Ik heb net een brief gekregen met de hoogte van mijn uitkering. Daarin staat dat het dagloon 63,57 is en dat 75 % daarvan 47,68 euro bruto per dag is. Maar wordt dat over 7 dagen per week berekend of over de 5 werkdagen? En hoe weet ik dan wat ik netto per week of per maand krijg? Ook staat er dat het vanaf 1 oktober 70% wordt van 63,75 euro, dat is 44,50 bruto. Maar vanaf 1 oktober gaat mijn zwangerschapsverlof in, dus dan wordt het toch weer 63,75? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Beste me1989, Je hebt een aantal vragen over de hoogte van je uitkering. Ik wil je hierbij graag helpen. Over hoeveel dagen wordt de WW-uitkering berekend? Het dagloon is hoeveel je per werkdag, dus 5 dagen in de week, hebt verdiend. Het percentage daarvan wordt dus ook 5 dagen per week uitgekeerd.. In jouw geval krijg je de eerste 2 maanden 238.40 euro per week. De betaalperiode van de WW is 4 weken. Dit is dan 953.60 euro bruto per 4 weken. Hoeveel dit netto wordt kan je vinden op de betaalspecificatie die per betaalperiode voor je klaarstaat op MijnUWV. Hoeveel is dit als ik met zwangerschapsverlof ga? Als je verlof op 1 oktober ingaat stopt de WW-uitkering en krijg je een zwangerschapsuitkering. Dit is inderdaad 100% van het vastgestelde dagloon. De uitbetaling vind hier wekelijks plaats. Kennelijk is bij de vaststelling van je WW geen rekening gehouden met je verlof. Vraag 8 weken voor je uitgerekende datum het verlof aan. Dat kan via UWV Telefoon (0900-9294). Je WW-uitkering wordt daar dan op aangepast. Op onze website vind je actuele informatie over de hoogte van de zwangerschapsuitkering en de WW-uitkering. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare