op de grond (altijd een plaid bij me)

Op kinderfeestjes sliep ze ook in de bak door de drukte heen, moest dan wel echt moe zijn dus eigen schemas op die dagen even loslaten.
    Misschien omdat ik het vanaf vrij vroeg regelmatig heb gedaan wordt ze er zelf niet anders van (thuis niet overstuur ofzo als we thuis komen, hooguit bekaf en slaapt meteen).

Mijn tip is gewoon doen waar je je goed bij voelt, en dat is voor iedereen anders.

Nu zit ze in de buggy en als ze moe is gaat ie op slaapstand. Als ik niet weet hoelang ik wegblijf neem ik een groentehap en lepel mee. Verder gee ik nog bv dus eten altijd bij de hand. Oja er zit ook altijd wel wat speelgoed in de luiertas.

16. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heb ik het ook altijd gedaan als ik op stap was. De draagzak trouwens ook altijd zo gehouden dat hij niets kon zien, dan viel hij snel in slaap (of even je hand er voor houden) Vooral tot zo'n 6 maanden had ik de draagzak altijd bij me als ik langer weg was.
    Tegenwoordig hoef ik alleen de kap over de wagen te doen en speentje te geven als hij moe is. Oja en de wagen op de goede momenten in beweging houden..
    Als hij wakker wordt gaat de kap weer naar beneden.

Ik zou gewoon vaak op stap gaan en blijven uitproberen

17. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij plannen ook alles rondom de slaapjes heen, die zijn nu nog (vind ik tenminste) te belangrijk om te verstoren. Echt een dag weg, dat doen we dus nu nog niet. Heb er zelf trouwens ook niet zoveel behoefte aan. Komt allemaal wel weer.
    Als we echt ergens naartoe moeten, dan blijven we niet zo lang of één van ons beide gaat met zoonlief eerder weg. Heb er geen problemen mee dat het nu zo gaat, we hebben nog jaren voor de boeg waarin we wel lekker dagjes weg kunnen! :)

18. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    doen wij meestal ook idd, ik zit trouwens anders ook de hele dag druk te maken of hij nog wel slaapt of te moe is etc. Dan ben ik zelf ook niet ontspannen. Maar moet zeggen dat t een stuk beter gaat nu hij wat ouder is en gewoon langer wakker kan blijven zonder drama.

19. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Dit is het werkelijke probleem denk ik...
    Go with the flow, kijk hoe het gaat, er zijn geen beren op de weg...!
    En als je er een tegen komt, zie je dat dan toch wel weer?!
    Dan ga je er omheen, ga je terug of zeg je dat die beer op moet zouten:D!
    Net wat jou op dat moment het beste lijkt voor jezelf en je kindjes...!
    Het is niet erg ( over het algemeen ) om je normale dagschema voor een keertje los te laten...

Mijn ervaring is dat ze heen en terugweg al behoorlijk wat slaap pakken en dan tussendoor ook nog ff klein tukje in de wagen...
    De rest halen ze later evt. Wel weer in;).

Grtz!

Deel Deze Pagina