0-uren contract + aanvulling WW?!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door famke89, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hallo,

IK heb een aanbod gekregen om bij mijn oude werkgever terug te komen met een 0 uren contract.. waarschijnlijk kunnen ze me wel het aantal uren in plannen per week wat ik graag zou werken..maja garanderen kunnen ze het niet..

Nu vroeg ik me af, stel ik krijg 1000 euro ww zonder dat ik werk.. maar kan nu wel aan het werk en verdien bv 600 euro.. kan dan die overige 400 euro nog aangevuld worden met ww zolang ik hier recht op heb?

Anders is het nml aantrekkelijker om eerst in de ww te blijven :) gezien er verder ook niet echt passende vacatures zijn!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste famke89,

Je kunt weer aan het werk bij de oude werkgever met een 0-uren contract. Het is niet bekend voor hoeveel uren dit zal zijn. Je wilt nu weten hoe dit gaat met je WW-uitkering.
    - Krijg je korter dan een jaar WW? Dan krijg je een aanvulling van de WW over de uren die je nog werkloos bent. Krijg je voor 10 uur of meer een uitkering dan stopt de WW als je voor minder dan 5 uur werkloos blijft. Werk je voor minder dan 10 uur dan stopt de WW als je minder dan de helft van het aantal uren werkloos blijft.
    - Krijg je langer dan een jaar WW en ben je in de 13 weken voorafgaand aan het werk volledig werkloos? Dan stopt de uitkering pas als je inkomen hoger is dan 125% van de WW-uitkering per week.

Via een wijzigingsformulier geef je door dat je weer aan het werk gaat. Vul hierbij in dat het om een wisselend aantal uren gaat. Je krijgt dan per betaalperiode van de WW een inkomstenformulier waarop je het aantal gewerkte uren kan invullen.

Ik wil je er wel op wijzen dat je met een WW-uitkering altijd passend werk moet accepteren. Anders kan dit gevolgen hebben voor je uitkering.

Actuele informatie over WW en werken vind je hier: en over WW en passend werk hier.

Ik wens je veel succes met de eventuele werkzaamheden.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ah super! Het is nu duidelijk! Bedankt voor uw reactie :)

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#4 UWV, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt: 8 aug 2014
    Graag gedaan. Fijn weekend!

Deel Deze Pagina