stoppen met werken..recht op geld

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by lovelybaby, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

Sep 30, 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    hoi,

even een vraag:
    Als je stopt met werken na je zwangerschap hoorde ik dat je dan een bedrag per maand krijgt omdat je niet werkt.
    Weet iemand waar je dit kunt regelen?

grt

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb er nog nooit van gehoord maar mischien imand anders wel.

ik weet wel dat als je een partner heb dat je dan een heffings korting kan krijgen

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je het uberhaubt kunt regelen dan zou dat bij de SVB of je gemeente moeten zijn. ik heb er nog nooit van gehoord, zeker niet als je partner wel blijft werken,

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Je kunt heffingskorting aanvragen en je hebt evt recht op een aantal toeslagen. Hiervoor moet je allebei bij de belastingdienst zijn.

5. Maria24

Maria24 Nieuw lid

Nov 24, 2008
    4
    0
    0
    Tollebeek
    Ja, dat klopt wel. Het geld dat je dan krijgt heet heffingskorting. Dit kun je per maand aanvragen of 1 keer per jaar ontvangen. Dit is per maand ongeveer 175 euro.

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    nou ik heb daar ook nog nooit van gehoord eigenlijk..

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    idd als je getrouwd bent en je partner werkt krijg je heffingskorting dit kun je aanvragen bij de belastingdienst bij je partner gaat dit maandelijks eraf en jij krijgt het zeg maar.

verder heb je natuurlijk kinderbijslag en ook kindertoeslag maar dat ligt ook weer aan inkomen ed. allemaal ij de belastingdienst.

of natuurlijk ww maar jah dan moet je blijven solliciteren. en als ik het oz lees ben je van plan helemaal te stoppen dus dan is dat geen optie.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ja klopt!

Schoonzus van mijn zus is thuisblijfmoeder. Manlief werkt, heeft een goede baan.
    Zij krijgt van de belastingdienst elke maand een toeslag uitgekeerd.

Mijn zus kreeg dit ook, hoor.

9. Ik ben ook een thuisblijfmamma en krijg elke maand plus minus €160 en een klein bedrag zorgtoeslag

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Volgens mij als je boven een bepaald bedrag verdiend heb je er toch geen recht meer op (tenminste ik vroeg het na maar mijn man verdiend te veel zeggen ze)

11. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Ik weet niet wat jou man verdiend Imd maar mijn vriend verdiend ook best veel geld en ook ik krijg maandelijks heffingskorting. Het is niet veel maar het is toch iets (geloof nog net geen 170 euro).
    Maar misschien verdiend jou man wel heeeeeel veel hahaha

12. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Als ivm met ziekte of iets stopt met werken, kan je een ziektewet uitkering krijgen, daar zit ik nu ook in..
    En anders een bijstand, dit gaat ook via je gemeente..
    Alleen weet ik niet hoe het zit met als je getrouwd bent of egt officieel samen woont met een partner, volgens mij krijg je dan alleen een toeslag, ligt eraan wat je partner verdiend geloof ik..

www.rechtopbijstand.nl of www.uwv.nl daar staat wel de goede info denk ik die je zoekt..

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat is wel iets waar de boekhouder even in kan duiken..

Zorgtoeslag blijft wel.. met die heffingkorting weet ik niet hoe dat precies zit omdat mijn man zelfstandige is..

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou nog eens wat moeite kunnen stoppen in het uitzoeken dan, wij hebben eigen zaak en zit rond de 50-60 duizend per jaar..

15. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @imd, ik heb je een pb'tje gestuurd ;)

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    thanks we gaan het eens uitzoeken...

17. tom78

tom78 Fanatiek lid

Nov 30, 2007
    3,176
    0
    0
    Mijn man heeft zijn eigen zaak en heeft vorig jaar ongeveer 80000 euro winst gemaakt. Ik krijg ook heffingskorting maar voor de rest helemaal niets geen zorgtoeslag geen kindtoeslag geen belastingteruggave.

18. tom78

tom78 Fanatiek lid

Nov 30, 2007
    3,176
    0
    0
    Je boekhouder even vragen hoor! Zie mijn verhaal!
    je betaalt ook genoeg belasting!

19. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Volgens mij heeft iedereen recht op die heffingskorting hoor! Mijn man verdient ook best veel, maar ik krijg het ook gewoon.

20. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    okiedokie.. je genoeg belasting hier word er strontziek van, als een politieagent mij ooit aanhoud voor te snel rijden, zeg ik dat ie pauze moet gaan houden ofzo (ik betaal immers zijn salaris :) HUMOR) je vist zo vaak net buiten het net (wat betreft toeslagen e.d.) nu ook weer mijn zwangerschapsverlof (omdat ik te weinig uren maak moet ik er een helee boekhouding van sturen en dan krijg ik zo minimaal dat het geeneens waard is pffff)

Share This Page