Dagmenu van een zwangere...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door appelappel, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik kom ook wel veel aan, terwijl ik niet extreem veel of ongezond eet naar mijn idee (natuurlijk wel eens wat ongezonds maar met mate ;) ) Kan ook je vocht zijn, dat je veel vocht vasthoud, naar mijn idee is dat voor een deel het geval bij mij, aangezien mijn gewicht soms per dag 3 kilo kan schelen :confused: Ben sinds mn zwangerschap al ongeveer 3 kilo aangekomen.

Dit is wat ik gisteren at:

ontbijt: magere yoghurt met cruesli
    tussendoor: volkoren beschuitje met honing
    lunch: volkoren boterham met een kroket :oops: en een glas optimel
    tussendoor: tosti met tomaat en kaas
    rond 5 uur: bakje magere yoghurt met iets
    diner: 175 gr krieltjes, 200 gram gekookte worteltjes en zalmfiletje uit de oven, als toetje een waterijsje of fruit
    s'avonds: liga milkbreak

verder drink ik bijna alleen maar water en rooibos thee, verspreid over de dag ook nog wel es een glas optimel extra, ohja, en wat dropjes want mn bloeddruk is nogal laag.

Is toch niet zo raar?
    Ik heb trouwens wel Sonja Bakker gedaan voor ik zwanger werd, en dan eet je natuurlijk best wel weer minder nog, dus misschien dat mn lichaam ergens toch gewend is geraakt aan die hoeveelheden? Of kan dat niet?

2. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    Kiezeltje, ik woog in dec'07 voor ik de eerste keer zwanger werd 49 kilo.
    Werd zwanger maar had bij 9 wk in januari een MK en was toen 55 kilo. Ben na MK beetje afgevallen maar sinds ik weer zwanger ben terug aangekomen en weeg nu alweer 57,5...(ik ben wel maar 1m55) :cry:
    Ik snap het niet...

3. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Anneke99: Nee ik denk niet dat je teveel eet hoor, je eet volgens mij zelfs redelijk weinig ;)
    Maar je komt nu eenmaal aan als je zwanger bent, zo gek is dat op zich niet he ;)

Kiezeltje...je lichaam is idd door Sonja bakker gewend aan een bepaald aantal calorien per dag waar je nu vast en zeker boven zult zitten (wat ook zeker goed is voor een zwangere vrouw) t nadeel van zo'n dieet volgen is dat je lichaam gaat reageren zodra het ineens meer binnenkrijgt

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    nou ziet er toch supergezond uit!
    ik heb absoluut geen eetlust maar kom wel bergen aan.......
    hopelijk kan ik binnenkort ook weer zo lekker eten.

Bij mij is het ongeveer dit...

bij wakker worden 2 liga's

daarna 2 boterhammen met speculaas en wat te drinken net waar ik trek in heb..

rond 11 uur een stukje ontbijtkoek

rond 13.00 verse sinaasappelsap en wat fruit

rond 15.00 boterham

17.30 brood of kant en klare maaltijd, ik kan momenteel echt niet koken....

Ik weet dat het er niet zo best uitziet, maar dit is alles wat er bij me naar binnen gaat....

qua drinken helemaal een ramp. Dronk vroeger veel thee maar dat lust ik niet meer zo graag. drink nu meestal de roosvice van mijn dochter of spa&fruit....

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoe slanker je bent vooraf, hoe meer je aankomt (soms dus meer dan 20 kilo...). Dat is ook wel logisch, want je lichaam bouwt een voorraad op voor de borstvoeding. als je slank bent heb je haast geen voorraad, dus er moet meer bij... 't gaat er ook weer af (bij bv in ieder geval meestal wel).
    Geen zorgen over je gewicht hoor! Je lichaam regelt het toch wel zelf, elke calorie die nodig is wordt opgeslagen, dus niet gaan bezuinigen tijdens je zwangerschap!
    Drie kilo in 3 maanden is heel erg prima hoor!

Teveel eten en ongezond is een ander verhaal natuurlijk. Dat kun je beter niet gaan doen.

6. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik moet elke twee uur iets eten anders heb ik honger en een flauwval gevoel. En voel me daardoor best een veelvraat :oops: Maar als ik het zo opschrijf valt het nog wel mee geloof ik..

Ik eet 3x per dag brood, 2 a 3 stuks fruit, 1 a 2x yoghurt, en soms een koekje (niet elke dag) soms crackers.

Avondeten gaat er wel moeilijk in hier :rolleyes: Na een paar happen zit ik vol. Ik probeer wel groente te eten, maar vlees, aardapp, rijst etc gaan echt ff niet. Soms puree. Vaak eet ik brood of een tosti s avonds.
    Als ik weinig avondeten op kan, eet ik later wel nog fruit. Zodat ik snachts niet wakker word van de honger.

7. olifantjes

28 feb 2008
    24
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Amersfoort
    ej tatlim... jou eetritme is precies die van mij! erg he dat je zo vaak eet...mijn omgeving weet t nog niet en op mn werk eet ik om 1030 al een boterham ze weten niet wat ze meemaken!

8. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Oh hihi gelukkig ben ik niet de enige :)
    Ja wel erg dat we zo vaak eten haha. Maarja anders voel ik me echt niet goed. En ik eet weinig suiker en vet, dus wat dat betreft is het niet zo erg denk ik...
    Hihi wat zeg je dan tegen je collega's ?

9. olifantjes

28 feb 2008
    24
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Amersfoort
    ik denk ook wel om slechte dingen..boterham en vla is mijn motto :) Ik was gisteren een dagje "ziek"thuis dus zei vandaag dat ik regelmatig moet eten dat ik anders duizelig word...t word steeeeds moeilijker om t te verbergen hoop echt dat ik t red...

10. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Jaaaa mijn motto is ook boterhammen en yoghurt/vla haha.
    Kan het wel de hele dag door eten en het liefst brood met kipfilet mjammie ;)
    Ik moet nog 2 weken tot de echo en dan eindelijk vertellen, jij dan ?

11. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Wat ik op een doordeweekse dag zo'n beetje eet:

ontbijt: drie sneetjes brood met slankie kaas en een glas jus d'orange
    tussendoor: liga evergreen krenten
    lunch: twee sneetjes brood met of een kop soep, of een krentenbol of een eierkoek (net waar ik trek in heb), fruit en een beker melk
    tussendoor: fruit
    diner: groenten, aardappels/rijst/pasta en vlees (ben niet dol op groenten maar probeer zeker 1 à 2 opscheplepels te eten)
    's avonds op de bank meestal nog iets lekkers

Verder zeker 1 à 1,5 liter water per dag. En dan ben ik soms nog onzeker of ik wel genoeg vitamientjes e.d. binnen krijg... Mja ben ook gewoon niet zo'n groenteneter, nooit geweest!

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    's ochtends twee sneetjes volkorenbrood, of brintapap of cornflakes.

Tussendoor vaak een bak yoghurt met een beetje limonade

tussen de middag 4 sneetjes volkorendrood (met kaas, aardbeien of wat dan ook)

's Avonds een bord vol eten. Dwz: groenten, vlees of een vegaburger en aardappels (soms natuurlijk iets anders zoals spaghettie of rijst)

Daarna weer een bakkie yoghurt

's Avonds rond een uur of negen fruit en soms zelfs nog een broodje.

Af en toe tussendoor natuurlijk wel eens iets lekkers of op verjaardag een stukkie taart ofzo, maar met mate. En qua drinken jus d'orange (coolbest oid) spa rood of karnemelk met limonade.

Ondanks de hoeveelheden eten (minimaal 6 sneetjes brood bijvoorbeeld) maar 10 kilo aangekomen bij 39 weken. Ik denk dus dat dit precies is wat ik nodig heb tijdens de zwangerschap. Overigens kreeg ik de eerste 16 weken nog niet eens de helft weg, ik at maar kleine beetjes. Na 16 weken kwam mijn eetlust weer terug.

13. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik denk er niet echt over na ofzo wat ik eet.. maar eet liever wel gevarieerd en gezond..

sochtends een broodje met wat thee of koffie..
    smiddags meestal wat witte druiven en appels of anders fruit wat er ligt..

en savonds eet ik altijd een lekker vol bord met aardappels en groentes en vlees..

en vaak nog voordat ik ga slapen wat fruit..\
    witte druiven zijn mn favoriet tegenwoordig.. haha..

en kwark of yoghurt..

14. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    vandaag was het best wel erg:

ontbijt: 1 boterham en 1 rijstewafel, beker optimel
    tussendoor: paar winegums
    Lunch: 2 boterhammen, cup of soup, beker melk
    tussendoor: 2 worstjes, thee, limonade
    avondeten: 1,5 bolletje met frikadel en sla

op zich niet heel veel, maar ook niet echt gezond of zo... vanavond nog maar even fruit eten!

15. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ben volgens mij de enige die lang niet elke dag fruit eet. Ik zondig ook regelmatig (dus niet super gezond qua avondeten) Heb nooit veel fruit gegeten. Als ik 1 a 2 keer in de week fruit eet, is het veel.

Ben ik nu slecht :S

Slik wel Dagravit vitamines

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Menu van vandaag

08:30 1 bruine boterham met kaas met een 2 kopjes koffie

10:30 1 bruine boterham met boter en worst met een kopje thee

12:30 2 bruine boterhammen met kaas.

13:30 4 grote XL koeken (die met chocola)

16:00 1 grote appel

17:15 een kom slagroomvanillevla

19:00 een pizza quatro formaggi van Dr. oetker

20:00 een kom vanillevla

21:00 heb net mijn laatste kom vla op. Zit nu bomvol

wat vinden jullie ervan?

17. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Firstbaby; lijkt me een beetje weinig groente en fruit.
    Maarja ik neem aan dat je niet elke dag pizza eet ? :)

Spotlight; tja 1 a 2 stuks fruit in de week lijkt me wel erg weinig...
    Ik at voorheen ook veel te weinig fruit. Maar ik heb het geluk dat ik er sinds ik zwanger ben, meer zin in heb gekregen ;)

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik moet mezelf ook een beetje dwingen om fruit te pakken, het is zeker geen automatisme bij mij. Ik heb dus sinds kort bepaald dat ik iedere avond fruit eet. Als ik er geen tijdstip aan vastplak denk ik er gewoon niet aan.

19. Hanne9

Hanne9 Actief lid

20 dec 2007
    140
    0
    0
    België
    Menu van gisteren:

Ochtend: kleine kom cornflakes met melk (Allbran)
    Middag: Sandwich met kruidenkaas
    Namiddag: Knor Vie & 2xchocomousse (achteraf spijt van, voelde me ontzettend misselijk!)
    Avond: 3 eetlepels puree en 3 eetlepels groene groenten
    Tussendoor: veel te weinig water gedronken! Balisto gesnoept

Gisteren maar 2 keer moeten overgeven, maar er kwam enkel water uit, of maagsap, weet niet wat het was, heel raar!

20. McNugget

McNugget Niet meer actief

Wel handig dat jullie het neerzetten, wat er gegeten word. Ik zelf at voor dat ik zwanger was:

8.00 - 1 appel

12.00 - 2 bruine boterhammen met alleen tomaat en komkommer.

15.00 - manderijn

18.00 - veel groenten, 1 lepel rijst , weinig of geen vlees.

En ik sport elke dag 1 uur.

Maar dit is denk ik veel te weinig.

Nu eet ik,

8.00 - yoghurt met volkoren corn flaks

12.00 - een bruine bol met soms kaas, en komkommer tomaat en sla

15.00 - appel

18.00 - gewoon avond eten groenten vlees en aardappel of rijst.

Ik eet alleen best wel vet en suiker vrij, ik ben dat zo gewend eigenlijk. Is dat heel erg slecht?

Deel Deze Pagina