Zelf verlof doorgeven?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door 1eKruimeltje, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb op mijn werk aangegeven 5 weken van te voren met verlof te willen. Toen ik vroeg of dat automatisch geregeld werd kreeg ik te horen dat ik dat zelf aan uwv moet doorgeven. Klopt dat. Kan me dat van mijn vorige zw.schap niet herinneren.

Had wel al een brief gehad dat ik vanaf 14 sept met verlof mag. Maar ik kies er dus voor om een week later (21 sept) met verlof te gaan.

Moet ik nu zelf de datum doorbellen, of gaat dat vanzelf?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste 1eKruimeltje,

De brief die je hebt ontvangen, is deze van het UWV? In dit geval is de aanvraag gedaan en kan de werkgever de juiste datum doorgeven. Is het een brief van de werkgever? Dan moet de aanvraag nog gedaan worden.

Heb je een werkgever dan vraagt deze het Zwangerschapsverlof voor je aan. Dit kan maximaal 4 en minimaal 2 weken voor de ingangsdatum van het verlof. Wil de werkgever dit niet doen? Neem dan telefonisch contact met UWV op.
    Ben je uitzendkracht fase A of oproepkracht? Dan doe je altijd zelf telefonisch de aanvraag.

Het verlof gaat in tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum. Je bepaalt zelf op welke dag binnen deze periode u het verlof in laat gaan. Dit overleg je met de werkgever.

Actuele informatie over het aanvragen van het verlof vind je hier en over telefonisch contact met UWV hier.

Sterkte met regelen en alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina