Dagmenu van een zwangere...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door appelappel, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisB

IrisB Fanatiek lid

M'n menu van gisteren...

Ontbijt: 1 kom Coco Pops

Tussendoor: 1 banaan

Lunch: 2 sneden bruin brood (1 met met kip kerrie, 1 met pittige rundvleessalade) en 1 snee wit brood met vruchtenhagel

Tussendoor: Cup 'o Soup (tomaten)

Diner: ongeveer 180g broccoli, pepersteak (goed doorbakken :evil: ) en gebakken aardappeltjes (in olijfolie gebakken).

's Avonds: 1 Oreo koekje (dus niet 1 pakje, maar gewoon 1 koekje uit een pakje).

Drinken: 2 koppen thee, 1 kop kruidenthee, 1 kop Latte, glas cassis en een glas water (thee zonder suiker trouwens)

Tussendoor wisselt nogal eens, meestal eet ik 1 of 2 Liga goede start koekjes (dus ook weer niet een heel pakje), die Cup 'o Soup is maar 1 keer per week of minder. En tijdens de lunch eet ik meestal ook kaas (en minder van die salades), 3x bruin brood en géén vruchtenhagel of andere zoetigheid, maar daar had ik gisteren zin in :D

Fruit ben ik terug flink mee begonnen, in het begin ging dat heel erg goed, maar na 3 maanden was de fruitpuf er uit (ik at heel weinig fruit voor ik zwanger werd, wel veel groenten). Nu ben ik m'n best aan het doen om min. 1 stuk fruit te eten per dag en liefst 2 natuurlijk.

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Mijn menu gister:

Ontbijt: 2 Volkoren crackers met kaas
    Tussendoor: Milkbreak
    Lunch: Bruine pistolet roompate & Waldkorn bol gezond + 2 glazen melk
    Tussendoor: Banaan
    Avondeten: +/- 250 gr Brocolli, 125gr aardappels + stukje vlees
    Tussendoor: Milkbreak

Vocht: 1L. water + 4 glazen thee

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Meestal ziet een doordeweekse dag er zo uit qua eten

Ontbijt: 2 sneen bruin brood met halvajam
    Tussendoor: 2 crackers met halvajam (dit wisselt nogal eens, meestal is dit een appel of peer en wat tomaatjes of komkommer
    Lunch: 4 sneen bruin brood met smeerkaas of kaas
    Tussendoor: appel en/of evergreen appel
    Avondeten: aardap of rijst of pasta/groente/vlees
    Tussendoor: soms nog iets van yoghurt

Vocht: 3x koffie, 2x melk, 2x roosvice 50/50 en de rest thee zonder suiker

qua beweging kom ik niet verder als 2x per dag met de hond lopen

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb de laatste tijd veel trek in fruit en ook appelsiensap bij het ontbijt, heerlijk. Ik zorg ervoor dat ik dagelijks een portie of 2 soorten groenten en fruit eet, gisteren was dat een kwart ananas, een appelsien, een portie druiven en als groenten sla en tomaat.
    Ik moet er wel voor zorgen dat ik regelmatig iets eet anders word ik duizelig en soms weer misselijk. Ik kan bijvoorbeeld niet van 13u tot 17u helemaal niets eten.
    Verder ga ik dagelijks ongeveer 2 maal een halfuurtje wandelen met de hond en af en toe zwemmen en fietsen.
    Ik nam het eerste trimester een supplement vitaminen omdat ik erg misselijk was maar nu neem ik niks meer, ik vind dat dit helemaal niet hoeft als je ervoor zorgt dat je gezond eet en voldoende buiten bent.

5. Hanne9

Hanne9 Actief lid

20 dec 2007
    140
    0
    0
    België
    Mijn menu van gisteren stelt niet veel voor, ben al sinds week 7-8 ontzettend misselijk (volledige dagen) en sinds 2 weken komt wat ik eet er steeds gedeeltelijk weer uit :)

Gisteren at ik

Ochtend: Volkoren pistolet met Quorn
    Middag: Portie kaastaart SoLight
    Namiddag: Beschuit met quorn en 1 knor vie
    Avond: Maïs uit blik (lag er na 2 uur weer uit)
    Drank: plat water, maar niet voldoende

Hoop dat ik me snel weer beter voel, dat ik gezond kan beginnen eten! Het is raar maar yoghurt, groenten en fruit willen maar niet in mijn maag blijven!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik let eerlijk gezegd niet zo op m'n eten. Ik eet gewoon min of meer hetzelfde als voordat ik zwanger was, behalve de dingen die echt niet meer mogen (filet american enzo, daar was ik echt verslaafd aan).

Maar dan hier ook maar mijn menu van gisteren (ik ben wel een vrij grote eter ;):

Ontbijt: 6 volkorenboterhammen met kaas, 2 beschuitjes met hagelslag en boter, bakje yoghurt met cornflakes, 1 banaan, 2 glazen melk, 1 glas thee
    Lunch: 10 volkorenboterhammen (4 met gebraden gehakt, 4 met kaas, 2 met speculaas), bakje brintapap, 2 appels, 1 peer, 2 glazen jus d'orange, 1 kop warme chocomel
    Eerst thuis avondeten: gekookte aardappels, rode kool en hachée (ongeveer 1,5 bord vol), yoghurt met stukjes kiwi, 2 glazen spa blauw
    Toen naar mijn vriendje, die had ook nog niet gegeten: 1 pizza mozzarella

Tussendoor: ongeveer 2 liter spa blauw, 2 frikadellen speciaal, pakje liga's, 1 eierkoek.

Niet echt gezond (vooral de frikadellen en pizza niet), maar ook wel genoeg fruit en water denk ik zo.

Mis ik nog iets wat ik echt nodig heb? Eet ik ergens veel te veel, of juist veel te weinig van? Ik heb echt geen idee, ik hou me er nooit zo mee bezig...

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik kan alleen maar zeggen.. wauw dat je dat allemaal wegkrijgt op 1 dag :)

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik eet verspreid over de dag ongeveer 10 bruine boterhammen en tussendoor van alles en nog wat. Soms gewoon alleen fruit, soms heb ik een koekjesdag. Krentenbollen eet ik ook veel. En natuurlijk avondeten.

Ik begon heel ijverig en consequent met gezond eten en zoveel mogelijk voedingsstoffen binnenkrijgen, maar de klad is erin gekomen. Ik heb helemaaaal geen zin meer om zo na te denken en uitgebalanceerd te eten en koken ben ik helemaal zat.

Weinig gezond dus hier... (op de boterhamen gaat namelijk hagelslag, gebakken ei of worst)

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wow Linda86 wat kan jij veel kwijt op 1 dag :confused:
    ik wordt al misselijk als ik er aan denk ;)

10. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik ben ook wel wat meer gaan eten op een dag..

als ontbijt: 2 bruine boterhammen met kaas
    Tussendoor: 1 stuk fruit / sultana
    middageten: 2 bruine boterhammen met kaas
    tussendoor: 1 stuk fruit/ ontbijtkoekreep
    avondeten normaal 1 bord (aardappels, pasta of whatever)
    en wel iedere dag wat snoepjes of dingen.. soms een mars maar probeer het te beperken..

Verder ook melk/ yoghurt bijvoorbeeld s'avonds..

Redelijk toch?

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben altijd wel een grote eter geweest, al zal ik Linda86 niet verslaan haha. Ik denk trouwens dat je ontbijt en lunch veul te veel zijn. Bedoel ik niet lullig hoor, maar volgens de richtlijnen zou het wat minder mogen. Then again, elk lichaam is weer anders en ik heb ook meer dan gemiddeld nodig en zit toch mooi op een gewicht van 71 met 1.84m. Niks mis mee toch? :)

's Ochtends: een bakje Brintapap of 2 volkorenboterhammen met chocomel met druivensuiker of een kop thee
    Tussendoor: stuk fruit, Sultana, kop thee
    's Middags: 3 boterhammen, vaak met fruitsap of melk
    's avonds: 2 tot 3 borden groenten/aardappelen/vleesvervanger, pasta of een rijstgerecht.
    Tussendoortje: vaak even uitbuiken van het avondeten dus yoghurt neem ik 's avonds. Vaak nog wat thee, fruit, chips/waar ik trek in heb.

12. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Ik ben ook niet zo'n grote eter.

Mijn menu van gisteren:

11 uur 1 kiwi en een glas vruchtensap.

12 uur 2 bruine boterhammen met kaas en een glas milk en fruit.

14.30 een bruine boterham met komkommersalade

15.30 een glas ranja met een plak ontbijtkoek

17.30 aardappels met groente en vlees.

19.30 2 rijstewafels met smeerkaas

20.30 een toetje en een schaaltje aardbeien.

Dat was het wel zo'n beetje, ik drink alleen niet voldoende dat weet ik zelf ook probeer er ook op te letten het lukt net om anderhalve liter te drinken.

liefs Shannen

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Zeker niks mis mee. Ik denk zelf ook wel dat ik te veel eet, maar dat is meer zo gekomen omdat ik al zolang ik me kan herinneren ondergewicht heb, en iedereen altijd denkt dat ik anorexia heb. Ik moest ook altijd aankomen van de school- en huisarts enzo, maarja dat lukt dus gewoon echt niet, blijkbaar snelle spijsvertering ofzo :(. Ik weeg nu 60 kilo (ben bijna 23 weken zwanger), en ben 1.74m. Niet echt een gezond gewicht dus. Maar nu ben ik er helemaal aan gewend geraakt om zoveel te eten, en als ik dat niet doe heb ik echt de hele dag honger en een gevoel alsof ik bijna flauwval.

14. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    dit heb ik gisteren gegeten

ontbijt 3 crackers ( volkoren met plakje kaas)
    1 glas optimel drink

tussendoor liga volkoren met choco koekjes ( pakje van 4 stuks)

middag:
    4 boterhammen ( vitwit) 2 met boterham worst en 2 met kaas + 1 appel

tussendoor sultana krenten

avond maaltijd: gebakken aardappelschijfjes ( uit frietpan) en varkenslapjes.

s'avonds laat 2 choco koekjes.

is dit ongezond? ik drink 2 kopjes thee chocomel water en vruchtensapjes en soms wat cola.
    ik eet ook ongeveer 3x per week friet ( of iets anders uit de frietpan)

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Zoals ik eerder al zei heb ik er eigenlijk helemaal geen verstand van (ik weet gewoon waar ik zin in heb, en let er verder niet echt op). Maar bij jouw lijstje heb ik het idee dat je wat weinig groenten (en fruit) binnenkrijgt.

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

nou linda86 dan is het in jouw geval dus heel logisch dat je lekker dooreet ;) zou best kunnen een snelle spijsvertering...is het nooit onderzocht dan? ik ben zelf best lang en zie er redelijk flink uit en als ikz ie wat jij allemaal weg eet op een dag....kan mijn spijsvertering niet aan denk ik! dus het zou zomaar kunnen wat je zegt.

17. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik eet gemiddeld 2 a 3 stuks fruit per dag ( gisteren alleen niet)
    kwa groente eet ik niet veel, ik krijg het niet binnen en lust ook bijna niets. ik eet wel een paar keer per week erwtjes met peetjes en sla.
    voor de rest af en toe een stampot bij mijn ouders thuis.

18. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb gistren op:
    ontbijt: 2 crackers met pindakaas, 1 kop thee
    werk: 2koppen thee
    10 uur: liga milkbrak
    12 uur, die lekkere droge toastjes
    half 1: kippenbouillon, 3 boterhammen 2 appels en kop thee
    3 uur: cracker met pindakaas + melk
    4 uur: glas fruitdrink
    5 uur : yoghurt (had honger, vriend was nog neit thuis)
    half 7: flink bord met aardappelen en bietensalade (ik wilde gen tartaat)
    toetje: vla met slagroom
    s avonds: bakje chips glas melk (neem eigenlijk nooit chips, maar had vriend speciaal voor me gekocht, omdat hij vind dat ik weinig eet..)

merk wel dat ik te weinig drink...dit is al meer dan dat ik normaal dronk

19. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    vandaag:

ochtend 1 kom cornflakes (honneypops)
    middag 2 bruine boterhammen met kipfilet en paardenvlees
    vanavond ga ik rijst eten met wokgroenten en gebraden kip
    en als toetje: lekker vers fruit (appel, peer, banaan, aarbeien en druiven) met yougurt.

en dan vanavond voor de tv mss nog wat lekkers...

wss eet ik wel te weinig groenten en fruit. weet wel dat het belangrijk is, maar als je jezef gaat dwingen om elke dag fruit te eten dan heb je er na een paar dagen echt geen zin meer in!

20. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    gisteren:
    's morgens, een glas milkshake gemaakt met een banaan, kiwi en 2 glazen melk.

's middags: 3 sneden bruin brood met kaas + 2 glazen chocomelk

's avonds: 2 scheppen aardappelpuree met spinazie en gebakken gehakt.
    beetje sinaasappelsap en later de avond half glas thee en 2 kleine koekjes

Vandaag:
    's morgens: cornflakes met melk, een glas 'goeiemorgen'
    's middags: 1 sneedje bruin brood met kaas en 1 glas chocomelk
    's avonds: weet ik nog niet.. heb niet zo veel trek vandaag..

Vinden jullie dat ik veel eet? Ik ben nog maar 6 weken zwanger en ik blijf aankomen. Ik snap het niet... :(

Deel Deze Pagina