Hoi meiden, aankomende zomer willen we naar Duitsland - liefst richting Zwarte Woud (lijkt me zo'n mooie omgeving!) . Ik twijfel nog een beetje vanwege al de teken in zo'n omgeving (geen ervaring mee, maar het idee brr ) . Maar door al het aanbod, heb ik gewoon geen idee meer wat te kiezen! Voorkeur gaat uit naar een camping met veldjes met speeltuintjes/speelatributen in het midden en zwemgelegenheid. Een recreatieteam vinden we ook wel erg leuk. Voor de zomer gaan we nog naar deze camping: Welkom bij Campingplatz am Niemetal | Campingplatz Am NiemetalCampingplatz Am Niemetal | de plek waar natuur, rust en ruimte samenkomen. - maar dat is midden duitsland. Die sprak me ontzettend aan en is iets minder ver weg. Maar hebben jullie nog tips / ervaringen? We hebben een vouwwagen... Ergens anders in Duitsland is ook oke - alleen dit keer niet richting Eifel/Moezel gebied. Prachtig, maar we willen wat anders.. Bedankt alvast !
Wij gaan naar deze camping in het Schwarz wald PLATZINFO | Camping Koenigskanzel Er is maar een klein zwembadje, maar voor ons prima. We hebben een plaats tegenover de speeltuin gereserveerd. Ik vind Saarland ook een erg mooie omgeving. En ook de Bodensee vind ik mooi.
De omgeving lijkt me erg mooi . De camping oogt voor ons wat minder. Vooral de ietwat afgezette 'privacy' plekken. Ik heb liever veel openheid, dan kan ik de kinderen ook beter in de gaten houden . Misschien iemand anders nog?
Wij gaan voor de vierde keer naar Camping Kirchzarten in Kirchzarten. Erg leuke camping, wel veel Nederlanders maar wij vinden dat niet erg, prachtig zwembad, je loopt zo naar het dorpje en gratis vervoer met trein/bus in het hele zwarte woud. We hebben er weer erg veel zin in! En ik heb nog nooit een teek gehad. Mijn man gaat erg veel mountainbiken in de bergen maar ook hij heeft er nog nooit 1 gehad. Zelfs de hond die meegaat niet. Groetjes Senna
Ziet er goed uit ! De Nederlanders maakt me niet uit - ik ga voor de prachtige omgeving en als er mensen zijn die me gewoon kunnen vertellen waar ik heen moet- is dat wel handig hihi. Nlse animatie is voor de kinderen wel prettig. Ik twijfel nog een beetje over het massale - maar hij gaat zéker op de lijst! Bedankt voor de tip